Vraag

Uit de kast komen

  • 28 July 2017
  • 5 reacties
  • 613 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyx. Ik ben een jonge van 15 en ben gay
Ik wil uit de kast komen ik ben d'r klaar voor maar elkekeer als ik t er met m'n moeder over wil hebben sla ik dicht. Iemand tips
?? Ik

5 reacties

Hi BTB

Wij zijn M&Ms, jongens tweeling en allebei gay en uit de kast. We snappen dat het moeilijk kan zijn om de eerste stap te zetten. Er lijkt dan geen weg terug en dan weet “iedereen” het, maar je zal zien dat je daarna lekkerder in je vel zal zitten als je het tenminste aan 1 iemand hebt verteld en je niet langer alleen met “dat geheim” hoeft rond te lopen. Moeders weten vaak wel al een beetje wat er aan de hand is (bij ons iig wel). Wij hebben bovendien het geluk dat we (twinbroertje en ik) er samen altijd al over konden praten en drm was het bij ons niet zo moeilijk meer toen het moment daar was.
Van tevoren hadden we op yt al naar “coming out” video’s gekeken, maar ja iedereen heeft zo zijn eigen manier om het te vertellen en dat is altijd de beste manier. Doe het op jouw manier, wat het prettigst voelt. Er zijn geen regels om het goed te doen of fout. We hadden ook veel “coming out” verhalen gelezen op van die sites. Soms moesten we ook wel huilen als we het aan het lezen waren; struggle, verdriet en opluchting om het te vertellen

Manieren kunnen zijn:
- Gwn vertellen, maar dat is voor jou op het moment nog een beetje moeilijk, wat wij best snappen
- Een hint geven, bv. vertellen over een film die gaat over lgbt ofzo of dat je het over pesten van homo’s op school hebt gehad en dat jij dat pesten stom vindt omdat homo’s ook gwn jongens zijn die op school zitten en sporten enzo en dat die niet zomaar aan andere jongens gaan zitten en dat jij het iig niet erg zou vinden als er een gay jongen naast je in de klas zou zitten
- Naar “Uit de kast” bij uitzending gemist van NPO kijken, hebben wij ook allemaal gezien. Dan helpt Arie Boomsma jongens en meisjes bij uit de kast komen. Moet je maar ff google opzoeken
- Je kunt het ook hebben over een bekende homo, bv. Lucas uit GTST en dat je het knap vindt dat hij erover praat op tv
- Vragen wanneer je moeder zeker wist dat ze met je vader en dus met een jongen verkering wilde. Dus eigenlijk vraag je dan indirect of het raar is om te twijfelen of je meisjes of jongens leuk vindt
- Je kunt ook een briefje ofzo ergens voor je moeder neerleggen en daarop zetten dat je denkt of zeker weet dat je verliefd bent op jongens en niet op meisjes en of ze er met jou (alleen of met je vader erbij) over wil praten. Als je er verdrietig over bent of het er moeilijk mee hebt kun je het er bij zetten, maar je kunt het ook pas vertellen als jullie met elkaar praten. Ipv een briefje kun je ook een appjes of mailtje sturen naar je moeder

Zet m op. Komt wel goed. We denken aan je :):)
Als je nog vragen hebt; je mag ons alles vragen
Laat ff weten hoe het (met je) gaat als je wilt

M&Ms
Hoi!

Ik snap dat dit moeilijk is, maar je gaat het haar toch eens moeten vertellen. Je hoeft het niet per se face to face te doen, je kunt het ook via een brief doen. Wel alleen via een brief. Geen sms, geen mail, geen berichtje op Facebook. Een brief is persoonlijker en op een of andere manier voelt dat anders dan een bericht via een computer of telefoon.
In een brief kun je nadenken wat je gaat schrijven, hoe je alles wilt verwoorden, enz.

Jullie kunnen samen een activiteit gaan doen, zoals samen gaan wandelen, en wanneer de sfeer er dan in zit (vertel het nooit wanneer ze een slechte bui heeft) kun je het vertellen.

Iets wat ik met mijn vrienden doe, als we iets aan elkaar willen vertellen wat niet makkelijk is, is om rug tegen rug te gaan zitten, liefst ergens rustig, in een bos ofzoiets, en daar rustig praten. (dit klinkt misschien raar, maar met personen die je vertrouwt is het een hele goede methode)

Succes! :)

Groetjes
x
Ik heb nog geen idee of het gaat werken, maar ik ben in elk geval van plan om een taart te gaan bakken en daar ''Ik ben bi'' op te schrijven nadat ik hem heb bedekt met roze, paarse en blauwe fondant op de volgorde van de vlag. En dan zorg ik dat niemand in de keuken kijkt voordat ie klaar is en dan laat ik m zien en dan ja... dan hebben we taart en weten mn ouders dat ik bi ben :)
Misschien is zoiets een idee voor jou, geen idee natuurlijk hoe je ouders zijn en op wat voor soort manier je het wil vertellen. Briefje werkt vast ook wel. Heel veel succes! En geef ons een update als je 't verteld hebt zodat we weten hoe t ging 😉
@xIBWIBx, ik vind die taart een super leuk idee 😃 Haal je kookkunsten maar boven, ik ben ervan overtuigd dat je ouders goed zullen reageren hierop.

Succes!

Groetjes
x
Hey, ik ben zelf bi. En toen ik uit de kast kwam zei ik het op een moment waarop het stil was zodat ik me kon focussen en niets er tussendoor kon komen. Miss helpt dat? En ik zou het gewoon zeggen. Als je goede ouders hebt vinden ze het oke. En je bent wie je bent! En daar moet je blij mee zijn!

Reageer