Skip to main content

Hii iedereen,

Ik ben Joe 14 jaar. 

Ik voel me nu al 2 weken Joe maar durf het niet te vertellen. Mijn familie is  transfobisch(je hoort vaak nare opmerkingen) mijn klas maakt vaak zulke grappen en toen ik mijn moeder vertelde dat ik me misschien een jongen voelde zei ze het zou wel over gaan het is maar iets in je hoofd door je autisme. Ze zei ook al gelijk dat ze niet wilt dat ik mijn naam veranderd. Ik wil het niet meer geheim houden en wil het mijn vrienden en familie vertellen ookal is mijn  transfobisch, vind ik het niet fijn als mijn deadname elkekeer word gebruikt omdat ik daar emotioneel van word. Hoe doe ik dit?

Hoi,

Goed dat je dit wil vertellen. Voel je je allang een jongen? Of pas 2 weken? En wat betreft je autisme, genderdysforie komt vaak voor in combinatie met autisme.

Je zou het gewoon kunnen vertellen of bijvoorbeeld opschrijven in een brief en die dan geven.

Heel erg bedankt! pas twee weken weet ik het zeker maar heb hier jaren twijfels over gehad.

Geef mensen wel de tijd en ruimte om aan het idee te wennen. Het is namelijk niet niks. Maar succes man!

Bedankt!

Reageer