Vraag

vriendin mogelijk zwanger

  • 25 October 2021
  • 14 reacties
  • 343 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn vriendin en ik (beide 15) hebben vaak seks (wel met condoom en zij is altijd de pil) maar vandaag voelde ze zich heel erg misselijk en heeft al vaak moeten overgegeven. Verder zei ze ook dat ze even steken in haar borsten voelde en ongelukjes heeft gehad vannacht. ik ben nu dus bang dat ze zwanger is, overdrijf ik of is het nodig om een zwamgerschapstest te halen


14 reacties

Ik zal eerst aan haar vragen wat zei denkt

Ik denk niet dat ze zwanger is maar het zou misschien wel kunnen

Ik had het haar gevraagd en ze zei dat ze er nog nieteens over had nagedacht

En als ze er wel over nadenkt? Zou dat volgens haar dan kunnen?

ze heeft verder niet echt iets gezegd naast dat ze ook bang is nu

Dan lijkt het me wel zo handig om een test te doen.

Dan lijkt het me wel zo handig om een test te doen.

ze hoort over 6 dagen ongesteld te worden, moet ik hem morgen al halen of wachten totdat ze ongesteld is?

Sorry, ik heb echt geen idee. Ik weet er niet zo super  veel van.

ze hoort over 6 dagen ongesteld te worden, moet ik hem morgen al halen of wachten totdat ze ongesteld is?

Is haar menstruatiecyclus dan volledig repeterend en exact? Ik zou het risico niet nemen en morgen een zwangerschapstest halen. Succes!

bedankt dat zal ik doen

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @jazaza ,

 

fijn dat je al veel steun hebt gekregen van anderen op het forum. Ik wil graag nog iets uitleggen over de zwangerschapstest:

Een zwangerschapstest meet de hoeveelheid zwangerschapshormoon in de urine. Pas na een dag of 10 na de mogelijke bevruchting, is er genoeg van dat hormoon in de urine om opgemerkt te worden met een test. Het meest betrouwbare moment om een zwangerschapstest te doen is dus op de dag dat je vriendin ongesteld zou moeten worden.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 1
Badge +1

Gewoon wachten tot ze ongesteld zou moeten worden. (Evt nog een paar dagen erna. Hoe regelmatig het ook is, het kan soms afwijken. Vooral als ze ‘gewoon’ ziek is kan dit nog wel eens effect hebben op de menstruatie.). 
Wordt ze gewoon ongesteld? Dan is ze niet zwanger en is er niks om zorgen over te maken. 

Wordt ze dat niet? Dan zou ik een zwangerschapstest doen.

Hallo @jazaza ,

 

fijn dat je al veel steun hebt gekregen van anderen op het forum. Ik wil graag nog iets uitleggen over de zwangerschapstest:

Een zwangerschapstest meet de hoeveelheid zwangerschapshormoon in de urine. Pas na een dag of 10 na de mogelijke bevruchting, is er genoeg van dat hormoon in de urine om opgemerkt te worden met een test. Het meest betrouwbare moment om een zwangerschapstest te doen is dus op de dag dat je vriendin ongesteld zou moeten worden.

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

 

op 15 oktober hadden we voor het laatst seks, ze was  van 18 tot 22 oktober op vakantie en op 23 oktober hadden we daarna weer seks, dus er zijn al zeker wel 10 dagen voorbij, dus gewoon morgen halen?

Reputatie 1
Badge +1

Wanneer moet ze ongesteld worden? Ik zou gewoon daar op wachten… 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @jazaza ,

 

je kunt beter wachten tot de dag dat ze ongesteld zou moeten worden. Dan is de uitslag van de test betrouwbaarder.

Zie ook deze link voor meer info:  https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet  

 

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer