Vraag

voorvocht en condoom

  • 19 May 2023
  • 5 reacties
  • 726 Bekeken

Badge

Hallooo dus ik ben 13 jaar en me vriendje is 15 en ik heb dus seks met hem gehad en daarvoor had ik voorvocht geslikt en toen mijn vriendje zijn condoom omdeed werd het zwak dus zoog ik om het weer wat stijver te laten worden en toen is zn pik in mij gegaan kan ik zwanger raken door heel weinig voorvocht op de condoom aan de buitenkant alleen weet ik niet zeker of er voorvocht in mn mond was 


5 reacties

Reputatie 2
Badge +1

De kans is heeeeeeeeeel klein maar ga er maar niet van uit 

Ga er maar vanuit dat je al het voorvocht had doorgeslikt en mocht het toch op de condoom zijn gekomen dan is er nog niks aan de hand want voorvocht bevat geen zaad van wat ik weet

Reputatie 7
Badge +9

Je zou toch zwanger kunnen worden van voorvocht.

 

Maar kmdat het in je mond is geweest, je hebt het meeste doorgeslikt zou ik me niet echt druk maken. Als je het echt wilt weten dan zou je (wanneer je ongesteldheid te laat is) een test doen. 

 

Maar ik zou me niet echt druk maken.

Reputatie 7
Badge +17

Denk dat kans dat je zwanger bent bijna 0 is. Maar als je echt zeker wilt weten moet je idd een test doen.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @lala234,

 

als je zeker wilt weten dat je niet toch zwanger bent/blijft (na onveilige seks) kun je een morning-after pil nemen….maar misschien is het verstandig dat even te overleggen met mensen van Sense. Je kunt daar vragen stellen aan professionnals, zie

https://sense.info/nl/zwanger/morning-afterpil

en

https://sense.info/nl/hulp-advies

 

Wacht niet te lang met advies/hulp vragen, omdat je de morning-afterpil max 72 uur of max 120 uur(afhankelijk van welke morning-afterpil je neemt) na onveilige seks in moet nemen.

 

 

Je kunt wel wachten tot je ongesteld wordt of rond die tijd een zwangerschapstest doen, maar als blijkt dat je dan zwanger bent heb je iig niks meer aan een morning-afterpil en moet je andere maatregelen nemen als je dan van je zwangerschap af wilt….

 

Zelf denk ik, net als @tim16  dat de kans echt heel klein of bijna 0 is, maar ik ben geen dokter en heb er niet echt verstand van….maar ik denk dat op basis van jouw verhaal en of dat terecht is, idk, vraag het een deskundige

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi iedereen,

 

nog even iets over zaadcellen in voorvocht:

https://www.nvsh.nl/opinie/over-seksuele-voorlichting/zaadcellen-in-voorvocht/

in voorvocht zelf zitten geen zaadcellen, maar er kunnen wel zaadcellen in voorvocht terecht komen…. hoe werkt dat:

Als iemand binnen korte tijd tweemaal klaarkomt is het wel mogelijk om in voorvocht zaadcellen te vinden. Er blijven na de eerste ejaculatie wel levende zaadcellen achter in de pisbuis. Dus als er kort na een zaadlozing opnieuw voorvocht wordt geproduceerd, vermengt zich dat in de pisbuis met nog aanwezige zaadcellen. De vraag is of deze voldoende in aantal zijn om bevruchting te veroorzaken, maar uit voorzorg wordt men geadviseerd om tussen twee zaadlozingen te plassen, waardoor aanwezige zaadcellen uit de pisbuis geloosd worden.

Bovenstaand stukje tekst staat in het artikel van NVSH, zie link hierboven

Lees het hele artikel voor het hele verhaal.

 

Kans is dus klein, maar niet uit te sluiten dat er zaadcellen in voorvocht zitten/terecht zijn gekomen @Jowii 

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reageer