Vriend valt op jongens, openbaar maken? En sex met vriendin?

  • 28 January 2018
  • 3 reacties
  • 609 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Jesse is een vriend van mij en is 17 jaar. Hij heeft een probleem en kan niet goed omgaan met seks. Zijn vriendin vind het niet fijn maar nu ben ik erachter gekomen dat hij op jongens valt. Nu durft hij dit niet openbaar te maken. Hoe lossen we dit op

3 reacties

Eh?
Ik denk dat jij het aan Jesse over moet laten, sinds hij duidelijk niet wenst dat het gedeeld wordt met anderen,
Hi Koetjeboe123,

Ik snap niet precies wat je bedoelt met “Jesse heeft een probleem en kan niet goed omgaan met seks”. Bedoel je dat hij zijn piemel niet stijf krijgt of niet kan klaarkomen of wat? En van wie weet je dat? Heeft zijn vriendin dat aan jou verteld of heeft Jesse dat tegen jou verteld? Hoe ben je er achter gekomen dat Jesse op jongens valt en hoe weet je dat zo zeker? Weet Jesse dat jij weet dat hij op jongens valt? Praten jullie er met elkaar over? Nou ja, ik heb dus een heleboel vragen, misschien wil je ze beantwoorden.

Als het zo is dat Jesse alleen jongens leuk vindt, dan snap ik wel dat hij seks met een meisje niet zo ziet zitten en dan zit het “probleem” wat dan niet echt een “probleem” is misschien daarin. Ik ben zelf gay en ik krijg ook geen stijve van een meisje en aan seks met een meisje moet ik al helemaal niet denken. No hate tegen meisjes, maar zo werkt het nou eenmaal als je gay bent. Mijn piemel en ook die van Jesse doet het waarschijnlijk prima, zolang we maar seksen met onszelf of met andere jongens.

Ik ken genoeg jongens die verkering kregen met een meisje en die later zijn gaan twijfelen over hun gevoelens t.o.v. meisjes. In de puberteit is het heel normaal als je nog niet gelijk weet of je meisjes of jongens of allebei leuk vindt. Jongens als Jesse doen dit niet expres, ze willen niemand teleurstellen of pijn doen, ze kunnen best gevoelens voor meisjes hebben, maar er kan een moment komen in de relatie dat het wat intiemer wordt en dat het gevoel er dan niet is en de twijfel toeslaat.

Voor Jesse is het waarschijnlijk ook even schrikken geweest toen hij met die gedachten werd geconfronteerd. Hij zal zich vast wel afgevraagd hebben wat hij het beste kan doen. Moet hij het uitmaken? Waarschijnlijk wel, als het gevoel voor meisjes er niet is, maar wat moet hij dan zeggen? Hij wil waarschijnlijk wel eerlijk zijn, maar dan moet hij nu uit de kast komen. Hij moet zelf nog aan het idee wennen en dan moet hij het ook gelijk gaan vertellen. Das best moeilijk. Hij wil ook niet liegen, denk ik. Hij zit in een spagaat en weet niet wat en hoe.

Hij weet niet wat hem te wachten staat. Uit de kast komen is voor een heleboel jongens (en meisjes) best wel een dingetje en dat komt vaak ook door de omgeving. Opeens ben je niet meer Jesse voor je omgeving, maar ben je die gay jongen die toevallig Jesse heet.

Dus, wat kun jij doen @Koetjeboe123? Nou, ik hoop dat je al met Jesse over deze dingen hebt gepraat en dan hoop ik dat je er voor hem wilt zijn. Dat vraagt ook wel wat van jou, maar als jij een goede vriend van Jesse bent, moet dat wel lukken. Je hoeft niet gelijk overal een oplossing voor te hebben. Dat verwacht Jesse ook vast niet van jou. Maar ik denk dat het wel fijn is voor hem al er iemand is waar hij zijn hart kan luchten. Misschien ben jij wel de enige op dit moment die weet dat hij op jongens valt.

Vraag hoe hij zich voelt, wat je voor hem kan doen en zeg wat je hem aan te bieden hebt. Bijvoorbeeld dat hij altijd kan/mag bellen/appen/langskomen etc en zeg ook (als je die belofte ook nakomt) dat je er met niemand anders over zal praten, totdat hij zegt dat je er wel met anderen over mag praten.
Dat vraagt wel wat van jou, maar het is belangrijk voor Jesse om te weten dat zijn geheim (waar hij zelf waarschijnlijk pas kort geleden achter is gekomen) veilig is bij jou.

Zoiets dus.

Wil je tegen Jesse zeggen dat, ondanks dat zijn wereld nu misschien op zijn kop lijkt te staan, dat het uiteindelijk allemaal goed komt. Hij moet het doen in zijn eigen tempo, op zijn manier. Niet alles hoeft vandaag of morgen geregeld zijn. De tijd zal het allemaal duidelijk maken. Geef hem een knuffel van me.

PS ik ken jongens die ook zoiets meegemaakt hebben en ik weet dat het heel fijn is als er iemand in je omgeving is waar je op kunt vertrouwen en je hart luchten.

Groetjes,
M&M’s
Goed advies!

Reageer