Vraag

Uit de kast komen

  • 8 December 2019
  • 1 reactie
  • 89 Bekeken

Badge

Hallo, ik ben Teun en ik heb een vraag. Ik ben 13 en wil graag uit de kast komen bij mijn ouders( mijn ouders zijn gescheiden maar kunnen het nog wel vinden),maar ik vind het best spannend. En ik weet niet of ik er nog mee moet wachten want ben pas 13.Ik heb het wel tegen een paar vriendinnen op de basisschool verteld en 1 meisje op middelbaar, wel via app/ dm want anders durf ik echt niet haha.Heeft iemand tips/ervaring hoe ik het 't beste kan aanpakken? Groetjes!


1 reactie

Hoi Teun,

Wat knap dat je nu al weet dat je op jongens valt! Ik ben zelf een meisje en bi, ik heb nu sinds 1,5 jaar een relatie met een meisje. Ik vond het ook heel spannend om aan mijn ouders te vertellen, maar uiteindelijk viel het heel erg mee. Ik had hierbij wel het geluk dat het mijn ouders allemaal niks uitmaakt. Mijn moeder had het zelfs al een beetje door toen ik het vertelde, omdat ze aan me zag dat ik verliefd was en omdat ik vaak hetzelfde meisje zag.

Het is heel logisch dat je het spannend vindt, dat is het ook! Ik denk dat het allereerst belangrijk is om een goed moment uit te kiezen, waarbij je ouders niet druk zijn en bijvoorbeeld rustig op de bank zitten. Je kan het gesprek beginnen door te zeggen dat je het spannend vindt maar dat je ze wel graag iets wil vertellen. De kans is best aanwezig dat ze het al hadden zien aankomen, houd hier rekening mee. Bij jongens is het namelijk meestal best goed zichtbaar als ze op jongens vallen, ook al denk je misschien dat dit niet zo is. Als je aan ze merkt dat ze naar je luisteren en de tijd voor je nemen, kun je ze vertellen dat je op jongens valt.

 

Heel veel succes en het komt vast goed!

Reageer