Verliefd op een jongen?

  • 27 January 2018
  • 4 reacties
  • 359 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo. Ik denk dat ik verliefd ben op een jongen, ben zelf ook een jongen, maar weet het niet zeker. Ik twijfel al langer over mijn "romantische oriëntatie"
Ik denk zelf dat ik gay ben. Romantisch en seksueel. Maar ik weet het niet zeker. Ik weet niet hoe verliefd zijn voelt enzo

In details gaan is moeilijk. Dus stel maar gewoon vragen en ik beantwoord ze dan wel

4 reacties

Hi Perenboom,

Ik dacht bij je topictitel huh? Aromatisch en dan in de categorie Seksualiteit, wat zou dat zijn, een New Age dingetje ofzo, seks met kruiden ofzo? Seks mag wel een beetje spicy zijn, maar ok, toen las ik je topic en toen kwam ik er al snel achter dat er gewoon een letter in de naam van je topic ontbreekt, toch? Misschien kan @KT het even voor je aanpassen in AromaNtisch, maar dan met een kleine n. Of was dat niet de bedoeling?

Oké, terug naar jou. Kort gezegd ben je volgens mij een Perenboom die op het punt staat bloesem te krijgen. Lekker vaag hè. Maar wat ik bedoel is dat je gewoon verliefd bent en dan van de bloemetjes en de bijtjes enzo, denk ik.
Misschien is het nieuw voor je en heb je zoiets nog niet eerder gevoeld voor iemand. Misschien komt het omdat je die gevoelens voor een jongen hebt en dat je dat nog niet eerder hebt gevoeld. Tsja, puberteit is een ontdekkingsreis, eigenlijk het hele leven, maar je hormonen beginnen nu ook wel een rol te spelen, denk ik. Het kan allemaal best verwarrend zijn.

Ik ben zelf ook 15 en gay en al 2,5 jaar uit de kast. Voor mij (en mijn twin) was het wel duidelijk dat we gay waren en we hebben die ontdekkingstocht al (grotendeels) achter de rug.

Neem het stapje voor stapje. Doe het rustig aan. Laat je gevoel toe en het zou mooi zijn als je er met iemand over kan praten. Met een vriend of vriendin, iemand op school, een mentor of medeleerling of thuis met je ouders of broer of zus of hier op het forum.

Doe het in je eigen tempo. Je hoeft niet vandaag alles te snappen en te weten. Je hoeft die leuke jongen niet vandaag al te vertellen dat je hem leuk vindt. Ga gewoon met hem om zoals je tot nu toe al gewend bent of als je nog niet echt contact met hem hebt, probeer het te krijgen. Doe normale dingen, dingen die iedereen doet en probeer hem beter te leren kennen.
Hoe beter jullie elkaar kennen, hoe meer jullie op je gemak zijn bij elkaar en op een gegeven moment komt het er vanzelf wel uit.

Het hoeft ook niet zo zwart/wit te zijn als in 100% hetero of 100% gay. Alles er tussenin kan ook, net als bi etc.. Daar kom je vanzelf wel achter. Wij kunnen het niet voor je bepalen.

Ik val echt op jongens, zowel lichamelijk als geestelijk en wil bij ze zijn en een toekomst opbouwen met een jongen. Meisjes zijn voor mij wel ok, als vrienden, maar niks seksueels. Ik word er niet opgewonden van. Jongens daarentegen…., ik ben al weer aan het dagdromen :)

Waarom denk je dat je verliefd op hem bent? Denk je vaak aan hem? Zit je wel eens in gedachten naar hem te staren? Word je blij als je hem weer ziet na het weekend ofzo? Vind je hem knap? Raak je lichamelijk opgewonden van hem? Zie je jezelf hem al kussen en misschien meer? Zou je met een jongen samen willen zijn? Je leven delen?

Ik heb al die dingen gehad en met ja kunnen beantwoorden en ook dat je dan stuntelig doet als je bij hem in de buurt bent enzo. Gewoon zenuwachtig zijn terwijl het niet nodig is.

Kun je die gevoelens voor hem (voor zover je die nu hebt) accepteren? Vind je het lastig dat je het gevoel hebt dat je op jongens valt? Zo ja, is er een reden voor? Bijvoorbeeld dat je bang bent hoe anderen over je denken of dat je dan het gevoel hebt mensen teleur te stellen?

Ik kan je zeggen dat je je er geen zorgen om hoeft te maken en dat je mag zijn wie je bent, maar ik begrijp natuurlijk wel dat jij en je omgeving misschien nog wel even aan het idee moeten wennen.

Weet je of hij op jongens valt?

Wow, dat zijn al een heleboel vragen en opmerkingen. Misschien is het tijd als ik je het eerst laat lezen en dan lees ik je reactie wel als je hier nog wat post.

Spreek je later :)

Groetjes,
M&M’s
@KT,

wel soort van grappig dat jullie de spelfout in de titel vervangen door een heel andere titel met opnieuw een spelfout.
Oftewel “Aromatisch?” is nu veranderd in “Vierliefd op een jongen?”.

Nou ja, toch bedankt voor de moeite iig :)

Volgende keer beter :)

PS dit is grappig bedoeld, dus aub mij niet gelijk een waarschuwing geven voor deze opmerking

Groetjes,
M&M’s
Reputatie 7
Badge +7
Hoi M&M's,

foutje, bedankt 🙂 Is nu aangepast.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon
Hi Marieke van de Kindertelefoon,

Wij begrijpen elkaar :)
Je hebt gevoel voor humor
Nice one 🆒

En nu is het woord aan @Perenboom of iemand die hem wil helpen, want alleen met die reactie van mij gaat ie het niet redden, denk ik. Dus everybody, schrijf jullie tips hieronder

Groetjes,
M&M’s

Reageer