Vraag

uit de kast komen met gelovige ouders

  • 22 June 2020
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

ik ben een jongen van 15. En ik ben gay. Maar mijn ouders zijn christelijk en ik geloof daar zelf niet meer in. Maar ik durf niet uit de kast te komen. En als ik dat wel ben zou ik graag een vriend willen. Maar van dat geloof van me ouders mag dat niet. Heeft iemand tips op sws uit de kast te komen bij gelovige ouders. En hoe ik moet bespreken dat ik wel een vriend wil? 
 

alvast bedank 

 

Tim


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

ik zou het misschien eerst bespreken met een betrouwbare vriend of bijv je mentor. Als je de stap durft te zetten om het aan je ouders te zeggen kun je dit bijv ook met een brief doen of een video boodschap. als ze dit niet accepteren weet ik het ook niet. ik weet natuurlijk niet precies hoe streng je ouders daarin zijn en hoe ze hierop zouden reageren. Ik weet wel dat ik vind dat als ouders je kind het belangrijkste op de wereld is en dat ze dit maar moeten accepteren. we leven inmiddels in 2020 en als ouder zijnde lijkt het mij het belangrijkste dat je kind zich veilig voelt.

je zou ook misschien stieken een relatie kunnen hebben maar dan is de schok waaschijnlijk ook groter als ze erachter komen. mijn tip is: gewoon eerlijk zijn

 

groetjes xxx

 -onnodige quote weggehaald-

Thx ik ga er over nadenken

Het hoeft niet vandaag, toch?

Neem de tijd. Je kunt eens wat subtiele hints geven. Bijvoorbeeld complete desinteresse tonen als ze vragen of je een meisje leuk vindt. Meisjes? Zijn die leuk dan? Nooit gemerkt.  

Je kunt boeken lezen met een homosexueel thema of persoon er in.  Niet zo extreem als iemand die ik ken, die alles leest omdat een schrijfster lesbisch is - zo dik hoeft het er niet op.

Als je ouders je vragen of je home bent hoef je ook niet meteen Ja of Nee te zeggen, maar bijvoorbeeld terugvragen: Hoe weet iemand dat hij dat is?  
Dat is bijna een ja en zéker geen nee.

 

Reageer