Skip to main content

Ik snap niet waarom mensen luiers dragen. Kan iemand uitleggen waarom mensen dit doen en sinds wanneer dit een ding is?

Hey Salam, 

De meeste meesten dragen omdat ze nog niet zindelijk zijn of omdat of omdat ze door medische redenen hun plas/poep niet kunnen ophouden

Ik weet niet of het echt een ding is maar er zijn steeds meer die er over durfen te praten want zelf draag ik ook luiers voor bedplassen en ben blij om hier te lezen dat is niet de enigste ben 

Kus fleur


Zoals @Fleur14 zegt, dragen mensen inderdaad een luier omdat ze plas/poep problemen hebben

Groetjes mij @Anoniemxv 


Dus, als ik het begrijp, is het voornaamste reden van het dragen van luiers verbonden met gezondheid? Bij voorbaat bedankt! @Anoniemxv @Fleur14 


Het is bij mij twee redenen ik ben ten eerste bedplasser en na heel veel verschillende dingen geprobeerd te hebben en niks werkte besloten om luiers te gaan dragen. Het is gewoon beter dan elke dag in een nat bed wakker te worden. Ik had gebroken nachten, elke dag moest mijn bed gewassen worden en alles gaat naar urine ruiken. Ik was zo blij naar de eerste nacht slapen in een luier. Ik had die nacht wel geplast maar alles was nog nbedroog! Een droog bed, een droge pyjama en ik kon de hele nacht doorslapen. Ik heb staan juichen en was zo blij!

Nu ben ik gewend aan het dragen van luiers en heb misschien wel een fetisj er voor ontwikkeld. Maar ik denk dat dit komt omdat ze mij zo erg geholpen hebben na het bedplassen. Ik hoef me nu geen zorgen meer te maken om een nat bed en alle ongemakken die daar mee gepaard gaan. Er is rust in mij hoofd en dat heb ik denk ik (onbewust) geassocieerd met luiers. En daarom vind ik het misschien ook wel fijn om ze te dragen. Begrijp me niet verkeerd natuurlijk zou ik liever niet in bedplassen maar ik probeer van iets negatief een positieve ervaring te maken. 

Ik vind het ook gewoon fijn dat ik erop dit forum er openlijk over kan praten want ja hoeveel tieners plassen er nu nog in bed? Ik weet dat ik niet de enige was maar in mijn vriendengroep ben ik de enige die het nog doet. Daarom is het fijn dat ik het met andere mensen hier erover kan praten en het niet gelijk als "vreemd" wordt gezien. Ik snap dat het misschien afwijkt van wat er als "gewoon" wordt gezien maar dan wat is "gewoon". Ik heb gewoon last van een probleempje waar ikzelf niks aan kan doen en dan draag ik maar iets ander ondergoed ervoor... Zie het maar zo sommige mensen zien slecht en dragen een bril... Waarom zou dit dan anders zijn.

Kortom...

@Salam er zijn dus verschillende mogelijkheden waarom mensen luiers/inco-materiaal dragen. Of het nu medische is of vanwege een fetisj o.i.d. het is gewoon fijn dat er een safe space is om erover te praten.

Liefs Linne 😘 


hoi @Linne01 ik ben een jonge ben 17 jaar en plas ook in luiers omdat ik het soms fijn vind  en omdat ik mijn plas niet op kan houden. Misschien beetje raare vraag maar zou je hier misschien prive over willen praten 


@Linne01 dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Dit helpt met mijn perspectief!

Liefs,

Salam


hoi @Linne01 ik ben een jonge ben 17 jaar en plas ook in luiers omdat ik het soms fijn vind  en omdat ik mijn plas niet op kan houden. Misschien beetje raare vraag maar zou je hier misschien prive over willen praten 

 

Privé kan hier niet en gegevens mogen ook niet gedeeld worden omdat het anoniem moet blijven voor onze veiligheid. Mogelijk dat ik er ooit prive met iemand over ga praten als ik wat ouder ben (minimaal 18)

Liefs Linne 😘 


Reageer