Vraag

tampon vragen aan moeder

  • 6 May 2022
  • 5 reacties
  • 250 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Hello 

Ik wil graag tampons proberen maar als ik zelfs het doosje pak wordt ik zenuwachtig en denk ik nou nee doe maar niet en als ik het aan me moeder zou vragen vind ik het akward en ben ik bang hoe ze reageerd op mijn vraag.

iemand tips hoe je het beste zelf kan proberen of het aan je moeder kan vragen?

👋 XX Hello Hello


5 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Hello Hello

Als het goed is zit er in het doosje van de tampons een handleiding. Daarin wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de tampon in moet brengen en wat de gevaren van een tampon zijn. Lees de bijsluiter goed door.

Als je de handleiding niet kan vinden, of wilt zien hoe je de tampon correct wilt inbrengen is dit filmpje van Emma’s Peepshow misschien wat voor jou: 

 

xx Eenmeisje004 

Eerste keer tampon is voor iedereen beetje spannend. Maar als je het eenmaal doorhebt, valt het echt reuze mee. Filmpje hierboven zou ik zeker eens bekijken.

Belangrijkste is eigenlijk dat je echt ontspant. Als je erg gespannen bent, gaat alles op slot en krijg je dat ding nooit naar binnen zoals je ook heb kunnen horen in het filmpje. Neem de tijd, doe het rustig aan, en zorg dat je niet gestoord wordt. Blijf ook rustig als het niet meteen lukt. Het is nou eenmaal wat proberen en klooien, maar uiteindelijk lukt het je echt wel.

Belangrijk en misschien zelfsprekend is natuurlijk ook even dat je weet wat je doet. Lees inderdaad even de bijsluiter en zorg dat je weet waar ie in moet, met andere worden, zorg dat je je vagina kunt vinden.

Misschien heb je wel eens gevingerd. Dan ben je al bekend met het gevoel van iets in je vagina stoppen. Dat kan erg helpen.

 

Komt echt wel goed. Probeer gewoon maar wat en vind uit wat voor jou werkt. Als het echt niet lukt, kan je altijd nog je moeder vragen om verder advies of hulp.

Reputatie 2
Badge +2

Eerste keer tampon is voor iedereen beetje spannend. Maar als je het eenmaal doorhebt, valt het echt reuze mee. Filmpje hierboven zou ik zeker eens bekijken.

Belangrijkste is eigenlijk dat je echt ontspant. Als je erg gespannen bent, gaat alles op slot en krijg je dat ding nooit naar binnen zoals je ook heb kunnen horen in het filmpje. Neem de tijd, doe het rustig aan, en zorg dat je niet gestoord wordt. Blijf ook rustig als het niet meteen lukt. Het is nou eenmaal wat proberen en klooien, maar uiteindelijk lukt het je echt wel.

Belangrijk en misschien zelfsprekend is natuurlijk ook even dat je weet wat je doet. Lees inderdaad even de bijsluiter en zorg dat je weet waar ie in moet, met andere worden, zorg dat je je vagina kunt vinden.

Misschien heb je wel eens gevingerd. Dan ben je al bekend met het gevoel van iets in je vagina stoppen. Dat kan erg helpen.

 

Komt echt wel goed. Probeer gewoon maar wat en vind uit wat voor jou werkt. Als het echt niet lukt, kan je altijd nog je moeder vragen om verder advies of hulp.

Dankjewel voor de reactie 

Reputatie 2
Badge +2

Eerste keer tampon is voor iedereen beetje spannend. Maar als je het eenmaal doorhebt, valt het echt reuze mee. Filmpje hierboven zou ik zeker eens bekijken.

Belangrijkste is eigenlijk dat je echt ontspant. Als je erg gespannen bent, gaat alles op slot en krijg je dat ding nooit naar binnen zoals je ook heb kunnen horen in het filmpje. Neem de tijd, doe het rustig aan, en zorg dat je niet gestoord wordt. Blijf ook rustig als het niet meteen lukt. Het is nou eenmaal wat proberen en klooien, maar uiteindelijk lukt het je echt wel.

Belangrijk en misschien zelfsprekend is natuurlijk ook even dat je weet wat je doet. Lees inderdaad even de bijsluiter en zorg dat je weet waar ie in moet, met andere worden, zorg dat je je vagina kunt vinden.

Misschien heb je wel eens gevingerd. Dan ben je al bekend met het gevoel van iets in je vagina stoppen. Dat kan erg helpen.

 

Komt echt wel goed. Probeer gewoon maar wat en vind uit wat voor jou werkt. Als het echt niet lukt, kan je altijd nog je moeder vragen om verder advies of hulp.

Heb het geprobeerd en het lukte voel het niet zitten thxx voor de tips

Fijn, als je hem niet voelt, zit ie goed👍🏼

Zorg wel dat je wel dat je hem regelmatig vervangt. Hij kan er maximaal 8 uur in blijven zitten, maar probeer hem natuurlijk ook te vervangen voordat hij doorlekt. 

Reageer