Skip to main content
Vraag

wit spul in mijn onderbroek

• April 12, 2024
  • 7 reacties
  • 892 Bekeken

Ik ben een meisje en 13 jaar en ik ga naar de wc en vind oppeens wit spul in mijn onderbroek wat is dit en wat moet ik doen? Ik durf het niet op tezoeken of aan me moeder te vragen

7 reacties

Anoniem.Mens
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 12, 2024

@Geennaamanoniemdus ik heb dat ook maar ik durf dat ook ni vragen dus ja ik weet Da ook ni

NightShadow

Hoe het precies heet, geen idee. Maar het is normaal. Misschien dat andere forummers hier iets meer verstand van hebben....

ItsJustMe
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • April 12, 2024

Hii!

Ik ben een jongen dus ik kan niet uit ervaring spreken, maar volgens mij is dat witte spul afscheiding. Dat is volgens mij een normaal iets om te hebben en heel veel meiden hebben dat.

Je hoeft je echt niet te schamen hiervoor hoor en je kan het altijd een keertje met je moeder bespreken want die kan je vast verder helpen en kan je echt gerust stellen.

En misschien heb je nog wat aan dit linkje daarin wordt meer verteld over afscheiding: https://www.thuisarts.nl/vaginale-afscheiding/ik-heb-last-van-vocht-uit-mijn-vagina#wat-is-vocht-uit-de-vagina-

Groetjess van ItsJustMe :)

Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • April 12, 2024

@ItsJustMe  heeft gelijk, 

dat heet afscheiding! Afscheiding is een soort witte, en soms doorzichtige soort smurrie dat in je onderbroek zit. Soms is het meer dan andere keren en soms minder.

afscheiding is het zweet en “afval” wat jouw vagina zelf heeft schoongemaakt uit zichzelf en dat stoot ie dan uit in je onderbroek. Dat is niet vies of raar, en zo ver ik weet heeft elk meisje dat!!

@Anoniem.Mens  hopelijk weet jij nu ook meer 

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 13, 2024

heyy,

Dat is inderdaad heel normaal! Ik heb het zelf altijd meer als ik bijna ongesteld wordt, maar ik heb het altijd wel. Het is best irritant, maar je raakt er wel aan gewend.

Groetjes,

Cyris

• February 6, 2025

Ik ben een meisje en 13 jaar en ik ga naar de wc en vind oppeens wit spul in mijn onderbroek wat is dit en wat moet ik doen? Ik durf het niet op tezoeken of aan me moeder te vragen

Hey, ben 13 en heb onlangs ook gehad, bij mij stinkt da dan bij u ook?

Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • February 6, 2025

@Cutiegirl 

hi!

dat afscheiding stinkt is normaal, aangezien het natuurlijk het “vieze” is dat je vagina uitstoot, tip hiervoor is (uit mijn ervaring) om misschien inlegkruisjes te gebruiken? En gewoon regelmatig natuurlijk je onderbroeken te wijzigen; wat ook helpt is voldoende te laten luchten tussen je benen! Bijv nachtje in t weekend een x zonder onderbroek slapen ofzo is goed genoeg, en echt zorgen dat na het douchen je helemaal afgedroogd bent daar voordat je ondergoed aan doet om zweet etc te voorkomen.

ga niet met deo/parfum spuiten in je ondergoed.. dat is schadelijk!! Ook is t niet handig om met zeep / shampoo erlangs te gaan, als je dit doet doe het dan met een shampoo of zeep die geen schadelijke/uitdrogende stoffen bevat. Maar in principe is het spoelen met warm water al genoeg, de rest doet je lichaam zelf (afscheiding dus) 

hopelijk helpt dit!

❤️