Vraag

Vingeren/masturberen

  • 4 July 2022
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Haii! 

Misschien raar maar wat is een normale leeftijd om te beginnen met vingeren of masturberen of hoe je het ook wilt noemen? Ik ben nu 12 en wil het misschien doen maar is het niet een beetje vroeg? Op welke leeftijd begonnen jullie ermee? 

Xx Elise                                                                                   

 

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Hoi

12 is niet te vroeg.

Meiden beginnen te puberen op hun 10e-12e, jongens iets later, maar toch is het vaak zo dat je rond je 10e-12e beide al de hormonen krijgen en opgewonden raakt en verlangen naar masturberen.

In sommige gevallen beginnen kinderen ook niet eens met masturberen omdat ze dat aangeleerd zijn. Maar het is iets natuurlijks/instinctief. Toen ik begon was ik totaal onbewust van wat masturbatie was en ik dacht dat ik zelf maar wat had verzonnen en dat ik iets compleet raars aan het doen was. Ik denk dat ik toen 10 was. 

Gemiddeld beginnen mensen die masturberen al rond die leeftijd. Daarnaast is er niets zoals “te vroeg”. Dat is gewoon de taboe die je dat doet denken. Eigenlijk is masturberen genoteerd als gezond, tenzij je verslaafd bent en het te vaak doet. Maar die grens voel/merk je vanzelf wel

Reageer