Vraag

Wat zou je willen vragen aan het andere geslacht?

  • 27 February 2024
  • 10 reacties
  • 558 Bekeken

Badge

Wij zijn een vriendengroep van 5 (2 jongens 3 meisjes) en wij willen graag een podcast maken over wat andere mensen willen weten van het andere geslacht. 

is er misschien iets waar je altijd al nieuwsgierig naar bent of heb je een mening nodig van het andere geslacht dan gaan wij het hier over hebben.

Het mag over van alles gaan dus stel gerust je vraag!

 


10 reacties

Vinden jongens het erg als een meisje een beetje verlegen is??

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Misschien dit. Er zijn ouderwetse dingen die mensen eeuwenlang verwachten van jongens (stoer) en meisjes(zorgzaam).  Daar willen we vanaf denk ik, en dat lukt een gelukkig beetje bij beetje.  Maar toch zit dat diep, en mijn vraag zou zijn: merk je bij jezelf dat je soms toch een bepaalde verwachting van een ander hebt omdat diegene meisje of jongen is? Ook als je dat eigenlijk niet wilt? Bijvoorbeeld dat een meisje een heel bouwwerk aan het metselen is bij je club en dat je dan stiekem toch vind dat dat bijzonder is, terwijl als dat een jongen was je dat veel gewoner zou vinden. Terwijl je zelf eigenlijk daar heel modern over wilt denken, het toch bijzonder vinden, dat bedoel ik.  Of ook een jongen met make up en een rokje aan. Dat je dat heel gewoon wilt vinden maar diep van binnen toch even moet schakelen en wennen.  Dat lijkt me een mooie vraag :)

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +2

Hoi, leuk idee !  Ik zou wel willen weten of schaamte verschillend wordt beleefd door jongens en meisjes.  Betrek je de schaamte anders op jezelf ? Voorbeeld, bij mij op school (buitenland) zijn er best strenge straffen, en als je die krijgt is dat best beschamend (voor de klas staan enzo) en ik merk dat als jongens dat hebben gemoeten, ze dan na hun ‘afgang’ soort van gaan compenseren door extra stoer te doen na de tijd, of zogenaamd extra hard te lachen (terwijl ze zich vet schamen), of grote praatjes en een beetje opscheppen haha. Terwijl meisjes, die dat overigens veel minder vaak krijgen, juist heel boos zijn op de docent, en “hete tranen” van boosheid, of juist heel giechelig,  of zich terug trekken in zichzelf zeg maar.  Echt heel verschillend. Ook bij iets voordoen dat niet lukt zie je dat.  Maar ik kan het me verbeelden, dus ik vraag het me af: verwerken jongens schaamte anders dan meisjes , waarbij ik nu natuurlijk wel heel erg generaliseer hoor!
Groetjes, Sjardy XoX

Reputatie 7
Badge +12

Hey! En,  hebben jullie er iets aan gehad? 😊

Liefs, Tover xxx

Badge

Stel u voor je bent bij je lief en je weet niet of ze dingen wil doen wat moet je dna doen

Reputatie 7
Badge +12

Heyy!

Wat een leuk idee!

Ik vind dat iedereen al hele leuke en goed vragen heeft bedacht en ik ga kijken of ik daar nog wat aan toe kan voegen!

Hoe denken jongens/meisjes over bepaalde dingen na?

 

Ik zelf weet natuurlijk hartstikke goed hoe ik nadenk als meisje, en al helemaal als meisje met autisme waarmee ik dus al extra geleerd heb door allemaal behandelingen en therapeuten hoe ik me het beste kan uitdrukken en ook hoe ik kan ontdekken hoe mijn eigen hoofd werkt.

 

Maar bij mij valt het op dat er een soort miscommunicatie lijkt te zijn. Het is dat mijn hoofd dus nog meer anders werkt dan dat van “normale” mensen, maar het lijkt alsof jongens vaker denken dat stoer doen werkt voor de meisjes en dat je je heel “mannelijk” (het stereotype) moet gedragen. EN dat de jongens elkaar daarin ook vaak uitdagen.

Bij meisjes kan dit ook zo zijn, maar dan is dat vaker met mooiheid of degene die de meest hippe kleren heeft of het dunste is of de grootste mond heeft. Of met angst voor een bepaald meisje omdat ze pester is.

 

Ik heb sws een andere manier van denken vanwege mijn autisme, maar ook omdat ik zelf ook gewoon in de harde realiteit heb geleerd dat hoeveel ik mijn best ook zou doen dat mijn pesters me aardiger zouden gaan vinden als ik zou veranderen. Maar ik vraag me af waar dit allemaal vandaan komt.

Waarom jongens/mannen onder elkaar de meestal onuitgesproken regel hebben dat ze hun emoties niet mogen of kunnen uiten omdat ze dan slap gevonden worden ofz.

Waarom meisjes/vrouwen elkaar achterna moeten lopen en zeker degene die het “populairste” is omdat ze bang zijn dat als je dat niet doet dat iedereen je gaat pesten of raar gaat vinden en geen jongens je meer leuk gaan vinden ofz.

 

Die manier van denken kan ik simpel weg gewoon niet begrijpen, die van jongens of meisjes niet. En ik ben benieuwd hoe mensen dan zo op die manieren tot de conclusie komen dat ze een bepaald iemand achterna moeten lopen of een bepaalde opdracht moeten doen om “goedgekeurd” te worden door anderen?

 

-OnlyMe

Reputatie 5
Badge +4

Hoe zit het nu met die cupmaten ik snap daar niks van

Reputatie 7
Badge +12

Hey @OnlyMe  jouw vragen zijn interessant, je zou er wel topics van kunnen maken !  😊

Liefs, Tover xxx

Reputatie 5
Badge +1

@OnlyMe Ik vraag me een tijdje precies het zelfde af niet raar bedoelt ofzo maar hoe je het allemaal hebt geformuleerd vindt ik heel uniek je denkwijze is gewoon op een soort dieper niveau of ander pov en dat is best wel mooi <3 Je pester is jaloers op je verander jezelf aub voor NIEMAND behalve als je het zelf wilt of het echt een last is voor andere ofzo maar zo niet YOU DO YOU<3

Reputatie 7
Badge +12

@twixy_love Dankjewel voor dat mooie compliment! Dat waardeer ik ontzettend veel <3

@Tover01 Als je wilt mag je er van mij een topic over maken, ik dacht gewoon dat het misschien wel een mooie vraag zou zijn voor de podcast.

En @Anoniemmmm_feb24 Hoe loopt het met de podcast? Gaat het nog door?

 

-OnlyMe

Reageer