Skip to main content
Vraag

Waarom word je als meisje zo vaak door jongens en mannen geobjectiveerd?

Ameliaatje12
Forum|alt.badge.img

Waarom word je als meisje zo vaak door jongens en mannen geobjectiveerd? Want ik liep laatst lekker door de gang met me vriendinnen en dan kwam er een groep jongens aan lopen denk allemaal rond de 16 en een van hun vroeg aan zijn vrienden “wie van die meiden zou je het eerst doen?” Ik vind het een beetje heftig en apart. 

Dus waarom zijn jongens zo 

18 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 316 reacties
  • 15 januari 2025

Hi

Waarom jongens zo zijn weet niemand, of wordt afgeschoven op “biologie, jongens zijn nou eenmaal jongens!” waar nergens op slaat.. maar ja dit soort gedrag wordt zwaar genormaliseerd in de samenleving waar we nu in leven. Helaas kunnen we er niet zoveel aan doen :(

xx

Diana
Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 439 reacties
  • 15 januari 2025

Omdat veel jongens stom zijn misschien?

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2455 reacties
  • 15 januari 2025

Hey! Ik ben een jongen.   En ik vind het net zo goed stom gedrag hoor.  Heel hufterig en grof. Ik denk dat veel van mijn "soortgenoten" eigenlijk super onzeker zijn en dan in een groepje zich veilig voelen. En dan met elkaar heel dom gaan doen omdat ze eigenlijk te bang zijn en te onzeker om eens gewoon te doen en te zijn tegen meisjes. Ze weten eig niet hoe ze met mensen om moeten gaan en dan gaan ze met elkaar maar raar doen en vluchten in "geintjes" en "stoere praatjes". Het slaat inderdaad nergens op en ik heb er plaatsvervangend schaamte voor. Terwijl ik er echt nooit aan mee doe en al jaren zelf meer meisjes als bestie heb dan jongens (5 om 3) maar wij denken helemaal niet zo in j/m.. Helaas zijn veel jongens zo en ik haat het.  Ik heb ook te maken met van die groepjes,  hebben ook commentaar op mij met allerlei opmerkingen dat ik wel een meisje lijk etc  dus ik ken het ook. Ik denk dat ze 1 op 1 geen idee hebben hoe ze  gewoon normaal met een meisje om moeten gaan en een beetje lopen te stamelen ofzo. Weet je, het is dus eig gewoon zwakte en onkunde. Meisjes zijn vaak beter in omgang en brede kijk hebben ( ik generaliseer nu wel maar algemeen klopt het) is mijn ervaring zelfs. En sorry voor mijn soortgenoten die zich niet weten te gedragen, ik ben niet zo iig. Oplossingen? Ik denk in opvoeding thuis en ook op school daar strenger op sturen. Het is juist "stoer" om respectvol te zijn naar anderen, ongeacht wie. Zo zou het moeten zijn, maarja. 

Liefs, Tover xxx

Tartan15
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • 3254 reacties
  • 15 januari 2025

Hoi, ik ben het eens met ​@Tover01 .  Ik heb er nu niet zoveel last meer van maar heb het ook gehad, van die groepjes met allerlei dom commentaar.  Sneu zijn ze. Het is puberale onzekerheid en ik begrijp ook niet waarom sommige jongens dat leuk vinden. Ik heb er niks mee. Ik heb ook al jaren vriendinnen en gewoon het volste gepaste respect en warme gevoelens. Zonder meisjes, vooral mijn vriendin, was ik zelf ook niks hoor.  Maar over die lui, ik vermoed dat ze zich achter die houding verschuilen zodat ze niet hoeven te laten zien wat ze tekort komen. Maar niet alle jongens zijn zo. Alleen ik denk dat de bescheiden jongens minder opvallen. De bullebakken en hun houding des te meer.  Het is kwetsend en beledigend,  en ik zou eigenlijk vinden dat als jongens over de schreef gaan, dat dat ook consequenties moet hebben. Helaas durven sommige scholen dat niet. Zonde. Het spijt me dat jij en anderen dit zo moeten ervaren en ik hoop dat de leuke jongens wat meer naar voren komen dan deze *****

Groetjes liefs Tartan X 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

Zijn wij stom? Ik denk dat jongens meisjes ook stom vinden, als je het zo bekijkt. We horen jullie vaak roddelen over ons of ons uitlachen. Dus, ik denk dat we allemaal stom zijn, of allemaal niet. Het is wel vreemd gedrag, maar dat zijn jongens soms. Meiden net zo goed vreemd, maar op een andere manier. 

Toch is de maatschappij wel veranderd, want wat jij hoorde was vroeger niet normaal. We zijn allemaal veranderd, de hele samenleving. Als je het vervelend vindt, zeg er iets van. Want dat kan, in onze samenleving.

Liefs,

Nieuwsgierig Aapje 

anoniemeboy14
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 96 reacties
  • 15 januari 2025

Ik sluit me heel erg aan bij ​@Tover01 en ​@Tartan15 . Ik heb een vriendengroep die dat allemaal heel raar vindt om te doen enzo, maar zelf als er een groepje meiden langs loopt gebeurt er niet veel bijzonders, kijk als er een knap meisje bij loopt dan denkt echt iedere jongen van, oke oke die is knap, maar ik doe er dan voor de rest niks mee omdat ik toch wel weet dat ik haar niet kan krijgen, en ik vind innerlijk sws veel belangrijker dan uiterlijk, uiterlijk is bonus zeg ik altijd maar.

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4174 reacties
  • 15 januari 2025

Het is vooral aangeleerd gedrag. Stoer doen naar elkaar en zo. Veel onzekerheid ook, zoals ​@Tartan15 en ​@Tover01 al zeggen. Dat maakt het niet ok, maar er is ook niet zo heel veel aan te doen ben ik bang.

• Net nieuw
  • 1 reactie
  • 15 januari 2025

Ik ben ook jongen maar je moet niet jongens zeggen maar sommige jongens 

Ik ben zo niet en vind het erg dat zo,n jongens bestaan

Maarja ik kan er niks aan doen

Ik ben vrij lief en zo doe ik nooit

Groeten vic

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 132 reacties
  • 15 januari 2025

tja, ik ben een jongen en heb soms ook wel te maken met dat soort groepjes. Ik vind ze stom irritant respectloos etc. Ik doe niet mee aan dat soort dingen, ik bedoel ik plaag mn vrienden en vriendinnen soms wel eens, maar ik ga ze niet lastigvallen! Ikzelf heb als echte beste vrienden 2 jongens en 3 meisjes. Zeg er iets van tegen de titularis of tegen je leerlingenbegleiding!

Liefs Anymoymous

Sterre20
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 38 reacties
  • 15 januari 2025

Ik heb het zelfde probleem 

Laat ze maar lullen  ( die aso's) .ik denk gewoon dat ik beter ben dan zij beetje ego maar het helpt wel😇😇😇

Groetjes van Sterre 

Ameliaatje12
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • 18 reacties
  • 15 januari 2025

Zoal sommige van jullie zijden heb ik er wat van gezegd. Eerst tegen mijn mentor zij kon er niet veel aan doen omdat ik de jongens hun naam niet wist. Maar later op de dag ben ik de jonge die de opmerking maakten tegen gekomen en heb gevraagd waarom hij dat gister zij. Kort om was een dom grapje zij die hij heeft sorry gezegd en heeft me zelfs een broodje uit de kantine gegeven.

En een bedankje naar iedereen die heeft uitgelegd en gereageerd ❤️

Forum|alt.badge.img+4
  • Vaak actief
  • 316 reacties
  • 15 januari 2025
nieuwschierig_aapje schreef:

We horen jullie vaak roddelen over ons of ons uitlachen.

Ik vind achter iemands rug om praten of uitlachen toch wel anders dan degraderende of objectificerende opmerkingen roepen. 

Maar dat ben ik misschien dan

xx

Nanoniem2011
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 186 reacties
  • 15 januari 2025

Het is ook echt groepsgedrag, stoerdoenerij.

Één jongen alleen zal nooit op jullie afkomen en zeggen "jou wil ik doen". Ze willen hun plek in de groep veroveren en daarom doen ze zo stom.

Chihiro
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 109 reacties
  • 15 januari 2025

Dit ligt aan straight jongens die denken dat ze alles zijn, zelf ben ik bi/gay en ik lach dat soort jongens uit, hdym 'je bent lekker, mag ik je snap?' Als je er uit ziet als Sid van ice age WHAHAHA ik vind de uitspraak 'het zijn jongens, die doen gwn zo' ook heel seksistisch ngl, bijna al mn vrienden zijn meiden, dus ik weet prc hoe ik het gwn respectvol moet vragen.... Ik zou proberen om je er niks van aan te trekken, ze doen gwn stoer voor hun vrienden, de meeste jongens vinden zichzelf 100% beter dan dat ze eigenlijk zijn, oftewel HEEL ERG INSECURE, dus als ze naar je toe komen moet je gwn gaan lachen en zeggen 'wattt, jij wil mijn snao?' Kijk eerst eens in de spiegel. Oprecht dit werkt, sommige jongens vinden jou dan grappig, maar de meeste verliezen gelijk interesse

Chihiro
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • 109 reacties
  • 15 januari 2025
Ameliaatje12 schreef:

en heeft me zelfs een broodje uit de kantine gegeven.

WATTTT HAHAHAHAAHA hier kunnen de jongens op mijn school wat van leren, de jongens in mijn klas zeggen dat ik een gevaar voor de maatschappij ben, van een gebouw af moet springen, atc alleen omdat ik gay ben, terwijl ze zelf elkaar knuffelen, bij elkaar op schoot gaan zitten (is echt gebeurt) en ik heb nogsteeds geen sorry gehoord...

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+4

@Hello1 

Daar heb je gelijk in. Maar door wat ik heb meegemaakt (pesten) denk ik dat, jongens en meisjes allebei, evenveel, even hard stom en achterlijk kunnen zijn. Zoals Nanoniem al zei is het groepsgedrag. Jongens zijn natuurlijk soms wat stoerder door hun vriendengroep.

Dus, wat die jongen zei is niet oké, maar ik denk niet wat we kunnen zeggen dat alle jongens stoer zijn, of dat meisjes niet zo kunnen zijn.

Liefs,

Nieuwsgierig Aapje 

Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • 54 reacties
  • 16 januari 2025

Ik ben het wel eens met de rest.

Mannen en jongens waren vroeger altijd de baas en ze hebben nog steeds (zeker niet allemaal) het gevoel dat ze meer waard zijn en de baas zijn over de vrouw. Ook is het stoer-doenerij en een vorm van indruk proberen te maken. Probeer het te negeren of duidelijk je grenzen aan te geven.

In geval met straatintimidatie kan je in een levensbedreigende situatie altijd 112 bellen.

Neem het niet te persoonlijk en negeer ze, wat overigens niet betekent dat je niet je docenten mag inlichten.

Groetjes

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 135 reacties
  • 18 januari 2025

Hoi. Wat stom van die jongens. Wel netjes dat hij daarna jou sorry zei. Dat gebeurt ook niet altijd. Behalve als ze moeten. Zoals bij mij op school, als jongens zo dom doen. Dan krijgen ze ook gewoon straf. Ik vind het dan wel weer mooi om te lezen hoe jongens hier reageren. Zoals Tover. Zo zie je, niet alle jongens doen zo. Of zijn zo. Ik vond deze topic: 

Dan zie je ook heel andere jongens van gedrag. En van respect voor ons meisjes. Gelukkig maar. Ik denk dat Tover het hier goed uitlegt. Eigenlijk zijn ze best wel onzeker. En dan dom doen. Stoer in een groep. En als ze alleen zijn heel anders. Zie je bij ons ook. Als ze dom en vervelend deden. Eerst heel stoerig, maar bij straf heel schamend en stil. Als ze excuus moeten aanbieden voor de groep of zo.  Het is leerzaam. Maar wel netjes van de jongen die jij meemaakte. Maar ik heb liefst jongens zoals Tartan en Tover enzo. Bij mij zitten ook wel  twee zulke jongens. Veel leuker. 

Groetjes Tjempie xxx

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen