Vraag

Voorhuid vast aan eikel

  • 30 November 2017
  • 24 reacties
  • 29475 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb gisteren het voor het eerst voor elkaar gekregen hoe ik mijn voorhuid verder naar beneden doe (wou eerst niet) maar nu zag ik dat mijn voorhuid aan mijn eikel vastzit. Ik heb het opgezocht en de enigste manier wat ik kon vinden is naar de huisarts en daarna later wegsnijden mijn voorhuid. Maar ik ben bang dat het dan zeer doet als ik sex / mastubeer (en ik wil mijn voorhuid niet weg ook al weet ik dat het gezonder is) wat moet ik doen? 😞

24 reacties

Hoi,
Bij elke jongen zit de voorhuid tot een bepaald moment vast aan je eikel. Ik ben nu 15 en ik durfde tot een half jaar geleden mijn voorhuid niet verder naar beneden te trekken, omdat het eigenlijk gewoon niet ging. Mijn voorhuid moest nog wat uitrekken om hem er 'overheen' te krijgen. Dat heb ik gedaan door steeds elke dag een stukje verder proberen te gaan, en het ook echt vaak te doen. Ik deed het voordat ik ging slapen, tijdens het huiswerk maken... Na een tijdje lukte het om mijn voorhuid helemaal naar beneden te krijgen. Toen zag ik voor het eerst in mijn leven mijn volledige eikel :)
Misschien kan je dus proberen om het rustig aan, steeds een stukje verder proberen te trekken. Anders misschien de eikel masseren, zodat de huid wat losser gaat zitten? Dat werkt misschien ook een beetje.

Robbie, 15 jaar
Hi cola_flesje,

mijn jongere broertje heeft ook een nauwe voorhuid gehad en dat ging niet vanzelf over, maar die heeft een zalfje van de huisarts gehad en dat moest ie elke dag op zijn piemel/voorhuid/eikel doen en daardoor werd de voorhuid soepeler en nu kan die gewoon bij een stijve over zijn eikel naar beneden. Dus, misschien kan de huisarts jou ook helpen als het niet vanzelf lukt. Die zalf kun je niet in de winkel kopen, alleen op recept. Als die zalf niet (genoeg) helpt kunnen ze altijd nog je piemel besnijden, maar meestal werkt die zalf wel, dus no worries for the moment.
Zie https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/56274-nauwe-voorhuid-fimosis-behandeling-met-zalf-of-besnijdenis.html

Je kunt ook op sense kijken https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam/penis-en-balzak/problemen-met-de-voorhuid
Daar kun je ook andere dingen vinden over je lichaam https://www.sense.info/ontdek-je-lichaam/jongenslichaam en een filmpje met uitleg https://www.sense.info/seksdummies#/m/0/penis

Check gewoon ff de site.

Btw gaat je voorhuid alleen niet over je eikel bij een stijve piemel of lukt het ook niet bij een slappe piemel?

Groetjes,
M&M’s
Het gaat er wel overheen dat lukt wel men voorhuid wil over men hele eikel heen maar hij zit vastgeschroeit ofzow aan het randje van mijn eikel en daarom wil die niet verder maar men vriendje kan dat wel
Dus de voorhuid omsluit de eikelrand compleet?
Of zit hij slechts vast aan een klein stukje weefsel?
Aan een klein stukje de zijkanten zijn wel vrij alleen de voorkant zit vast
En bedoel je met de voorkant, die kant waar je tegenaan kijkt als je je piemel beet hebt als je gaat plassen en waar je duim op zit, zeg maar. Aan de “achterkant” zit dan het toompje (dat draadje zoals sommigen het noemen).

Als de zijkanten al los zitten, zou ik denken dat de rest ook wel los moeten kunnen komen. Misschien zit het soort van vastgeplakt zoals je zegt, maar kun je het voorzichtig steeds een beetje losweken onder de douche of zo. Of net als met je voeten je piemel in een bakje water met soda doen, maar ik weet niet of dat helpt en ik weet ook niet of dat fijn voelt aan je piemel. Je voeten worden er wel lekker zacht van, maar ok. Idk.

Via die link (https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/56274-nauwe-voorhuid-fimosis-behandeling-met-zalf-of-besnijdenis.html ) die ik je in mijn vorige berichtje stuurde kun je onderstaand stukje lezen. Ik weet niet of dat bij jou aan de hand kan zijn?

Quote
Pathologische fimosis
Pathologische fimosis staat ook wel bekend als verworven fimose. Fimosis die optreedt als gevolg van littekens, infectie of ontsteking. Krachtige terugtrekking van de voorhuid kan leiden tot bloedingen, littekens en psychologische trauma's voor het kind en de ouder. Als er tijdens het plassen problemen ontstaan of als er een infectie ontstaat, kan behandeling zijn aangewezen.
Einde quote

Ik weet het verder ook niet 1,2 ,3.

Groetjes,
M&M’s
ik heb dit probleem nog nooit gehad??/
Ik wist niet eens dat dit probleem überhaupt bestond
Hallo cola flesje, heel herkenbaar ik had het eerst ook.
Das logisch. Anders kan je m helemaal van je lul aftrekken en komen erallemasl bacteriën in je lichaam
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem. Heb jij het al opgelost?
Badge
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem. Heb jij het al opgelost?
Hoe oud ben je? Ik kan het nu wel ik heb me velletje steeds verder getrokken tot het lukte.
17 jaar, velletje zit vast aan de eikel en het velletje is sws al veelste klein. Ik moet me laten besnijden denk ik, maar kzit er erg tegen op.
Badge
17 jaar, velletje zit vast aan de eikel en het velletje is sws al veelste klein. Ik moet me laten besnijden denk ik, maar kzit er erg tegen op.
Vaker proberen
Ik probeer nu steeds verder te gaan met mijn voorhuid van m'n eikel te doen, dit lukt.
Maar het zit als ik er ene beetje overheen zit dat het dus vastgeplakt zit.
Als ik het verder probeer te doen voel ik helemaal niks en er gebeurd ook niks.
Hoe hard ik het ook probeer 😅.

En om zo ver te komen heeft me letterlijk 9 maanden geduurd.
Want ik deed eerst eigk noot iets met me lul.
Ik probeer nu steeds verder te gaan met mijn voorhuid van m'n eikel te doen, dit lukt.
Maar het zit als ik er ene beetje overheen zit dat het dus vastgeplakt zit.
Als ik het verder probeer te doen voel ik helemaal niks en er gebeurd ook niks.
Hoe hard ik het ook probeer 😅.

En om zo ver te komen heeft me letterlijk 9 maanden geduurd.
Want ik deed eerst eigk noot iets met me lul.


hoi ik deed ook NOOIT is met mijn lul... ik ben 14 en nog steeds fking klein
Badge

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ben nu net 14 jaar en bij mij zit ook een stukje voorhuid vast. Om precies te zijn aan de achterkant(de kant die ik niet kan zien).

Pls iemand help

Badge

hey! Ik ben 13 en heb dit ook.

alleen kon ik al mijn hele leven hem naar beneden doen maar het lijkt alsof de onderkant echt gwoon vastgegroeid zit.

Je hebt het al iets langer geleden gepost, maar als het je is gelukt kan je me dan zeggen hoe.

Ik trek ook af en dat kan ook maar ik zou het gwoon willen.

Mijn vriend heeft het wel gewoon normaal.

ook heb ik wel een gaatje tussen mijn eiken en de voorhuid, en daar komt steeds wit spul uit.

ik weet dat dit smegma is maar het ruikt noet zo fris.

en ik zit er ook mee hoe ik dan later sex kan hebb want misschien vind de ander dit vies (ik ben gay trouwens).

ik zou dus graag advies willen als het je is gelukt.

 

Groetjes LeviGo!

Badge

Ik zie dat het 2 jaar geleden is gepost.

Als je tips hebt hoor ik het graag!

Badge

Ik ben nu 15 en ik durfde tot een half jaar geleden mijn voorhuid niet verder naar beneden te trekken, omdat het eigenlijk gewoon niet ging. Mijn voorhuid moest nog wat uitrekken om hem er 'overheen' te krijgen. 

-onnodige quotes verwijderd-

 

Ik heb dus ook dit probleem ben 14 jaar hoe heb jij dit aan je ouders vertelt? Want ik weet niet hoe ik dit moet vertellen

Badge

Ik ben hier, toen ik 11 jaar was, voor naar de huisarts geweest. Die zei dat wanneer het velletje er te nauw omheen zit, je besneden moet worden. Bij mij  zat het velletje niet te nauw maar zat het nog gedeeltelijk vast aan de eikel. De huisarts zei dat dat normaal is en in de puberteit vanzelf verder loskomt door erecties. https://www.jmouders.nl/problemen-met-voorhuid/

Ik zou wel voorzichtig zijn met het los geforceerd trekken.

Als je je zorgen maakt, ga even naar de huisarts.

Badge

Ik ben nu 15 en ik durfde tot een half jaar geleden mijn voorhuid niet verder naar beneden te trekken, omdat het eigenlijk gewoon niet ging. Mijn voorhuid moest nog wat uitrekken om hem er 'overheen' te krijgen. 

-onnodige quotes verwijderd-

 

Ik heb dus ook dit probleem ben 14 jaar hoe heb jij dit aan je ouders vertelt? Want ik weet niet hoe ik dit moet vertellen

Leg uit dat je je een beetje zorgen maakt. En vertel gewoon hoe het is. 

Reputatie 1
Badge

Ik denk dat het een toompje is iedereen heeft dat ik heb er overlaatst ook een topic over geplaatst je moet gwn proberen je verhuid naar achter te doen maar zorgen dat het geen pijn doet en dat iedre dag en dan na een tijdje zal dat wel gaan je kunt ook wat info van een toompje opzoeken maar dan kom je allee. Maar op dingen uit van toompje gescheurd. Zorg zeker dat je het niet tever trekt want anders kan dat pijn doen. 

Badge

(13 jaar)  JONGENS PLS HELP, ik heb dit ook maar echt nog voor dat hij over mijn eikel heen zit zit mn voorhuid wat daar ook een beetje wit is, zit vastgeplakt aan mn eikel. ik kan mn voorhuid dus niet eens over mn eikel krijgen.. ik heb nog nooit het einde gezien en ben best wel bang.. pls help! 

Reageer