Skip to main content
Vraag

vriend

• June 8, 2020
  • 3 reacties
  • 139 Bekeken

Why is het zo moeilijk om een vriend te vinden ofzo heeft uit de kast zijn ook een rol er in?

3 reacties

• June 8, 2020

Hoi

Je vraagt je af waarom het zo moeilijk is om een vriend te vinden. Dat heb ik me ook lang afgevraagd. In mijn geval kwam het erop neer dat ik nauwelijks mijn huis uit kwam, waardoor ik zelden nieuwe personen ontmoette. Dan bleven er enkel mijn medeleerlingen op school over, waarvan degenen die ik misschien wel leuk vond zich al in een relatie bevonden. 

Ga jij er weleens op uit om nieuwe personen te ontmoeten? Of heb je soms een klasgenoot in gedachten die je graag beter zou leren kennen? Durf gerust iemand aan te spreken, of breng samen de pauzes door. Wie weet zit er dan in de toekomst een date in. 

Als jij uit de kast bent, weten andere jongens dat jij wie weet wel met ze op date wilt. Ben je niet uit de kast, durven andere jongens je misschien minder snel uit te vragen, uit de vrees dat je hetero bent. Uit de kast komen kan helpen, maar is absoluut geen verplichting. Doe dit enkel als je je veilig voelt in je omgeving, en als je er klaar voor bent. 

Gr. Kenshin

• July 8, 2020

@Kenshin tja ik ben zo iemand die niet durf aan te spreken

• July 8, 2020

Aanspreken kan best spannend zijn. Heb je meer zelfvertrouwen in het gezelschap van een vriend? Moest je dan een leuk iemand zien staan die je graag zou aanspreken, zou je een vriend(in) kunnen vragen om met z’n tweeën die persoon aan te spreken, zodat jij een kans krijgt om diegene te leren kennen. 

Gr. Kenshin