Vraag

Waar binder kopen

  • 2 January 2019
  • 7 reacties
  • 2980 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet niet of deze vraag hier thuishoort dus als het ergens anders moet hoor ik dat graag. Weet iemand hier een fysieke winkel in Limburg waar je binders kunt passen en kopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden

7 reacties

Hee,

Ik zou zo geen fysieke winkel in jouw omgeving weten, misschien dat iemand anders er wel 1 in jouw omgeving kent, maar ik ken er maar 1 fysieke winkel in heel Nederland en dat is Danaë Trans-Missie, maar die zit in Amsterdam, dus dat is best wel ver weg.

Als niemand anders er 1 kent, zou ik je toch aanraden om een binder via het internet te bestellen of om naar Danaë of iets dergelijks te gaan. Uit eigen ervaring weet ik dat als je de maten goed op meet, je ook makkelijk een binder via het internet kan bestellen zonder dat je de verkeerde maat hebt besteld en het dus terug zou moeten sturen. Let wel echt op dat je niet een te kleine binder hebt, ik heb namelijk contact met iemand die ooit een tijdje een te kleine binder heeft gehad en nog altijd last van zijn ribben heeft. Zelf vind ik de maattabel van Danaë een beetje onduidelijk, ik heb die van mij namelijk ook bij gc2b besteld. Let wel op: gc2b is een winkel uit het buitenland en zelf moest ik nog tussen de 20-25 euro bijbetalen toen ik het ging afhalen bij een afhaalpunt. En ik heb wel van meerdere gehoord dat ze ook rond dat bedrag moesten bijbetalen toen ze het uiteindelijk konden afhalen.
Ik hoop dat je hier misschien wat aan hebt gehad.

Groetjes.
Hoi,

Volgens mij is Danaë inderdaad de enige winkel in Nederland die binder verkoopt, maar zij zitten inderdaad niet in Limburg.

Ik heb niet zo veel toe te voegen aan de reactie van Revi, want deze is erg compleet. Wel kan ik nu mijn eigen ervaring toevoegen :)

Zelf heb ik mijn binder ook van gc2b. 2 binders daar halen was zelfs goedkoper (incl. verzendkosten) dan 2 binders van Danaë. Ik vond hun uitleg over hoe je moet binden erg duidelijk en dat heeft me absoluut geholpen de juiste maat te vinden. Ik weet verder ook niet hoe dat bij Danaë werkt.
https://www.gc2b.co/pages/sizing
Zie die link voor instructies voor het opmeten van je maat voor een binder.

Ik heb veel kleedgeld, dus voor mij was het allemaal goed te doen, maar de prijzen vallen best hoog, in totaal. Let daar wel op.

Wel heb je voor gc2b Paypal nodig of een creditcard. Die laatste heb je sowieso niet en Paypal is eigenlijk ook voor 18+, maar veel jongeren hebben alsnog een account en dat is ook gewoon gratis. Maar het kan eventueel ook via je ouders, als je je daar comfortabel bij voelt.

Tot slot wil ik je nog wijzen op de volgende site met instructies en tips om veilig(er) te binden. Binden brengt risico's met zich mee, dus het is echt belangrijk om hierbij stil te staan voor je begint met binden en de risico's af te wegen tegen de mentale verlichting die je zoekt.

Succes!
Gr. Pin
Bedankt. Mijn ouders weten niet eens waar ik mee zit. Ze hebben het zelf zwaar genoeg op mentaal en financieel vlak. Kan het ook via paysafe? Dat is nu mijn enige online betaaloptie...
Badge +5
https://tomboydepartment.nl/index.php/product-categorie/chestbinders/
Hé, nog een site in Nederland! Vet handig Spr1ng!

Ik heb geen idee wat paysafe is, maar volgens mij kun je daar geen binder mee kopen bij gc2b. Als je online bankieren hebt, kun je gewoon heel gemakkelijk paypal nemen hoor.

Gr. Pin
Oke. Bedankt
Badge

hooi ik ben ook trans en ik wil je wat tips geven

1 koop niet met clipjes van amazon xuji is de enige veilige van amazon

gc2b zijn goeie binders en je kan zwemmen maar t duurt lang om aan te komen (mijn fav)

spectrum heb ik geen ervaring maar ik hoor goeie dingen er is alleen een tijdje wachten voor restock

transmissie werkte niet voor mij maar kwam snel binnen 

 

SUCCES - urlocal transguy

Reageer