Vraag

Wanneer ben je als homo ontmaagd?

  • 10 September 2022
  • 4 reacties
  • 1361 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hey ik vroeg me af: als jongens onderling seks hebben wanneer je dan ontmaagd bent. is dat al als je hebt afgetrokken, gepijpt of pas bij anale seks? ik zou bijvoorbeeld niet zo snel iemand anaal nemen als jongen (bi).

 

en vrouwen onderling hebben geen pik dus wanneer zijn die dan ontmaagd?

 

ben benieuwd of er een antwoord is. misschien verschilt de definitie van ontmaagding per persoon? idk

 

groetjesss


4 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Ik vind zelf dat je ontmaagd bent als je een sexuele handeling met iemand anders hebt gehad. 

Wikipedia zegt het volgende:

"Deze term wordt voor mannen en vrouwen gebruikt en zowel vrijwillige als onvrijwillige penetratie van de penis in de vagina worden als ontmaagding gezien. Onder de term ontmaagding wordt traditioneel het scheuren van het maagdenvlies bij de vrouw verstaan". 

Maar sins dat niet geld als je met het zelfde geslacht naar bed gaat, is het een beetje onduidelijk wanneer je dan ontmaagd bent

Reputatie 6
Badge +7

Niet, en wanneer je dat zelf vindt.

Ontmaagden is letterlijk alleen het scheuren van het maagdenvlies bij de eerste keer bij een meisje/vrouw. Daar komt wat bloed bij vrij en dat maakt het zichtbaar.   Het is daardoor zichtbaar dat het haar (meestal) eerste keer is.  (meestal omdat het ook door andere gebeurtenissen al lang gescheurd kan zijn).

Dat heeft men vertaald naar dat die eerste keer bij een vrouw héél belangrijk is.   Bij mannen zie je niks bijzonders aan hun eerste keer.  

Nou, als jij je eerste keer een ontmaagding wilt noemen, dan doe je dat!   Een ‘maagd’  is letterlijk een meisje dat nog nooit sex heeft gehad, dus letterlijk kunnen jongens niet ‘ontmaagd’ worden omdat ze nooit ‘maagd’ waren.  En er zijn ook geen regels of definities voor bij jongens !!  

Dus je maakt het een beetje groter dan het is.  Maar als jij het zo wilt noemen, doe dat dan !!

Reputatie 2
Badge +1

thxx

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @jongen999 ,

 

fijn dat je meedenkt! Graag wil ik de info die je geeft een beetje aanvullen:

Bij de meeste meisjes komt bij de ontmaagding geen bloed vrij. Het maagdenvlies is een soepel randje weefsel, dus niet een vlies wat scheurt. Voor meer info hierover zie deze link:  https://sense.info/nl/je-lichaam/meisjeslichaam/maagdenvlies 

Hier ook een link naar ervaringsfilmpjes waarin jongeren, ook jongeren die homo zijn, vertellen over hun eerste keer:  https://sense.info/nl/seks/de-eerste-keer/films-over-de-eerste-keer 

 

Groetjes, Marieke /  De Kindertelefoon

Reageer