Vraag

vingeren

  • 16 June 2020
  • 9 reacties
  • 627 Bekeken

Badge

Hoi vanaf welke leeftijd is het normaal om te vingeren?

Ik ben een meisje en ik heb het nog nooit gedaan en het lijkt mij best vreemd en raar.

Ik ben 14 wat is een normale leeftijd om te beginnen met vingeren en doen veel mensen het?


9 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben een jongen, maar ik denk dat er niet echt een normale leeftijd is om te beginnen. Als jij er nog niet klaar voor bent l, zou ik het ook nog niet doen. 

Badge

hoe oud ben jij?

 

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben 13 en ik mastrubeer al

Ik zou je geen cijfers kunnen geven, hoewel ik iedereen uitnodig om die wel te vinden.
Natuurlijk is het wel lastig om correcte cijfers te vinden, omdat niet iedereen hier al te open over is.
 

Als we zien dat jongens rond een jaar of twaalf of zelfs jonger beginnen met masturberen, dan lijkt dit mij ook vrij normaal.
Masturberen is sowieso niet gek of vreemd.
Heel veel mensen doen het, dus maak je daar maar geen zorgen over.
Het is ook prima om het niet te doen.
Zolang jij het maar leuk vindt.


 

Badge

hey

ik ben 16 en begon op mijn 14 maar leeftijd is nooit erg + er is niks om voor te vrezen 

groetjes

Je kan kijken op dit topic. Of deze van hoe ze het doen.

Een vriend van mij vertelde dat hij al langere tijd bezig is met mastuberen? Ik ben zelf 13, wat moet ik daarmee aan.. aan de ene kant wil ik het wel proberen (Ben een meisje btw) maar ik weet niet wat normaal is en dat maak ik ook niet op uit de reacties hier op...

Een vriend van mij vertelde dat hij al langere tijd bezig is met mastuberen? Ik ben zelf 13, wat moet ik daarmee aan.. aan de ene kant wil ik het wel proberen (Ben een meisje btw) maar ik weet niet wat normaal is en dat maak ik ook niet op uit de reacties hier op...

Het is helemaal niet raar als je op je 13de begint. Wanneer je er klaar voor bent.

14 Is een hele normale leeftijd om te beginnen hoor. Maar leeftijd maakt echt niet uit. Je moet je ook niets aantrekken van wat vrienden of cijfertjes zeggen. Al heb je er zin in en je vindt dat je er zelf klaar voor bent, moet je het lekker doen. Het is compleet je eigen keuze, niemand anders hoeft het te weten en je hoeft het ook niet tegen anderen te zeggen. Dat is gewoon privé. Het is echter niet iets om je voor te schamen. Heel veel mensen doen het en er zijn geen regels wanneer je het wel en niet mag.

Als je het nu nog vreemd en raar vindt, is het misschien nog te vroeg. Maar als je er zin in hebt, kan je zeker al wat gaan proberen. Helemaal jouw keus.

Als je het graag wilt proberen heb ik op dit Topic wat tips gezet. Kijk daar maar als je wilt.

Denk er maar eens over na, niets moet.

 

Succes! :kissing_heart:

Reageer