Skip to main content

Hey moppies, 

Ik heb al een tijdje een vriend en hij is echt super lief en ik vind hem echt leuk, maar we komen langzaam aan ook rond de leeftijd dat je voor de eerste keer seks gaat hebben. Ik ben alleen toen ik 11 was seksueel mishandeld door mijn stiefvader en ik ben hier nog niet echt over heen. Ik praat er niet over en er zijn 2 mensen die ervan weten (mijn vriend en mijn beste vriendin). Nou merk ik dat mijn vriend echt graag seks wilt gaan hebben en ik ben daar gewoon nog niet klaar voor. Hij houdt echt rekening met mij en houd zich in, maar ik merk ook dat hij dat lastig vindt. Ik weet echt niet wat ik hier mee moet.  Help me outtt

-Eline

Hallo Eline,

Ten eerste vind ik het heel jammer om te horen dat je stiefvader je heeft mishandeld want dat soort dingen kunnen echt niet! En dan over de seks met je vriend. Weet dat als jij er nog niet klaar voor bent, dat dat helemaal oké is! Als je aangeeft dat je nog geen seks wil hebben dan zal je vriend dat vast wel begrijpen . Seks moet namelijk van twee kanten komen, als de één er geen plezier aan beleeft denk ik dat de ander ook geen plezier kan hebben. En als je nog steeds heel erg met je trauma zit is het misschien wel handig om het er met iemand over te hebben. Ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is maar het lucht uiteindelijk wel op. Het is iig fijn om te horen dat je zo'n goede vriend hebt.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Groetjes, Thetherapistfriend

Hey moppp. Wat erg om dit te horen over je stiefvader! Wat goed van je dat je er zo over kan praten. Als jij nog niet klaar bent voor seks moet je het zekkeeeerrr niet doen. Hij moet je grenzen accepteren. Hij moet snappen dat je er wat meer moeite mee kan hebben door verleden. Je moet je eigen niet te druk maken en geef goed je grens aan! Zorg goed voor jezelf!

Groetjesss

Reageer