Skip to main content

Ik ben een jongen van 16 bijna 17 en mijn rechter teelbal zit in mijn lieskanaal ik kan hem in mijn zal duwen maar dan gaat ie weer om hoog wat kan ik hier aan doen en wat is handig 

Gewn idee ik ben een meisje en geen uroloog / dokter, je kan naar de huisarts maar lijkt mij nie recht nodig…..

 

 

Mij_Niet_Gezien 


Wat ik kon vinden is dat zolang de bal terugkeert in de balzak er niets aan de hand is. Dat moet je dus in de gaten houden. Bij twijfel kun je altijd naar de huisarts natuurlijk


Bedankt!, ik heb dit al 2 jaar hij gaat niet meer vanzelf volledig terug 


Als hij niet meer vanzelf teruggaat is het advies om naar de huisarts te gaan. Dat zou ik dus doen als ik jou was.


Hoi @Jahhbbggv,

 

ik heb er te weinig verstand van om te weten wat je moet doen.

Ik heb wel iets gevonden op het  internet, maar ik weet niet of dat is wat jij hebt. Ze noemen het een pendelbal,. Op het meest linkse plaatje staat een niet-ingedaalde bal, dan blijft ie van boven in het lieskanaal zitten en op die andere 3 plaatjes staat een pendelbal, die dus soms van boven in het lieskanaal zit en soms van onder in de balzak. Voor meer info:

https://www.lumc.nl/over-het-lumc/afdelingen/urologie/ziektes-en-aandoeningen/niet-ingedaalde-testikel/niet-ingedaalde-testikel/

 

Dus, als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan zoals @Mij_niet_gezien  en @tim16 hierboven ook al zeggen. Die heeft er verstand van en kan je het beste advies geven.

 

Gr. MickeyMouse

 


Reageer