Vraag

Waarom ben ik niet gewoon blond

  • 28 February 2019
  • 12 reacties
  • 857 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
Ik moet dus ff wat kwijt.
Soms vind ik mezelf echt verschrikkelijk lelijk.
Er zijn heus wel dingen aan mezelf die ik mooi vind: Ik ben slank en heb best wel lange benen. Maar voor de rest vind ik mijn gezicht meestal echt ontzettend lelijk.
Ik heb bruine ogen en bruin haar en een soms bijna bleke gelige huid. Ik heb walgelijke dikke wenkbrauwen die ook nog eens geen mooi boogje zijn maar echt bijna loodrecht. Een keer zei een jongen zelfs tegen me dat ik altijd een beetje boos kijk. Mijn haar heeft geen mooie krullen of golven, het is gewoon dik en stijl en eentonig. Staarteb staan me voor geen meter. Mijn huid is niet mooi egaal of zuiver, en ook heb ik nooit mooie blosjes ofzo op mijn wangen maar heb ik altijd zo een aardappelkleur (en blush ziet er bij mij heel onnatuurlijk uit). Mijn neus heeft een lelijke vorm. Te groot en ook te breed daar boven bij de brug. Ik heb altijd verschrikkelijke wallen. Ik heb best wel veel moedervlekken op mn gezicht en ook 2 verschrikkelijke in zeg maar het kommetje van mijn hals, waardoor ik vaak liever geen laag uitgesneden shirts draag. De proporties in mijn gezicht zijn lelijk. Ogen te ver uit elkaar. Gezicht te lang. Voorhoofd te lang.

En om nog maar te zwijgen van de rest. Ik heb miniborstjes, die lijken op die van een tienjarige. Terwijl ik wel al ongesteld ben geweest, dus ik ben bang dat ik voor altijd een plank blijf. En de ene is ook nog eens groter dan de andere. Mijn handen zijn super groot, mijn vingers zijn van die dikke worstenvingers en hebben een lelijke vorm. Mijn handen zijn altijd koud waardoor ik mensen soms niet echt durf aan te raken. Mijn glimlach is spuuglelijk en akward. Ik trek bijna altijd een gekke bek als vriendinnen foto's van me maken omdat ik er anders toch niet leuk op sta. Mijn tanden zijn niet wit en hebben rare vormen. Dit klinkt raar maar mijn schaamlippen steken heel ver uit en zien eruit als die van een oude vrouw. Mijn nek is te lang.

En nu naar de titel van dit topic: ik vind het zo lelijk dat ik brunette ben. Er zijn natuurlijk superveel prachtige brunettes, maar ik heb het idee dat blonde mensen altijd wel mooi zijn, en populair, en aantrekkelijk. Ik vind mijn ogen lelijk. Donkerbruin. Blauw is gewoon mooier. En mijn wenkbrauwen zijn zo donker. Die waren blond veel minder opvallend geweest. En mijn haar... Mijn haar valt wel mee. Maar donker haar met donkere ogen vind ik bij mezelf gewoon niet mooi. Iemand met blauwe ogen staat elke haarkleur goed. Blauw en zwart? Prachtig. Blauw en bruin/rood/blond? Ook. Blond haar met bruine ogen vind ik ook supermooi. Maar alles donker en ook nog een lelijk gezicht.... ik ben er niet tevreden mee. Soms ben ik echt jaloers op blonde meisjes. Niemand zegt ooit dat blond mooier is, maar iedereen lijkt het gewoon zo te vinden. Bijna alle modellen zijn blond. Sterren in films. Jongens willen altijd blonde meisjes. Ik wil echt geen mensen beledigen. Maar ik vind mezelf gewoon echt niet mooi. Ik ben een aardig en ook vrolijk persoon (normaal gesproken) en ik vind donker gewoon echt niet bij me passen. Aardige vrolijke mensen hebben heel vaak donker haar, maar bij mij past het gewoon niet. Ik voel me er niet mee thuis. En echt waar, alle brunettes die ik ken zijn hartstikke mooi en staat het goed. Maar zij hebben een normaal lijf/ gezicht en altijd wat kleur in hun gezicht. Ik vind mezelf er depressief en smerig en moe uitzien. En voor mijn gevoel hebben alle echt mooie meisjes blauwe ogen. En ik weet dat je kunt zeggen van 'beauty is on the inside' enzo, maar je uiterlijk is echt waar mensen meteen naar kijken. Als je er zo uitziet zul je nooit echt populair worden en zullen mensen in bv een club nooit naar jou kijken. Mensen mogen je gewoon meer als je mooi bent. En ik moet toegeven, op dit moment heb ik dat gevoel van 'ik ben walgelijk' wel echt extreem. Soms, vooral 's avonds in het warme licht van mijn kamer vind ik het wel meevallen. Maar als ik een foto zie die iemand onopgemerkt heeft gemaakt, dan kijkt iedereen normaal behalve ik. Iedereen ziet er leuk uit behalve ik. Of als ik op ieder ander moment van de dag in de spiegel kijk heb ik soms echt zin om mezelf heel hard in mijn gezicht te slaan.
Verder ben ik best wel dun, maar voel ik me soms echt... Nou ja, niet echt dik maar meer gewoon lomp. Ik ben ook soms wat klunzig. Dat was random. Maar goed, terug naar mijn verhaal: ik vind mezelf echt niet mooi en wil soms zo graag gewoon dat ik het geluk had om zo prachtig geboren te worden. En om er helemaal Nederlands uit te zien. Sorry, begrijp me niet verkeerd. Ik heb helemaal helemaal niks tegen mensen met een buitenlandse afkomst. Het is alleen dat mensen waarschijnlijk vaak denken dat ik ergens uit zuid - Amerika kom of uit het midden oosten of ergens anders, terwijl mijn moeder helemaal Nederlands is en mijn vader uit de VS komt. Het is moeilijk uit te leggen waarom ik dit vervelend vind... Maar het zit een beetje zo dat bv iemand op een slaapfeestje vroeg aan mij waar ik vandaan kwam, en niet aan de andere blonde meisjes want die zien er Nederlands uit. 'Jij bent niet Nederlands toch'. Dit is geen belediging ofzo maar je wilt gewoon aangezien worden voor wat je bent. Als je iemand bent die van jazzmuziek houdt wil je niet dat mensen denken dat je van popmuziek houdt. Zo kan je het een beetje vergelijken. En nu heb ik geen zin om een passend einde te zoeken dus...
Doei en ik zou het superfijn als je reageert/iets liefs zegt/advies geeft! En heel erg bedankt als je de tijd hebt genomen om dit te lezen! En mijn gezeik aan te horen!
Love,
Xyzm

Ps: ik plaats dit bij seks miss krijg ik dan meer comments😜😜

12 reacties

Om een ding duidelijk te maken. Je bent niet lelijk. Niemand is dat.

Iedereen is uniek en prachtig op zijn/haar eigen manier. Ook jij.

Laat je niet onzeker maken door je gedachten. Je doet er toe.
Hoi

Wat naar dat je zo inzit met je uiterlijk. Zoals je zegt, is het soms niet voldoende om te horen dat schoonheid vanbinnen zit. Onzekerheden kunnen aan je knagen, en eisen vaak veel energie op.

Gisteren kwam ik deze video tegen. In de video worden een paar personen besproken die een uniek uiterlijk kenmerk hebben, bv. albinisme of een grote moedervlek in het gezicht. Hoewel veel van die mensen vaak onzeker zijn geweest, hebben sommigen intussen een carrière gebaseerd op het unieke in hun uiterlijk.

Vaak is het een kwestie van accepteren. Een haarkleur kan je eventueel veranderen, make-up geeft sommige mensen meer zelfvertrouwen, maar het beste gevoel krijg je als je blij bent met jezelf. Dat blij zijn heeft tijd nodig, en ik hoop dat je omringd bent met mensen die je daarmee kunnen helpen.

Groetjes
Kenshin
Hey Xyzm

Je bent echt niet lelijk.
Ik vind altijd brunettes mooier. Misschien komt het door dat ik zelf ook een brunette ben.

Er zijn heus wel dingen aan mezelf die ik mooi vind: Ik ben slank en heb best wel lange benen.

Hier ben ik jarloers op 😂 ik wil ook lange bennen hebben...

Ik heb bruine ogen en bruin haar en een soms bijna bleke gelige huid.

Ik ben ook bleek. Ik ben ook de enigste met bruin haar uit de klas. En ben de bleekste.

Ik heb walgelijke dikke wenkbrauwen die ook nog eens geen mooi boogje zijn maar echt bijna loodrecht.

Dit heb ik ook. Als je er echt om geeft zou je ze kunnen epuleren of hoe je dat ook noemt. Dat je ze dunner maakt en meer een boogje geeft.

Een keer zei een jongen zelfs tegen me dat ik altijd een beetje boos kijk.

Ik kijk ook altijd boos volgens andere maar ik laat dat gewoon gaan...

Mijn haar heeft geen mooie krullen of golven, het is gewoon dik en stijl en eentonig.

Mijn haar is ook stijl. Als ik me haren heb gewassen slaap ik met een vlecht in (anders ligt het niet lekker) dan krijg ik meer krullen die 2 dagen blijven zitten...

Ik heb altijd verschrikkelijke wallen.

Je kan tips op internet zoeken waarvan je wallen minder op vallend worden. Slaap je wel 8 uur per nacht?
Als je teveel of te weinig slaapt kan het zijn dat je wallen krijgt.

Ik heb best wel veel moedervlekken op mn gezicht en ook 2 verschrikkelijke in zeg maar het kommetje van mijn hals, waardoor ik vaak liever geen laag uitgesneden shirts draag.

Ik vind moeder vlekken uniek. Een vriendin van mij vond er 2 bij haar ook lelijk. En heeft ze weg laten snijden...

De proporties in mijn gezicht zijn lelijk. Ogen te ver uit elkaar. Gezicht te lang. Voorhoofd te lang

Heb je ooit een lony geprobeerd? Meestal valt daar door je voor hoofd minder op. Je moet wel aan je kapper vragen of het wel zou staan bij jou.

En om nog maar te zwijgen van de rest. Ik heb miniborstjes, die lijken op die van een tienjarige.

Hoe oud ben je? Je zou kan na je 18de altijd een vergroting nemen. Maar je hebt volgens mij ook bh's waardoor ze groter lijken. Ik had graag de joune gehad. De mijne zijn veelste groot voor mij

Terwijl ik wel al ongesteld ben geweest, dus ik ben bang dat ik voor altijd een plank blijf. En de ene is ook nog eens groter dan de andere.

Dat heeft iedereen. Vergelijk het met je voeten die zijn ook niet helemaal even groot.

Mijn tanden zijn niet wit en hebben rare vormen.

Je zou als het ook nodig is een beugel kunnen nemen. Je hebt ook volgens mij tand pasta waardoor je tanden extra wit worden

En nu naar de titel van dit topic: ik vind het zo lelijk dat ik brunette ben.

Ik vind juist dat het uniek is. Mijn voledige familie is blond en ik donker bruin. Waardoor ik iets meer op val tussen al die nichten met blond lang haar met krullen.


Ik vind mijn ogen lelijk. Donkerbruin. Blauw is gewoon mooier.

Je hebt lezen waardoor jou ogen natuurlijk blouw lijken.

En mijn haar... Mijn haar valt wel mee. Maar donker haar met donkere ogen vind ik bij mezelf gewoon niet mooi. Iemand met blauwe ogen staat elke haarkleur goed. Blauw en zwart? Prachtig. Blauw en bruin/rood/blond? Ook. Blond haar met bruine ogen vind ik ook supermooi. Maar alles donker en ook nog een lelijk gezicht....

Je kan je haren verven als dat ook van je ouder mag. Misschien zie je er dan wat minder bleekjes uit.

Aardige vrolijke mensen hebben heel vaak donker haar

Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar als je het zegt...

Doei en ik zou het superfijn als je reageert/iets liefs zegt/advies geeft! En heel erg bedankt als je de tijd hebt genomen om dit te lezen! En mijn gezeik aan te horen!

Het is zeker geen gezeik. Het is altijd goed om af en toe op te schrijven wat je dwars zit. Waardoor je fftjes meer adhem ruimte krijgt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Groetjes
Bella
Hey,

Ik snap en begrijp dat je je over veel dingen van je uiterlijk je onzeker voelt, zeker aangezien je je in de puberteit bevind. Dat uiterlijk een grote rol speelt in het dagelijkse leven? - daar heb je wel gelijk in. Gelukkig hoeft dit niet altijd zo te zijn omdat naarmate je ouder wordt de rol van uiterlijk kleiner zal worden en die van innerlijk groter! Naar mijn mening zullen relaties op basis van verliefdheid door " liefde op het eerste gezicht " of uiterlijk minder garantie hebben op succes dan dat verliefdheid ontstaat door een goed innerlijk. Natuurlijk moet er wel altijd een soort van aantrekkingskracht zijn maar je innerlijk zal doorslaggevend zijn !

Al zijn er zoveel dingen waar je je onzeker over voelt, juist die dingen maken je uniek of vallen bij een ander op wat het voor hen een must maakt om ket jou in contact te komen.

De titel van dit topic vindt ik ook volkomen onterecht ! Het liefst zou ik een brunette met bruine ogen als vriendin willen, zij zijn naar mijn mening veel bijzonderder dan het stereotype " een jongen z'n droommeisje is blond met blauwe ogen ". Als ik de keus had tussen een blondine en een brunette, wist ik wel wie ik moest kiezen - hhaha. 🙂 En dat er in Hollywood vooral bekende blondines rondlopen is zeker niet waar, om al enkele voorbeelden te geven: Keira Knightley, Natalie Portman en Angelina Jolie.

Hopelijk heb ik je een beetje de positieve kant kunnen duwen en onthoud dat je een uniek meisje bent!

Groetjes,
Belgian
Zo erg bedankt voor jullie reacties allemaal, ik hou van jullie!! En bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om mijn lange bericht te lezen. Ik denk dat ik zeker wat kan met al jullie tips en lieve woorden❤️❤️
Hey Xyzm

Je bent echt niet lelijk.
Ik vind altijd brunettes mooier. Misschien komt het door dat ik zelf ook een brunette ben.


Er zijn heus wel dingen aan mezelf die ik mooi vind: Ik ben slank en heb best wel lange benen.
Hier ben ik jarloers op 😂 ik wil ook lange bennen hebben...


Ik heb bruine ogen en bruin haar en een soms bijna bleke gelige huid.
Ik ben ook bleek. Ik ben ook de enigste met bruin haar uit de klas. En ben de bleekste.


Ik heb walgelijke dikke wenkbrauwen die ook nog eens geen mooi boogje zijn maar echt bijna loodrecht.
Dit heb ik ook. Als je er echt om geeft zou je ze kunnen epuleren of hoe je dat ook noemt. Dat je ze dunner maakt en meer een boogje geeft.


Een keer zei een jongen zelfs tegen me dat ik altijd een beetje boos kijk.
Ik kijk ook altijd boos volgens andere maar ik laat dat gewoon gaan...


Mijn haar heeft geen mooie krullen of golven, het is gewoon dik en stijl en eentonig.
Mijn haar is ook stijl. Als ik me haren heb gewassen slaap ik met een vlecht in (anders ligt het niet lekker) dan krijg ik meer krullen die 2 dagen blijven zitten...


Ik heb altijd verschrikkelijke wallen.
Je kan tips op internet zoeken waarvan je wallen minder op vallend worden. Slaap je wel 8 uur per nacht?
Als je teveel of te weinig slaapt kan het zijn dat je wallen krijgt.


Ik heb best wel veel moedervlekken op mn gezicht en ook 2 verschrikkelijke in zeg maar het kommetje van mijn hals, waardoor ik vaak liever geen laag uitgesneden shirts draag.
Ik vind moeder vlekken uniek. Een vriendin van mij vond er 2 bij haar ook lelijk. En heeft ze weg laten snijden...


De proporties in mijn gezicht zijn lelijk. Ogen te ver uit elkaar. Gezicht te lang. Voorhoofd te lang
Heb je ooit een lony geprobeerd? Meestal valt daar door je voor hoofd minder op. Je moet wel aan je kapper vragen of het wel zou staan bij jou.


En om nog maar te zwijgen van de rest. Ik heb miniborstjes, die lijken op die van een tienjarige.
Hoe oud ben je? Je zou kan na je 18de altijd een vergroting nemen. Maar je hebt volgens mij ook bh's waardoor ze groter lijken. Ik had graag de joune gehad. De mijne zijn veelste groot voor mij


Terwijl ik wel al ongesteld ben geweest, dus ik ben bang dat ik voor altijd een plank blijf. En de ene is ook nog eens groter dan de andere.
Dat heeft iedereen. Vergelijk het met je voeten die zijn ook niet helemaal even groot.


Mijn tanden zijn niet wit en hebben rare vormen.
Je zou als het ook nodig is een beugel kunnen nemen. Je hebt ook volgens mij tand pasta waardoor je tanden extra wit worden


En nu naar de titel van dit topic: ik vind het zo lelijk dat ik brunette ben.
Ik vind juist dat het uniek is. Mijn voledige familie is blond en ik donker bruin. Waardoor ik iets meer op val tussen al die nichten met blond lang haar met krullen.


Ik vind mijn ogen lelijk. Donkerbruin. Blauw is gewoon mooier.
Je hebt lezen waardoor jou ogen natuurlijk blouw lijken.


En mijn haar... Mijn haar valt wel mee. Maar donker haar met donkere ogen vind ik bij mezelf gewoon niet mooi. Iemand met blauwe ogen staat elke haarkleur goed. Blauw en zwart? Prachtig. Blauw en bruin/rood/blond? Ook. Blond haar met bruine ogen vind ik ook supermooi. Maar alles donker en ook nog een lelijk gezicht....
Je kan je haren verven als dat ook van je ouder mag. Misschien zie je er dan wat minder bleekjes uit.


Aardige vrolijke mensen hebben heel vaak donker haar
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord. Maar als je het zegt...


Doei en ik zou het superfijn als je reageert/iets liefs zegt/advies geeft! En heel erg bedankt als je de tijd hebt genomen om dit te lezen! En mijn gezeik aan te horen!
Het is zeker geen gezeik. Het is altijd goed om af en toe op te schrijven wat je dwars zit. Waardoor je fftjes meer adhem ruimte krijgt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Groetjes
Bella


Inderdaad! Het was echt ff goed om alles op te schrijven waar ik mee zat. Zo erg bedankt voor je reactie!
Hey,

Ik snap en begrijp dat je je over veel dingen van je uiterlijk je onzeker voelt, zeker aangezien je je in de puberteit bevind. Dat uiterlijk een grote rol speelt in het dagelijkse leven? - daar heb je wel gelijk in. Gelukkig hoeft dit niet altijd zo te zijn omdat naarmate je ouder wordt de rol van uiterlijk kleiner zal worden en die van innerlijk groter! Naar mijn mening zullen relaties op basis van verliefdheid door " liefde op het eerste gezicht " of uiterlijk minder garantie hebben op succes dan dat verliefdheid ontstaat door een goed innerlijk. Natuurlijk moet er wel altijd een soort van aantrekkingskracht zijn maar je innerlijk zal doorslaggevend zijn !

Al zijn er zoveel dingen waar je je onzeker over voelt, juist die dingen maken je uniek of vallen bij een ander op wat het voor hen een must maakt om ket jou in contact te komen.

De titel van dit topic vindt ik ook volkomen onterecht ! Het liefst zou ik een brunette met bruine ogen als vriendin willen, zij zijn naar mijn mening veel bijzonderder dan het stereotype " een jongen z'n droommeisje is blond met blauwe ogen ". Als ik de keus had tussen een blondine en een brunette, wist ik wel wie ik moest kiezen - hhaha. 🙂 En dat er in Hollywood vooral bekende blondines rondlopen is zeker niet waar, om al enkele voorbeelden te geven: Keira Knightley, Natalie Portman en Angelina Jolie.

Hopelijk heb ik je een beetje de positieve kant kunnen duwen en onthoud dat je een uniek meisje bent!

Groetjes,
Belgian


Heel erg bedankt! En ik ben het veel met je eens:)
Hoi

Wat naar dat je zo inzit met je uiterlijk. Zoals je zegt, is het soms niet voldoende om te horen dat schoonheid vanbinnen zit. Onzekerheden kunnen aan je knagen, en eisen vaak veel energie op.

Gisteren kwam ik deze video tegen. In de video worden een paar personen besproken die een uniek uiterlijk kenmerk hebben, bv. albinisme of een grote moedervlek in het gezicht. Hoewel veel van die mensen vaak onzeker zijn geweest, hebben sommigen intussen een carrière gebaseerd op het unieke in hun uiterlijk.

Vaak is het een kwestie van accepteren. Een haarkleur kan je eventueel veranderen, make-up geeft sommige mensen meer zelfvertrouwen, maar het beste gevoel krijg je als je blij bent met jezelf. Dat blij zijn heeft tijd nodig, en ik hoop dat je omringd bent met mensen die je daarmee kunnen helpen.

Groetjes
Kenshin

Dankjewel voor je wijze woorden, en het filmpje!
Om een ding duidelijk te maken. Je bent niet lelijk. Niemand is dat.

Iedereen is uniek en prachtig op zijn/haar eigen manier. Ook jij.

Laat je niet onzeker maken door je gedachten. Je doet er toe.


Lief❤️
Heeft er iemand nog tips op hoe je normaal kan glimlachen..?
Soms helpt het om, als je moet glimlachen, aan iets leuks te denken. Een leuke herinnering bijvoorbeeld, of leuke vakantieplannen die je tegemoet gaat.

Iets wat ik bij mezelf merk, is dat ik geneigd ben om belangstelling te tonen voor personen met een uniek uiterlijk kenmerk. Rood haar, twee verschillend gekleurde ogen, etc. Het zou kunnen dat mensen voor jou vallen om je niet-klassieke, zeldzame uiterlijk, in plaats van 'het meisje met blond haar en blauwe ogen'.

Gr. Kenshin

Hey,

Topic starter hier! Ik kwam op het idee om weer eens op dit forum te kijken, 2 jaar later. Toen kwam ik dit topic tegen. Jemig, wat heftig om terug te lezen! Bizar hoe ontevreden ik over mezelf was. Echt bizar. Ik kan me vandaag de dag bijna niet meer voorstellen hoe ik zo over mezelf kon denken. En dat maar twee jaar geleden! Inmiddels ben ik 16, alles gaat fantastisch. Ik heb een leuke groep vrienden om me heen waar ik me bij thuis voel en waar ik heel veel waardering voor heb. Ik doe allerlei interessante dingen en maak zo veel leuke dingen mee. Reactie aangepast door Kindertelefoon  Ik heb zo veel meer zelfvertrouwen gekregen sinds ik dat topic had geschreven! Niet normaal hoe erg de puberteit met je zelfbeeld kan f*cken. Kennelijk vond ik mezelf écht behoorlijk onaantrekkelijk. Wat een onzin! Ik wordt nu regelmatig knap genoemd en heb ook weleens jongens die gevoelens voor me hebben. En ik maar denken dat ik een of andere trol was, haha. Ik weet ook eigenlijk niet of iemand deze comment nog gaat lezen, maar wie weet kan ik een inspiratie zijn voor andere veertienjarige meisjes/jongens die door onzekerheid geplaagd worden en te snel conclusies trekken over hun eigenwaarde. Dat zou ik heel mooi vinden:).

Groetjes! Alles komt goed!

 

Reageer