Vraag

Vieze oom

  • 4 February 2019
  • 2 reacties
  • 640 Bekeken

Badge
toen ik klein was nam mijn oom me vaak mee om te vissen. Op de boot begon hij vaak met het aanraken van mijn piemel, wat ik niet zo fijn vond. ik zei dat tegen hem maar hij zei dat het normaal was. hij is dominee in de kerk dus ik durf dit eigenlijk niet tegen mijn ouders te vertellen omdat ik bang ben dat god me dan gaat straffen. Ik vind het nu alleen niet fijn om mijn piemel aan te raken omdat ik steeds herinnerd word aan mijn oom. Ik vind dit niet fijn. Wat moet ik doen??? help alsjeblieft

2 reacties

Dit klinkt als een troumtishe ervaring.
Ik verzoek je ook dringent dit aan school te vertellen omdat hun je er beter mee kunnen helpen.
En als het echt noodzakelijk is raad ik je ook aan naar de politie te stappen ik weet dat je bang bent dat "God" je straft maar dat is echt niet zo want god wilt dat ieder mens gelukkig en vredig kan leven.
En anders kan je de bijbel ook nog lezen en dan kan je zelf oordelen.
Want priesters leven ook volgens regels en die regels vindt je terug in de bijbel.
En er bestaat geen regel waarin een priester je kan dwingen wat te doen of om wat te laten gebeuren.
Mijn tips voor je.
  • Praat met school hun kunnen je verder helpen
  • Als je hier onzeker van bent kan je de regels van de bijbel lezen
  • Bezoek anders een andere dominee (Priester) en vraag anders hem wat je het beste kan doen
Veel geluk,
Met vriendelijke groet
JeremyPrive
Hoi

Wat naar dat dit gebeurd is. Je oom is veel te ver gegaan.

Zoals Jeremyprive zei, kan je geholpen worden op school. School kan naar je luisteren, en samen met jou bekijken hoe jullie de situatie gaan aanpakken. Via school kan je doorverwezen worden naar hulp, zodat je deze nare ervaring kan verwerken. Voel je je goed bij je mentor, een leraar of een leerlingenbegeleider?

Je kan ook terecht bij de huisarts. Die kan je eveneens doorverwijzen naar verdere hulp. Je kan alleen naar de huisarts, of samen met iemand die je vertrouwt. Heb je iemand in gedachten waarbij je terecht kan?

Ik kan me niet voorstellen dat God het gedrag van je oom toe zou staan. In veel religies zijn eerlijkheid en respect belangrijke waarden. Jij mag voor jezelf opkomen, en verdient de nodige steun.

Ik kan me voorstellen dat het niet gemakkelijk is om hierover te praten, maar je hebt hier een grote stap gezet. Ik vind het heel moedig dat je je verhaal op het forum hebt gedeeld. Je kan hier steeds terecht. Als je graag eens anoniem praat over wat er gebeurd is, kan dat ook met een vrijwilliger van de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin

Reageer