Skip to main content

Hoi, 

Ik ben een jongen 15 jaar en ik krijg nog steeds niet mijn voorhuid over mijn eikel, ik had ergens gelezen dat je naar de dokter moest gaan als je 16 bent en dat wordt ik in juli. Weet iemand wat ze bij de dokter gaan doen?

Groeteh

Hoi @Hutsmuts,

 

de dokter luistert naar je verhaal en zal wel even willen kijken en misschien vraagt ie of je zelf je voorhuid  naar beneden wilt doen en misschien weet hij/zij dan al genoeg of hij voelt (met handschoen aan)  zelf even.

Hij kan dan wat tips geven (zie linkjes) of een zalfje voorschrijven die je op je voorhuid moet doen, waardoor je voorhuid soepeler wordt en vaak helpt dat al genoeg en anders is het misschien nodig om te besnijden, maar dat zal ie wel bespreken.

Kun je als je piemel slap is je voorhuid wel (een beetje of helemaal)  naar beneden doen en lukt het alleen stijf niet? Of allebei niet?

 

voor meer info kun je kijken op:

 

https://sense.info/nl/je-lichaam/jongenslichaam/problemen-met-de-voorhuid

en

https://www.allesoverseks.be/wat-als-ik-mijn-voorhuid-niet-over-de-eikel-kan-schuiven

 

Misschien kun je zelf onder de douche eerst nog voorzichtig proberen of het elke keer iets verder lukt om je voorhuid naar beneden te doen en als het gelukt is hoef je misschien niet eens meer naar de dokter, want bij veel jongens helpt oefenen al. Je bent echt niet de enige, dus maak je er niet al te druk om, maar wel goed om het even in de gaten te houden en misschien even langs de huisarts als je er vragen over hebt.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 


@MickeyMouse bedankt!

 

Als hij slap is kan ik hem wel een stuk verder doen maar ook niet helemaal, dankjewel voor je antwoord!!

 

 


Hoi @Hutsmuts,

 

als ik jou was, zou ik voorzichtig zelf onder de douche, want kennelijk is het met warm water makkelijker ofzo, elke keer een klein beetje verder proberen te doen en misschien merk je dan wel al verschil. Niet ineens te snel dat het pijn doet, maar zo voorzichtig en dan later ook stijf hetzelfde proberen.

Kun je stijf je eikel wel zien of alleen je plasgaatje of ook niet echt goed?

 

Mijn broer (nou ja, ik ben hun soort van pleegbroertje, lang verhaal) vroeg een keertje aan mij of ik mijn voorhuid wel goed naar beneden kon doen, toen ik een keertje een stijve kreeg toen we onder de douche stonden. Hij zag dat mijn vel er slap en stijf helemaal over zit, maar ik kon die wel gwn al naar beneden doen had ik laten zien, maar als ik mijn velletje loslaat dan floept ie er wel gelijk weer terug over heen, maar dat is  niet erg zei hij. Hij had mij ook die sites een keertje gegeven. Je kunt er ook andere dingen opzoeken.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 


Halloo ben een meisje maar mijn broertje had dat ook. Hij moest toen een operatie en nu gaat alles weer goed! x jazz


Doe het idd onder de douche of in bad  beetje bij beetje, maar hoe doe je dat dan met aftrekken! Doet dat dan geen pijn!


Doe het idd onder de douche of in bad  beetje bij beetje, maar hoe doe je dat dan met aftrekken! Doet dat dan geen pijn!

Nee dan gaat hij gewoon niet verder en dan voelt het ook gewoon goed.


Halloo ben een meisje maar mijn broertje had dat ook. Hij moest toen een operatie en nu gaat alles weer goed! x jazz

Ahh top fijn een operatie 👍🏻👍🏻😐😐😐😐😐


Hoi @Hutsmuts,

 

als het je zelf nu niet lukt, kun je het natuurlijk nog af en toe eens proberen of het je wel lukt (op het gemakje natuurlijk) of (over een tijdje) toch een keertje langs de huisarts en misschien zegt ie dat een zalfje wel een goed idee is…

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 


Hoe gaat het nu?


Reageer