Vraag

Transgender/Jongen zijn


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal, ik heb nogsteeds niet gezegt dat ik graag een jongen wil zijn.. hebben jullie misschien tips?plsss

39 reacties

Hey, Kaylee,

Ik denk dat je moet weten of je ouders het zouden accepteren. Ik denk het wel, dus ik zou het daarom gewoon vragen. Als ze je nooit mishandelen en je accepteren zoals je bent, moet je het gewoon zeggen.

Ik weet natuurlijk zelf ook dat het moeilijker is dan dat en daarom denk ik dat je even moet wachten op meer reacties.

Groetjes,
Een Persoon Zonder Naam
Hmm.

Ik heb 2 vrienden (trans meisje -> Jongen) die nu een beetje beginnen met het hun ouders te vertellen.

1tje heeft allemaal transmemes naar zijn ouders gestuurd en de ander heeft een brief naar zijn ouders getypt.
Je kan het ze ook gewoon vertellen. Als je ouders van je houden zullen ze het vast begrijpen en accepteren. En vertel het alleen als je je veilig voelt. Veel succes
Reputatie 1
Badge
Onderdruk die gevoelens, het is tegen god om zoiets te doen.

Maar tegenwoordig mag iedereen (helaas) zelf kiezen dus ik kan je niet stoppen.
Onderdruk die gevoelens, het is tegen god om zoiets te doen.

Maar tegenwoordig mag iedereen (helaas) zelf kiezen dus ik kan je niet stoppen.


Zo werkt het niet. Genderdysforie is een erkende stoornis, en die kun je echt niet onderdrukken.
Stel jij je eens voor verplicht in het lichaam van het andere geslacht te zitten, maar je te voelen zoals je je nu voelt. Zo ervaren transgenders het dus ook.
Heel mooi dat jij je inzet voor je geloof, maar het is niet de bedoeling dat je er anderen op deze manier onzekerder door maakt of niet zichzelf laat zijn.


Aan de topicstarter: de vorige tips die je kreeg waren al heel goed. Misschien kun je je ook geleidelijk aan meer en meer gaan kleden als een jongen tot ze er zelf iets over vragen?
Je kunt ook vragen dat iemand eens samen met jou en jouw ouders praat, zoals een leerlingenbegeleider van school.
Ik wens je heel veel succes, en ik geloof in je, probeer het te zeggen, en je zult je veel vrijer voelen!

Groetjes
Lot
Reputatie 1
Badge
het is de duivel die in je komt en je zo laat voelen, die kan je uit je halen als je blank bent en god toe laat in je leven
@nachosinmijnsap goed dat je voor je eigen geloof opkomt haha! Maarja ik kan er ook niks aandoen dat ik me zo voel sinds ik 9/10 jaar ben (ik wordt 25/10 wordt ik 15 dus ja dat is al best lang) maar @xLotx thanks voor je antwoord! Ik draag ook meer jongenskleding enzo en ik probeer soms zoveel mogelijk soort hints tegeven enzo en ik draag nu ook veel bandana’s ( niet dat dat niet voor meisjes is ofz) maar ik draag zegmaar dat knoopje naar achter ofz ja idk ik kan het niet uitleggen haha.
Ik snap ongeveer wat je bedoelt, en ik denk dat het inderdaad al een goede eerst stap is!
Ik denk dat je je zoveel mogelijk moet kleden, kamer inrichten,... zoals jij je echt voelt en zo min mogelijk vanuit het meisjesstereotype. Op die manier zal jij gelukkiger worden, en krijgen je ouders misschien stilaan iets door.
Je kunt ook bv. eens zoeken naar een bekend persoon die ook transgender is en zo het onderwerp al een beetje op tafel leggen. Ook samen een documentaire hierover kijken kan helpend zijn, zeker als ze jou daar in zouden herkennen.
En probeer echt de tip met de persoon die met jullie spreekt eens uit, ik denk dat dat echt zou helpen!
Ook kun je op voorhand deze persoon aanspreken en er al eens met twee over babbelen, zodat hij/zij je extra tips kan meegeven om het te vertellen.
het is de duivel die in je komt en je zo laat voelen, die kan je uit je halen als je blank bent en god toe laat in je leven

Nogmaals, jij kunt je geloof beleven zoals jij wilt, maar het is de bedoeling dat reacties op topics hier relevant zijn, en met dergelijke reacties help je de topicstarter op geen enkele manier vooruit.

Veel succes!
Groetjes
Lot
@nachosinmijnsap goed dat je voor je eigen geloof opkomt haha! Maarja ik kan er ook niks aandoen dat ik me zo voel sinds ik 9/10 jaar ben (ik wordt 25/10 wordt ik 15 dus ja dat is al best lang) maar @xLotx thanks voor je antwoord! Ik draag ook meer jongenskleding enzo en ik probeer soms zoveel mogelijk soort hints tegeven enzo en ik draag nu ook veel bandana’s ( niet dat dat niet voor meisjes is ofz) maar ik draag zegmaar dat knoopje naar achter ofz

Volgens mij maak je het best wel duidelijk dat je trans bent.

Ik denk dat als je het je ouders vertelt dat ze dat in je zullen herkennen en zullen snappen wat je bedoelt.

Je kan ook filmpjes van Trans youtubers kijken (de meeste zijn engels) en er zijn ook filmpjes "aan de ouders van trans kinderen" en die kan je ook aan je ouders laten zien.
het is de duivel die in je komt en je zo laat voelen, die kan je uit je halen als je blank bent en god toe laat in je leven

uhm nou, nee.
ook al weet ik niet hoe serieus het noemt probeer ik het wel zo serieus mogelijk te beantwoorden,
waarbij de Bijbel zegt dat we onvolmaakt zijn, je zou dus dit als "onvolmaaktheid" kunnen zien.
echter ligt dit natuurlijk hoe erg je geloofd, en wil ik hiermee niet zeggen dat de TS en andere verkeerde mensen zijn. Zij kunnen hier niks aan doen, maar andere mensen hebben ook iets(blind, doof) zo staat dit dus ook beschreven, het is geen minderheid/meerderheid, het is gewoon een mens.
daarom kan je God en de Duivel hier beter buiten laten.

TS, zoals hierboven is gezegd zou ik het je ouders vertellen met hulp van een brief?
ken je misschien andere mensen die ook twijfel of al uit zijn?
Ik wil graag reageren op deze quotes:
Onderdruk die gevoelens, het is tegen god om zoiets te doen.

Maar tegenwoordig mag iedereen (helaas) zelf kiezen dus ik kan je niet stoppen.het is de duivel die in je komt en je zo laat voelen, die kan je uit je halen als je blank bent en god toe laat in je leven

Ik snap jouw punt, want je bent ongetwijfeld christelijk. Het is ook oké om je daarover te uiten en als je daarvan problemen ondervindt, dat je bijvoorbeeld wordt gepest om je geloof, kun je daar contact mee over opnemen met de kindertelefoon.

Het is echter niet de bedoeling dat jij je geloof gaat verspreiden. Dit forum is geen plek waar je 'lang de deuren' kunt gaan om flyers uit te delen voor de kerk. Op dit forum had je moeten reageren door Kaylee te helpen. Je kan haar weliswaar op andere gedachten brengen, maar toch vind ik jouw reacties daarvoor een beetje onzinnig.

Geloof is een goede zaak,
Een Persoon Zonder Naam
Hoi allemaal! Av heel erg bedankt voor jullie reacties wat mij al erg helpt! Ik heb 3 vriendinnen in de klas waarvan er ook 1tje christelijk is en hetzelfde denkt zoals @nachosinmijnsap daarom weet ik ook niet hoe ik het tegen haar zou moeten vertellen maar dat komt nog wel! Maar echt chill dat jullie op mij reageren! Thanks!🙏🏻✌🏻
En je handtekening vind ik ook niet zo mooi, want wanneer leefde die Lincoln? In 1800? Bovendien is het racistisch, want jij vindt zwarte kinderen minderwaardig aan witte, wat volgens zelfs de bijbel niet waar is. Rassen bestaan niet, alleen racisme bestaat.

Hoe graag ik van dit topic geen religieuze discussie wil maken, voel ik toch dat jij dat wél wil. Daarom zal ik mijn standpunt ondersteunen met een voorbeeld uit de geschiedenis. In 1498 werd Amerika 'ontdekt' door Columbus. Dat is verder niet relevant, maar het zorgde voor slavenhandel. Indianen werden als slaaf gehouden, maar gelukkig stak een priester, genaamd Las Casas daar een stokje voor. Hij zei dat indianen, net als Europeanen, gewoon mensen waren en dat we allemaal gelijkwaardig behandeld moesten worden, net als in de bijbel staat.

Als gevolg daarvan gingen Europeanen slaven uit Afrika halen, omdat Las Casas niet had gezegd dat Afrikanen gelijkwaardig aan Europeanen. Er zijn meer oorzaken voor de trans-Atlantische slavenhandel, maar dit is één van de oorzaken. Las Casas zei toen ook dat Afrikanen gelijkwaardig waren aan Europeanen, maar dat werd natuurlijk verzwegen. Die uitspraak werd pas honderd jaar na zijn dood gepubliceerd.

Hierachter zou de duivel wél kunnen zitten, maar niet achter het zwart worden van kinderen. Dat is natuurlijk. Of transgender zijn natuurlijk is, daar kunnen we over discussieren, want sommigen zeggen dat die gedachten komen van moderne stress. Er waren vroeger ook gewoon mensen die zich eerder een vrouw voelden dan een man en andersom, maar toen waren er nog geen artsen die borsten konden implanteren. Daar ben ik echter wel tegen, omdat ik het geen goed idee vind om te spelen met het menselijk lichaam, zonder dat het noodzakelijk is. Dat is weer wel onnatuurlijk.

Homo's en transgenders zijn wél van alle tijden. In de tijd van de Romeinen waren homo's normaal en werden ze zelfs geaccepteerd. Het werd pas verboden sinds het christelijk worden van Europa, toen werd het verboden, maar zelfs toen waren er nog steeds homo's.

Als conclusie wil ik Kaylee dus wat meegeven. Je bent wie je bent, wat je ook bent.
Hoi allemaal! Av heel erg bedankt voor jullie reacties wat mij al erg helpt! Ik heb 3 vriendinnen in de klas waarvan er ook 1tje christelijk is en hetzelfde denkt zoals @nachosinmijnsap daarom weet ik ook niet hoe ik het tegen haar zou moeten vertellen maar dat komt nog wel! Maar echt chill dat jullie op mij reageren! Thanks!🙏🏻✌🏻

hey,

is die ene vriendin streng gelovig?

je zou het als je druft, kunnen vertelen aan een van die 2 niet-gelovige. en die je dan helpen om het tegen haar te zeggen?
daarnaast zegt de Bijbel nergens dat mensen als jij slecht/fout zijn, ik ken zelfs iemand die is gelovig en is een homo, niks ergs aan omdat hij het niet enorm uit. natuurlijk is het bij jou net iets anders maar nogsteeds jij bent een mens en doet niks verkeerds!

ben jijzelf gelovig?

@Geen_Naam
ik ben het totaal met je eens, en vind je uitleg ook erg mooi!
Reputatie 1
Badge
Ik wil graag reageren op deze quotes:


Onderdruk die gevoelens, het is tegen god om zoiets te doen.

Maar tegenwoordig mag iedereen (helaas) zelf kiezen dus ik kan je niet stoppen.het is de duivel die in je komt en je zo laat voelen, die kan je uit je halen als je blank bent en god toe laat in je leven
Ik snap jouw punt, want je bent ongetwijfeld christelijk. Het is ook oké om je daarover te uiten en als je daarvan problemen ondervindt, dat je bijvoorbeeld wordt gepest om je geloof, kun je daar contact mee over opnemen met de kindertelefoon.

Het is echter niet de bedoeling dat jij je geloof gaat verspreiden. Dit forum is geen plek waar je 'lang de deuren' kunt gaan om flyers uit te delen voor de kerk. Op dit forum had je moeten reageren door Kaylee te helpen. Je kan haar weliswaar op andere gedachten brengen, maar toch vind ik jouw reacties daarvoor een beetje onzinnig.

Geloof is een goede zaak,
Een Persoon Zonder Naam

Ik zou het niet meer doen, verwijderd door kindertelefoon i.v.m. overtreden regels. Maar leef zoals je wilt leven. @Kaylee14 probeer eerst het met vrienden het erover te hebben en vraag of ze je willen steunen in het gesprek.
@Geen_Naam haha heel verhaal maar je hebt wel gelijk! Donkere en blanke mensen moeten niet onderscheiden worden want we zijn allemaal mensen!💪🏻🙌🏻 En dat is ook met wat ik waarschijnlijk heb, ik ben en meisje maar voel me een jongen! Maar we zijn allemaal gewoon mensen en we moeten elkaar kunnen accepteren en dat is misschien wel het beste wat je als mens kan doen, elkaar accepteren en elkaar behandelen zoals jij ook behandeld zou willen worden🙌🏻🌍
Het is wel echt een probleem.
Ik bedoel transphobia (en homophobia is praktisch hetzelfde)
Het is verstandig om te weten of je omgeving religieuze overtuigingen heeft op dit gebied.

Oh en vergeet niet dat er waarschijnlijk meer mensen zijn die je steunen dan die transphobic zijn.

Zelfs als je ze niet kent. Er zijn echt best veel mensen die met je meeleven (of vooral met transgenders in het algemeen)
@Ronald2001 nope ik ben zelf niet gelovig. Maar thanks voor je tip!
@Ronald2001 nope ik ben zelf niet gelovig. Maar thanks voor je tip!
nou als je zelf niet gelovig ben, hoef jij je er sws niks van aan te trekken(ook al zou ik het altijd leuk vinden al ben je het wel, maar ieder zijn eigen geloofsovertuiging en gedachtegang!).

wat ik dus wel zou doen is om te kijken wat het meest makkelijke is vertellen, je ouders? of is dat dan te dichtbij? die vriendin is gelovig en dan ben je bang voor die reactie...
dus misschien beginnen bij een goede vriendin of mentor? of ouders hoor
@nachosinmijnsap en dat is voor?
Reputatie 1
Badge
zoek gewoon op @Ronald2001
@Ronald2001 mn mentor is best een goeie ja, daar ga ik even overna denken. Thanks!
Reputatie 1
Badge
@Geen_Naam nee dat is het niet
Ik heb het gegoogled maar het is totaal niet relevant.

Dus misschien is het een goed idee om dit niet in dit topic te behandelen? Jullie kunnen het er beter in een apart topic over hebben.
@Asy silivana haha😂😂
Reputatie 1
Badge
@Geen_Naam volgens mij mag ik in geloven waar ik in wil

Reageer