Verkracht

  • 3 November 2018
  • 7 reacties
  • 2892 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo, ik ben voor 4 Jaar verkracht door en andere jongen (die gay was). hij had me gedreigd dat hij me in elkaar zou slaan als ik niet mee zou gaan naar de wc op school. Het was uit eindelijk zo ver gegaan dat hij zijn penis in me kont had gedaan. toen was ik 8 jaar dus was ik er heel erg bang voor (waarschijnlijk iedereen die 8 jaar is) nu heb ik er zelf heel veel last van. Ik wil het eigenlijk tegen me vrienden vertellen, maarik ben bang dat ze me gaan uitlachen😖 ik heb er zelf heel veel last van en ik heb denk ik hulp nodig, ik zit er de laatste tijd heel erg veel me.


groetjes Lukas

7 reacties

Heyy,
Wat ongelofelijk vervelend dat dit gebeurd is! En het is absoluut niet raar dat je nu bang bent, niet als je 8 jaar was, maar ook niet als je 20 jaar was. En wat bedoel je met dat je er last van hebt? Heb je paniekaanvallen, flashbacks of ben je er gewoon heel veel mee bezig?

Zoals je zelf ook al zegt, is het denk ik verstandig om hulp te zoeken, ik weet dat het heel moeilijk is, dat weet ik echt. Misschien is het makkelijker voor je om het op te schrijven? Dan kun je de brief aan iemand geven. Dit kan aan je ouders/ vrienden/ mentor/ vertrouwenspersoon/ huisarts etc. zijn. Blijf er niet alleen mee rondlopen! Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, dat klopt.
Hou je ons op de hoogte?

heel veel succes!
Liefs,
Sleepygirl
Hoi

Wat heftig dat je dit hebt meegemaakt. Het is heel normaal dat dit een erg nare ervaring was. Die jongen is veel te ver gegaan.

Zoals Sleepygirl zegt, zoek je best hulp. Je verdient hulp en steun van je omgeving. Je kan altijd terecht bij een familielid, je mentor, de huisarts, etc. Misschien vind je het fijn om even te praten met de KinderTelefoon.

Denk je dat je vrienden goed naar je zullen luisteren? Misschien is het fijn om dit eerst aan één vriend te vertellen, die je dan kan steunen bij het vertellen aan de anderen.

Heel veel moed. Ik hoop dat je snel steun van je omgeving krijgt. Alvast heel dapper van je dat je dit topic bent gestart. Dat was een eerste goede stap.

Groetjes
Kenshin
ik heb het nu verteld, maar dat is niet beter geworden. Me vrienden hebben erom gelachen enzo... weet nu niet wat ik moet doen😔
@Lk.036 , wat ontzettend vervelend, ik kan echt niet begrijpen dat iemand dit grappig kan vinden, maar goed. Misschien zijn deze vrienden toch minder goede vrienden dan je dacht. Is het misschien fijn om aan een goede vriend te vertellen, dat je serieus was en er echt nog veel last van hebt? Is er een volwassene aan wie je het kan vertellen?
Wat naar dat je vrienden erom gelachen hebben. Heel onvolwassen van hen. Je zou, zoals Sleepygirl zei, een vertrouwde vriend duidelijk kunnen maken dat je ze iets ernstigs verteld hebt, en dat je hun reactie helemaal niet fijn vond.

Verder is een volwassene inlichten een goed plan. Het lijkt me aangewezen dat je de nodige steun krijgt. Je hebt iets heftigs meegemaakt, en vaak voelen mensen zich geholpen met steun van hun omgeving. Vind je je mentor, huisarts of (één van je) ouders een optie? Het belangrijkste is dat je je veilig en goed voelt bij je vertrouwenspersoon.
Hii allemaal,
ik heb echt hulp nodig. Mijn vriendin is op vakantie verkracht door een jongen die ze niet kent. Ze heeft dit nog niet tegen haar ouders verteld omdat ze het eng vind. Vervolgens heeft ze het tegen mij gezegd via app. Nu heeft mijn moeder mijn telefoon door gelezen en heeft gezien dat ze verkracht is. Mijn moeder wilt het nu tegen haar moeder zeggen alleen ben ik dan bang dat onze vriendschap verloren gaat. Ik heb gezegd tegen mijn vriendin dat ze het tegen haar ouders moet zeggen alleen durft ze dat niet ik heb haar ook hulp aan geboden om bij haar te zitten terwijl ze het zegt dat ze dan misschien meer power krijgt en het gewoon durft.

Wie o wie wilt mij helpen hiermee of vertellen wat ik nu met dit verhaal moet doen met haar?????
Alvast bedankt💞
Hey Amy

Je vriendin werd verkracht op vakantie, en durft dit niet aan haar ouders te vertellen. Je moeder kwam erachter dat dit gebeurd is, en denkt eraan om haar ouders in te lichten.

Zoals je zelf lijkt te begrijpen, worden haar ouders best op de hoogte gebracht. Als je vriendin een gesprek eng vindt, zou ze een brief kunnen schrijven, of een berichtje kunnen sturen. Denk je dat je vriendin dat minder lastig zal vinden?

Je moeder zou je vriendin de kans kunnen geven om zelf haar ouders op de hoogte te brengen. Lijkt ze dit niet van plan te zijn, kan je moeder alsnog naar haar ouders toestappen.

Je zou je vriendin eraan kunnen herinneren dat ze anoniem terecht kan bij de Kindertelefoon. Daar kan ze haar verhaal doen, en krijgt ze vast nuttig advies mee. Moest je zelf niet weten wat je aanmoet met de situatie, kan ook jij bij de Kindertelefoon terecht.

Groetjes
Kenshin

Reageer