Skip to main content

Er bestaan verschillende haartypes en kleuren, maar schaamhaar is altijd donkerbruin en krullend. Waarom?

Geen idee. Ik heb blond haar maar zwart schaamhaar. Op internet zag ik dat de kleur van je wenkbrauwen het dichtst in de buurt komt van je schaamhaar. Dat klopt bij mij wel want ik heb bijna zwarte wenkbrauwen. De follikels waar de schaamharen uitkomen, hebben een grotere opening en creëren dikkere, stuggere haren, daarom krullen ze.

Het gekke is, ik heb krullen op mijn hoofd maar mijn schaamhaar is stijl😅. Misschien moet het nog groeien. Ik heb het al twee jaar denk ik. Groeit het dan nog? Ik weet het niet. 

Nou ja ik hoop dat ik je geholpen heb. 

Liefs Julie ♥️


bedankt voor je antwoord. Mijn schaamhaar is altijd wel krulliger na het douchen :)


Het is niet zo dat schaamhaar altijd donkerbruin is. Ik heb ook wel eens lichtblond en rood schaamhaar gezien.


Hoi, ik denk dat het krult omdat het dan de huid eronder beter bedekt, en beschermt tegen invloeden zoals bacterieën.  Als het gewoon lang zou zijn, zou het bovendien ook ‘in de weg’ gaan hangen bij de ‘daad’ en het plassen. Omdat het krult blijft het hele haartje dicht bij de huid en komt dus niet ergens voor te hangen. Daarom is het ook zo stug denk ik. Het groeit dus plat en krullend en niet lang en stijl, dat zou erg onhandig en onhygiënisch zijn. Denk ik.

Groetjes liefs Tartan X


Reageer