Vraag

Wel of geen seks vooordat je getrouwd bent?

  • 28 October 2018
  • 5 reacties
  • 412 Bekeken

Badge
Ik heb een probleem namelijk met mijn religie (christendom). Er staat namelijk dat je geen seks mag hebben voor het huwelijk. Dat wil ik wel maar dat kan ik denk ik niet. Het is zo gewoon om seks te hebben als je gewoon een vriendje of vriendinnetje hebt en ik wil niet ongewoon lijken ofzo. En al zou ik het doen dan voel ik me heel schuldig tegenover mijn ouders en God. Er zijn nog heel veel jongeren die hetzelfde probleem hebben dus iemand help plz
X anoniempje3072

5 reacties

hey,

dit hangt totaal af van jezelf, geloof jij in god? en ben je hem dankbaar voor alles? dan kan jij dus zijn raad wat hij heb opgeschreven in Zijn Woord opvolgen. Geloof jij niet in god, dan zie ik het probleem niet voor je.
ga bij jezelf na, geloof ik in God? wil ik zijn wil doen? heb ik daar zulke dingen voor over?
als jij daar je eigen antwoorden op kan vinden dan kan jij ook je antwoord hier op vinden.

daarnaast is het niet "ongewoon" maar een levenskeuze die jij maakt, want jij ben niet de enige gelovige op de wereld, er zijn dus veel meer jongeren die dit dus ook niet doen(me), dus ga bij jezelf na en vind je eigen antwoord

Hey ik zou t echt niet doen om spijt later te voorkomen je zo goed mogelijk aan de regels te houden je bent juist niet ongewoon dit is juist gewoon wat hun doen is ongewoon want het is tegen de regels vroeger was dit nog bij meer mensen maar tegenwoordig doen ze t gewoon ( ik ben ook christen) Koptisch orthodox 

Hi Anoniempje3072,

Ik ben zelf ook christenlijk en ik snap je gevoel. Je bent niet de enige. Maar ik denk dat er niet voor niets in de Bijbel staat dat je geen seks moet hebben voor het huwelijk. Uiteindelijk krijg je daar later heel vaak problemen van. Bijvoorbeeld dat je ruzie krijgt met je partner. Ik denk dat je het beter uit kunt stellen. Ik denk ook dat je later blij bent dat je het dan niet hebt gedaan.

Groetjes

Reputatie 5
Badge +5

Gewoon doen als je de kans krij

Als je het wilt moet je het gewoon doen als je er klaar voor bent en die partner ook. Ik ben zelf niet gelovig ofzo. Maar ik denk dat sec voor het huwelijk juist een voordeel is als je me snapt😉😉

Reageer