Skip to main content
Vraag

Zoenen of experimenteren met het geslacht waar je eigenlijk niet op valt

• July 16, 2025
  • 13 reacties
  • 630 Bekeken

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3

Zo, 💋 Vera 💋 is weer lekker bezig en in plaats van gamen ben ik nu andere dingen aan het doen zoals onze moestuin onderhouden. En ik dacht hierbij spontaan een leuk onderwerp te hebben voor dit forum. Eens wat anders dan die ellendige vragenlijsten. 😋

De vraag is: heb je ooit gezoend of iets anders gedaan op het gebied van de liefde met iemand van het geslacht waar je eigenlijk niet op valt? Dus stel je bent een heterojongen, heb je wel eens gezoend of andere dingen gedaan met een andere jongen. Gewoon voor de lol, of misschien omdat je het eigenlijk wel fijn vond, of omdat diegene nu eenmaal 'beschikbaar' was. En vooral de vraag: wat vond je ervan?

Als het antwoord nee is dan de bonusvraag: zou je dit misschien willen, om een keer te experimenteren of gewoon omdat het ook leuk kan zijn? Ik weet dat veel jongens met elkaar experimenteren en als meisje heb ik dit ook veel gedaan met andere meisjes, maar ik ben dan zelf ook lesbisch of technisch biseksueel (80/20%). Dus dan 'telt' het niet echt. Maar velen van jullie zijn hetero of homo. Wat vind een homo bijvoorbeeld van zoenen met een meisje, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. 😊

Daarnaast ben ik ook benieuwd: vinden jullie dat het zoenen van een jongen anders is dan met een meisje?

13 reacties

• July 16, 2025

Hii ​@Vera16xx ,

Ik denk het niet eigenlijk, ik wil wel echt verliefd zijn voordat ik intiem met iemand ben. Al ben ik soms wel nieuwsgierig of ik ook op jongens kan vallen. Ik denk dat ik vooral op meiden val, maar jongens kan ik ook een uitstraling vinden hebben. Vooral hier denk ik bij sommige ook: goh dat is echt een leuke jongen (karakter) 😄  

xxx Lieve

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • July 16, 2025

Hoihoi lieve ​@Lieve2009 !

Dus met bijvoorbeeld zoenen wilt je dit echt alleen doen met iemand waar je alleen op verliefd bent? Hoe denk je dan bijvoorbeeld over het idee dat je als je jong bent je vooral moet experimenteren zodat wanneer je echt verliefd bent dan ook vaardigheden hebt en zelfvertrouwen die succesverhogend kunnen werken? Als je alles nog moet leren als je eenmaal verliefd bent, kan dit mogelijk zorgen dat de ander je uiteindelijk niet leuk genoeg vindt of dat het toch niet lekker werkt na een tijdje.

Ik ben zelf wel voorstander van experimenteren zeker als je jong bent en dan met voldoende voorkennis ook geschikt zijn voor een echte relatie met iemand. Dat je gebalanceerd bent en jezelf al goed kent en je dan ook beter kunt richten op de ander. Althans dat is het idee. Liefde is uiteindelijk een leerproces.

Maar het is absoluut geen kritiek hoor, ik vind het juist heel mooi klinken dat je alleen intiem wilt zijn met mensen waar je écht van houdt! 😍

• July 16, 2025

Hii lieve ​@Vera16xx ,

Yess dat klopt ;)

Ik snap je punt wel, maar aan de andere kant, is het echt erg als je het dan nog moet leren? Ik vind dat zelf eigenlijk niet. Als je elkaar écht leuk vind, maakt het niet uit als het een beetje stuntelig is (en daar zou ik dan ook best om kunnen lachen, ook al is het beschamend) 😉 Ik denk dat dit bij mezelf verliefdheid niet in de weg zou zitten.

xxx Lieve!

Tover01
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • July 16, 2025

Hey,! Ik heb een keer gezoend met een jongen. Kijk dit topic https://forum.kindertelefoon.nl/relaties-en-liefde-31/oefen-zoen-86277

Ik vertel daar verderop in hoe het was 😊. Ik herinner me wel dat het zoenen zelf wel net zo aanvoelde als met een meisje maar natuurlijk had ik er niet het speciale gevoel bij dat ik met mn vriendin wel heb. 

Liefs, Tover xxxx 

Forum|alt.badge.img

hoihoi, ik ben zelf hetero en heb een fantastische vriendin, voordat ik met dr had deed ik wel eens aftrekken en pijpen met een vriend (die ook hetero is), nu gaan we wel nog een keertje anaal seks hebben (ik en die vriend) en dan houdt het zo’n beetje op. en antwoord op je vraag, wat ik ervan vondt is fijn, leuk en geil

• July 16, 2025

@Vera16xx  ik ben bi dus ja….

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 17, 2025

Toen ik 12 was heb ik een paar keer een meisje gekust.  Ook tongkussen, ja.  Om te voelen hoe dat dan ging, kussen.  Het was heel lief en ook spannend maar met mijn vriendje zoenen is natuurlijk fijner want er komt ook verliefdheid bij kijken en ook wel vaak opwinding.

Ik zou graag nog eens een keer een meisje kussen en ook wel meer dan alleen maar kussen - maar ik ben er niet actief naar op zoek.

Vera16xx
Forum|alt.badge.img+3
  • Topic-opener
  • Vaak actief
  • July 17, 2025

Ik snap je punt wel, maar aan de andere kant, is het echt erg als je het dan nog moet leren? Ik vind dat zelf eigenlijk niet. Als je elkaar écht leuk vind, maakt het niet uit als het een beetje stuntelig is (en daar zou ik dan ook best om kunnen lachen, ook al is het beschamend) 😉 Ik denk dat dit bij mezelf verliefdheid niet in de weg zou zitten.

Ja goed punt! Ik zou het ook niet erg vinden als mijn partner alles nog moet leren ofzo. Maar ik ben zelf bang dat de tijd hard gaat en mijn 'kindertijd' nooit meer terugkomt. Een soort fear of missing out (FOMO) dus.

Hey,! Ik heb een keer gezoend met een jongen. Kijk dit topic https://forum.kindertelefoon.nl/relaties-en-liefde-31/oefen-zoen-86277

Ik vertel daar verderop in hoe het was 😊. Ik herinner me wel dat het zoenen zelf wel net zo aanvoelde als met een meisje maar natuurlijk had ik er niet het speciale gevoel bij dat ik met mn vriendin wel heb. 

Hm oke dat is eigenlijk wel de strekking van dit topic. Want een jongens mond of meisjes mond is in principe hetzelfde. Maar de ervaring kan wel anders zijn. En als je verliefd bent en het je lief is dan versterkt dit de ervaring ook denk ik.

Wel leuk dat je ook een keer gezoend hebt met een jongen. Ik denk dat je dit soort ervaringen meeneemt naar de toekomst en er een veelzijdiger persoon door kunt worden. In de toekomst als je ouder wordt doe je dit misschien niet meer, tijdens je kindertijd kun je nog lekker experimenteren en dingen uitproberen. Het idee is dat je daardoor groeit als mens en misschien in de toekomst een leuker karakter hebt.

hoihoi, ik ben zelf hetero en heb een fantastische vriendin, voordat ik met dr had deed ik wel eens aftrekken en pijpen met een vriend (die ook hetero is), nu gaan we wel nog een keertje anaal seks hebben (ik en die vriend) en dan houdt het zo’n beetje op. en antwoord op je vraag, wat ik ervan vondt is fijn, leuk en geil

Leuk om te horen. Mocht dat plan worden doorgezet ben ik daar ook wel benieuwd naar: ook bij anaal kun je zeggen een jongen of meisje is hetzelfde alhoewel ik dit zelf als bi-zijnde niet zo ervaar. Ik vind een meisjeskontje echt wel anders dan een jongenskont, waarom weet ik niet precies. Maar mocht het zover komen leuk als je nog een berichtje toevoegt!

Toen ik 12 was heb ik een paar keer een meisje gekust.  Ook tongkussen, ja.  Om te voelen hoe dat dan ging, kussen.  Het was heel lief en ook spannend maar met mijn vriendje zoenen is natuurlijk fijner want er komt ook verliefdheid bij kijken en ook wel vaak opwinding.

Ik zou graag nog eens een keer een meisje kussen en ook wel meer dan alleen maar kussen - maar ik ben er niet actief naar op zoek.

Was het fysieke gevoel wel hetzelfde dat je had? Puur dat je verliefd bent op de jongen dat het een andere ervaring maakt? Bij dat meisje voelde je geen (seksuele) opwinding? En maakt het dan nog uit hoe knap het meisje is, stel dat je een meisje echt bloedjemooi vindt, is het dan nog steeds 'mwah'. Ben wel benieuwd eigenlijk hoe heteromeisjes dit ervaren.

En ja als je ooit meer wilt experimenteren; mijn zegen heb je. Ik denk dat het een leuke ervaring kan zijn en je misschien andere kanten van jezelf kunt leren ontdekken. Ik geloof zelf niet in dat je dan ook les/bi kunt worden door het te doen; ik denk hooguit dat je erachter kunt komen dat je dit al die tijd al was, maar als je hetero bent zal je dat denk ik ook blijven al heb je nog zoveel seks met het gelijke geslacht.

Leuke reacties hebben jullie! Dank! 😉 Liefs, xxVera 💋

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • July 17, 2025

Hey Vera nee ik ben hetero en kan het simpelweg niet voorstellen om iets intiems te doen met hetzelfde geslacht 

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 18, 2025

Ik ben nu bi, maar vroeger dacht ik gewoon dat ik hetero was. Ik heb toen, laat ik het zo zeggen, op kussen na, eigenlijk alles wel met een andere jongen gedaan 🫣. Ik was 10-11 ofzo, maar het voelde wel spannend en leuk. Ik heb er ook veel van geleerd 😅😉

Groetjes Lupus 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 18, 2025

@Vera16xx ja, die verliefdheid verandert inderdaad het hele gevoel.  Met dat andere meisje waren er geen bepaalde gevoelens, alleen nieuwsgierigheid; we probeerden ook niet om verder te gaan dan kussen en toen we het niet meer deden was er geen liefdesverdriet of zo.  Het was overigens best een mooi meisje, daar lag het niet aan.

Ik ben nog nooit verliefd geweest op een meisje dus ik weet niet of kussen met haar dan net zo fijn zou zijn als met vriendje.

Och, ik ben niet bezorgd dat ik bi zou worden of zijn, het is gewoon dat ik het beste vriendje ter wereld heb en ik eigenlijk geen behoefte heb om iets met iemand anders te doen.  Ideaal zou zijn als ik eens kon vrijen met een ander meisje in een trio met hem erbij (net zoals hij ook eens zou willen experimenteren met een andere jongen in een trio met mij).  Maar als dat er nooit van komt, is dat ook prima.   

• July 18, 2025

Ik kus iedereen die ik leuk vind maar ook alleen als die iemand het toelaat. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hoiii ​@Vera16xx,

ik heb nog nooit met het zelfde geslacht gezoent, maar zou dit wel graag eens willen proberen. Ik denk zelf persoonlijk dat ik bi ben, ook al weet ik dat niet zeker. Dus ik zou zeker een keertje het met een meisje willen proberen te doen.

xx liefs Wolf 🐺