Test transgender...

  • 29 March 2014
  • 9 reacties
  • 4840 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik heb overal geocht naar een transgender test. (even voor de duidelijkheid ik ben op dit moment een meisje.)
Ik denk dat ik een transgender ben maar durf nog niet naar mijn huisarts. (De laatste keer dat ik daar was zei hij dat ik een gezonde jongemeid ben die een prachtige dame zal worden. (Mijn moeder was der bij dus hij bedoelde het als een compliment)) Ik heb laatst een test op internet gevonden en gedaan maar mijn uitkomst was niet wat ik wilde: Wil je praten over elfmoord en dat anoniem doen kan je bellen naar 113 en ben je bang voor je ouders of wordt je mishandeld dan kun je bellen narr.... (WHUT!!!!) ik kan nergens een goeie test vinden en de websites die ik vind (ik geloof sense en ikbenanders) helpen me ook helemaal niet. Ik vind echt nergens een antwoord. Heeft iemand een idee waar een goeie test te vinden is?

P.S. De meeste mensen weten het van zichelf, ik hoor daar niet bij. Hoeveel ik ook naar mijn gevoel luister(/voel?) helpt niet die weet het zo ver ook niet. En dat is nou mijn meest betrouwbare bron. Op internet staat ook herken je dit bij jeelf dan is er een KANS dat je transgender ben. Meestal pas ik bijna overal bij maar dat helpt niks want ik weet het nog steeds niet....

Alvast bedankt

Jongensmeisje?

9 reacties

Heej Jongensmeisje?!

Wat vervelend dat je met deze vraag worstelt!

Ik zou stoppen met zoeken naar testen op het internet. Ze zijn niet 100 % te vertrouwen en willen je een rotgevoel aanbrengen!
Misschien kan je opzoek naar een anonieme chat op internet?

Of de kindertelefoon Chat?

Dat kan je ook helpen!

Succes!

Greetz! (Btw je bent zoals je bent! Wees jezelf & Zijn al genoeg anderen)
Hio, ik heb hetzelfde als jou. WAAROM kan er gewoon nooit iets duidelijk op internet staan???? Haha veel succes nog.
Niet slim om een test te doen, want die zijn nooit goed
Hoi jongensmeisje,

Ik ben zelf ook transgender (ook FtM) en heb in het begin ook uitgebreid op internet naar testen gezocht, helaas ook zonder resultaat. Je geeft aan dat je niet naar de huisarts durft, maar ik denk dat dat toch het beste is wat je kunt doen. De huisarts kan je namelijk doorverwijzen naar een genderteam (VUmc of LUmc) en die kunnen je echt helpen met je zoektocht. Om daar aangemeld te worden hoef je nog niet 100% zeker te zijn of je een jongen, meisje of iets anders bent, zij helpen jou juist met uitzoeken waar jij het gelukkigst van wordt dmv gesprekken en psychologische testen. Ik begrijp dat deze stap ontzettend groot en spannend is, maar het is toch wel de beste denk ik.

Het is trouwens ook helemaal niet erg om te twijfelen! Geloof mij maar: elke transgender heeft een periode (soms kort, maar soms ook tientallen jaren) waarin hij/zij/... twijfelt over wie hij is. Maar je moet bedenken: je twijfelt niet zonder reden, ik heb vaak gehoord dat op het moment dat je twijfelt over je genderidentiteit dat deze sws op de een of andere manier al niet overeenkomt met je biologische geslacht (en je dus eigenlijk sws transgender bent, misschien niet transseksueel, maar bijvoorbeeld androgyn, genderfluid of non-binary).

Wat je kunt proberen om dingen voor jezelf duidelijk te krijgen, is jezelf vragen stellen. Een aantal voorbeelden:
-Voel ik me NU meer een meisje, een jongen of allebei (niet)?
-Zou ik gelukkiger zijn als vader of als moeder?
-Hoe zie ik mezelf over tien of twintig jaar?
-Welk lichaam past het best bij hoe ik me voel: een jongenslichaam een meisjeslichaam of iets ertussenin?
enz.

En wat ik verder vaak gehoord heb: experimenteer en kijk waar je je fijn bij voelt. Neem bijv. een jongenskapsel, draag jongenskleren of laat je eens door iemand die je vertrouwd aanspreken met een jongensnaam. Kijk hoe je je daarbij voelt en volg je gevoel. Ook als je geen perfecte macho-jongen bent, kun je toch 100% jongen zijn. Bedenk dat het er vooral om gaat dat JIJ gelukkig wordt!

Enkele sites waar je miss nog wat aan hebt:
www.transvisie.nl
www.iedereenisanders.nl
www.transvisiezorg.nl
www.genderindeblender.be

Succes ermee en als je nog dingen wilt weten, laat je maar van je horen! ;)
Kai
Hoiii, gelukkig ben ik niet de enige die het dus niet gelijk weet! Ik ben ook veel opzoek maar het beste kan je het gewoon aan een transgender zelf vragen of als je geen trans kent het op insta opzoeken want zo heb ik ook meerdere transgenders leren kennen! Als je contact heb met een transgender praat er dan gewoon serieus over want dat doe ik ook en er word vaak gezegt dat ze denken dat ik ook trans bent en dat helpt mij heel erg! Suc6 xxx
Hoi,

Ik heb overal geocht naar een transgender test. (even voor de duidelijkheid ik ben op dit moment een meisje.)
Ik denk dat ik een transgender ben maar durf nog niet naar mijn huisarts. (De laatste keer dat ik daar was zei hij dat ik een gezonde jongemeid ben die een prachtige dame zal worden. (Mijn moeder was der bij dus hij bedoelde het als een compliment)) Ik heb laatst een test op internet gevonden en gedaan maar mijn uitkomst was niet wat ik wilde: Wil je praten over elfmoord en dat anoniem doen kan je bellen naar 113 en ben je bang voor je ouders of wordt je mishandeld dan kun je bellen narr.... (WHUT!!!!) ik kan nergens een goeie test vinden en de websites die ik vind (ik geloof sense en ikbenanders) helpen me ook helemaal niet. Ik vind echt nergens een antwoord. Heeft iemand een idee waar een goeie test te vinden is?

P.S. De meeste mensen weten het van zichelf, ik hoor daar niet bij. Hoeveel ik ook naar mijn gevoel luister(/voel?) helpt niet die weet het zo ver ook niet. En dat is nou mijn meest betrouwbare bron. Op internet staat ook herken je dit bij jeelf dan is er een KANS dat je transgender ben. Meestal pas ik bijna overal bij maar dat helpt niks want ik weet het nog steeds niet....

Alvast bedankt

Jongensmeisje?


tests werken nooit! zijn alleen maar stereotypen 🙂 dit moet je zelf uitzoeken lieverd.. niemand kan jou hierbij vertellen of je wel of niet transgender bent. het gevoel kan weg gaan, maar als het echt heel erg is zou ik het aan mijn ouders vertellen en een afspraak maken bij de genderpoli in het VUMC Amsterdam om uit te sluiten of je wel of niet genderdysforie hebt

xx Aidan
Ik heb precies t zelfde 😞 ik ben nu ook een meisje maar ik weet niet of ik transgender ben en ik durf het niet aan Mn ouders te vertellen.
Badge

Ik hen al een tijdje dat ik denk dat ik een transgender Ben ik Voel me jongen en wil ook een jongen zijn , maar  hoe kom er nou echt achter ?

Badge

Ik heb precies t zelfde 😞 ik ben nu ook een meisje maar ik weet niet of ik transgender ben en ik durf het niet aan Mn ouders te vertellen.

Ik heb dat ook , ik ben bang dat ze me heel raar aan gaan kijken e.n.z

 

Reageer