stoppen?

  • 13 May 2023
  • 26 reacties
  • 1199 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo allemaal, ik heb een beetje een probleempje.

Ik zal het ff uitleggen, ik ben een jongen, 14. En ik ben Christelijk, christelijk gezin en een christelijke school. (------[en nee, daarmee kun je niet achter komen wie ik ben of waar ik vandaan kom want het zijn scholen met iets --- locaties, en de locatie waar ik ziet heeft al ---- leerlingen)) Dat is dus een onderdeel van het probleem. Ik geloof echt in het christendom, maar ik ken een paar mensen(jongens) via snap en whattsapp met wie ik een paar keer heb gebeld, en elkaar een beetje dingen heb laten zien, je weet wel wat ik bedoel. Het ergste is dus dat ik niet gay ben, ik kijk namelijk niet naar hun cam ofzo, zij alleen naar mij. Het is gwn onmogelijk om een meisje aan de haak te slaan via snap ofzo. (En ook al zou ik dat kunnen doen, is het alsnog tegen mijn geloof in) Ik wordt er helemaal niet blij van om hun te zien, ik vind het gwn leuk om te showen. (En ik voel me echt heel vies nu ik dit type.)En miss is het ook wel dat ik steeds leuke dingen hoor als ik dit doe. Ik had dus spijt van het bellen en heb toen contact verbroken met de jongens. Vervolgens kwamen er andere jongens opduiken met wie ik ooit contact heb gehad, en van het een komt het ander. Deze week heb ik alweer gebeld. Sterker nog ik heb net nog gebeld. Dus tja, ik kom er niet vanaf. En als ik contact wil verbreken voel ik me echt heel rot of maken ze mij geil. Maar dat is pas deel 1 (sorry dat het zo lang duurt). 
Gaan we weer naar mijn geloof. Volgens mij word ik namelijk gestraft. Donderdag stond bijvoorbeeld ons land onderwater(ik woon op een boerderij) donderdag had ik een rot dag op school en ik voel gwn dat ik weinig energie heb deze week. Maar dat God mij straft heb ik verdiend, dat land onder water zetten is alleen ook een nadeel voor mijn ouders, hún opbrengst gaat er aan.

Dus weet iemand wat ik nu moet doen? Wat moet ik doen met die jongens, en wat moet ik bidden? Ik weet het niet meer. Dus erg bedankt als je me helpt. En als je hier bent gekomen, bedankt voor het lezen.

Groetjes Iemand321 

 

-Bericht aangepast door de Kindertelefoon i.v.m. forumregel 3-


Dit topic is gesloten

26 reacties

Badge

Hey 

heb precies het zelfde dat eerste deel…

Maar onthoud God straft je niet!

Reputatie 7
Badge +17

Nee, jullie land stond niet onderwater omdat jij hebt zitten cammen. Dat heet toeval.

Verder maak je het veel te moeilijk voor jezelf denk ik. Je zegt zelf al dat je je vies voelt en dat je er spijt van hebt. Doe het dan gewoon niet meer. Eenvoudiger kan ik het niet maken.

Ik ben zelf niet christelijk of überhaupt gelovig dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien kun je hulp/advies vragen bij iemand uit je kerk?

Succes er mee verder.

Hey,

In tegen deel van wat @Jasper23 zegt geloof ik wel dat God straft.

Bid gewoon vanuit je hart. Zolang het gebed gemeend is zal God er blij mee zijn. 

Doe het gewoon niet meer, gewoon geen contact meer. Steeds als je het toch weer bijna doet, vraag je dan af wwjd? Wat zou jezus doen?

Ik zal voor je bidden.

Adios!

Reputatie 5
Badge +4

Nee, jullie land stond niet onderwater omdat jij hebt zitten cammen. Dat heet toeval.

Verder maak je het veel te moeilijk voor jezelf denk ik. Je zegt zelf al dat je je vies voelt en dat je er spijt van hebt. Doe het dan gewoon niet meer. Eenvoudiger kan ik het niet maken.

Ik ben zelf niet christelijk of überhaupt gelovig dus daar kan ik je niet mee helpen. Misschien kun je hulp/advies vragen bij iemand uit je kerk?

Succes er mee verder.

Hoe kan jij nou zekerweten dat god niet straft? Kan je bewijzen dat god niet bestaat?

 

Reputatie 7
Badge +7

Kan je bewijzen dat god wel bestaat? Nee dat kan je niet. Dus die opmerking slaat dus helemaal nergens op. Want niemand heeft god ooit gezien dus je kan niet weten of wel die straft, maar ook niet of die niet straft. Dat heet een geloof...

Iedereen gelooft wat anders en sommige geloven niks. Als jij gelooft dat god straft dan is dat prima dat je dat gelooft. Als anderen mensen iets anders geloven of denken is dat ook prima. Dus eigenlijk kan niemand op dit topic het perfecte antwoord geven.

Maar ik weet zeker dat @tim16 gewoon de TS probeerde te helpen. En dan ga jij zo reageren?

Je mag denken wat je wilt. Jullie kunnen hier gaan discusseren over of God wel of niet bestaat, maar je schiet er niks mee op. De TS wordt er niet mee geholpen. Het gaat ook nog off-topic. En ja, @tim16 probeerde de TS alleen te helpen. @Iemand_00 Je bedoelt het waarschijnlijk goed, maar je reactie is nogal bot.

 

@Iemand321 Doe gewoon wat je het beste lijkt en geloof wat jij wil. Succes ermee!

Reputatie 7
Badge +17

Nee, ik kan idd niet bewijzen dat god niet bestaat. Ik heb gewoon nog nooit bewijs gezien dat hij/zij/het wel bestaat. Maar dat is off topic. Ik bedoel te zeggen dat je jezelf helemaal gek maakt als je elke tegenslag gaat linken aan ‘zonden’ die je hebt begaan.

Maar goed, zoals ik al zei. Vragen over je geloof kun je beter stellen aan iemand uit je kerk.

Reputatie 7
Badge +9

Hoe kan jij nou zekerweten dat god niet straft? Kan je bewijzen dat god niet bestaat?

 

Nou ik heb genoeg shit gedaan waarvoor ik gestraft zou kunnen worden. Nooit ben ik gestraft

En zoiezo kan jij wel bewijzen dat god bestaat? Nee dat kan niet. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor god. Maar wel voor de oerknal, je maakt jezelf veel te druk.

Reputatie 2
Badge +1

Nou zeg, niet zo onaardig doen, laat mensen gewoon geloven waar ze in willen geloven

Reputatie 7
Badge +9

Ik laat ze ook met rust en ze mogen geloven wat ze willen. Maar ik laat wel mn mening zien als ze tegen mij gaan argumenteren, volgens mij is daar niks mis mee. Ik blijf gewoon netjes hier hoor.

Nou ik heb genoeg shit gedaan waarvoor ik gestraft zou kunnen worden. Nooit ben ik gestraft

En zoiezo kan jij wel bewijzen dat god bestaat? Nee dat kan niet. Er is geen wetenschappelijk bewijs voor god. Maar wel voor de oerknal, je maakt jezelf veel te druk.

Mensen die geloven kunnen wel bewijzen dat God bestaat. En nee, het is niet wetenschappelijk bewijs. Het is geloof. Prima als je niet gelooft, maar dit is nogal bot, vind ik tenminste. En je kan je nooit druk genoeg maken om je geloof. We gaan heel erg off-topic. Deze discussie is volgens mij niet nodig, de TS wordt er niet mee geholpen. Geloof lekker wat je wilt en maak geen discussie over iemands geloof, want dat kan echt kwetsend overkomen.

 

Reputatie 7
Badge +9

Oké, ik bedoel er niks slechts mee. Maar hij maakt zich gewoon te druk. Hij hoeft helemaal geen schuldgevoel te hebben. Het is gewoon toeval. Dit is dan een goede leer les voor hem als hij hier in wil geloven denk ik dan maar.

En tja om de topic starter te helpen. Het is niet jouw schuld.

 

dus voor de duidelijkheid. Ik kom misschien bot over maar ik heb niks tegen geloof of god. En je mag geloven in wat je wilt maar ik kies ervoor omdat niet te doen.

Reputatie 7
Badge +17

@OnbekendeAnnoniem Mensen die geloven kunnen wel bewijzen dat God bestaat. En nee, het is niet wetenschappelijk bewijs. Het is geloof.

Tja, geloof is natuurlijk geen bewijs. Er zijn ook mensen die in andere goden geloven. Bestaan die dan ook allemaal? Maar goed, dit is idd off topic.

Ik heb verder ook geen probleem met mensen die er voor kiezen gelovig te zijn. Ik vind het wel jammer dat iemand zoals TS zich daardoor helemaal gek maakt. Dat is ook niet nodig.

Reputatie 7
Badge +9

Precies die

@OnbekendeAnnoniem Mensen die geloven kunnen wel bewijzen dat God bestaat. En nee, het is niet wetenschappelijk bewijs. Het is geloof.

Tja, geloof is natuurlijk geen bewijs. Er zijn ook mensen die in andere goden geloven. Bestaan die dan ook allemaal? Maar goed, dit is idd off topic.

Als je het aan mij vraagt bestaan er inderdaad ook andere goden, maar er is in mijn ogen maar 1 ware God. Wij zien de bijbel als bewijs. Evolutietheorie is ook geloven, want of je gelooft het of niet. De bewijzen die er voor zijn moet je ook maar geloven. Eigenlijk is het allebei geen echt bewijs. Ik geloof niet dat er een of andere knal kwam en tada, alles bestaat opeens.

 

Reputatie 1
Badge +1

Ik heb nu dus contact verbroken

Wilt een van hen dat ik weer foto’s ga sturen. Ik had dus nee gezegd. Vervolgens blijkt hij mijn adres te weten, ik heb het gevraagd en het klopte.

Ik kom niet van hem af, wat moet ik doen?

Reputatie 7
Badge +9

Hij weet je adres maar dat maakt niet uit. Wat gaat ie doen? Als ie komt dan kan je het toch tegen je ouders zeggen dat ie helemaal is doorgeslagen? Lijkt mij niet zo moeilijk toch.

Reputatie 7
Badge +17

Blokkeer die persoon. Als hij je blijft lastigvallen, politie inschakelen.

Reputatie 1
Badge +1

hoi @Iemand321 , ik zit ook met een soortgelijk probleem.

ik zou bidden tot de Heer om vergeving en als je er ooit weer moeite mee hebt onthoud dan : zoals een hond terugkeert naar zijn baasje, keert een dwaas altijd weer terug naar die ene zonde.

Moge de Heere bij je zijn, AMEN

PS: als je wil dat ik voor je bid geef dat dan aub even aan.

Doei!

Reputatie 1
Badge +1

Hoi, bedankt @tim16 maar ik ben bang dat als ik hem blokkeer dat hij ff langskomt. Of zou dat gwn een dreigement zijn?

Reputatie 7
Badge +17

Als hij dreigt met langskomen als je geen foto’s stuurt moet je sws naar de politie. Dat is strafbaar. Dus, blokkeren en niet op de dreigementen ingaan.

Gewoon iedereen van hun blokkeren (mss ook die foto’s verwijderen als je dat kan of wil). Je hoeft geen medelijden of spijt te hebben, als je het doet ben je er vanaf , Misschien is dat moeilijk maar als je het niet meer wilt moet je het gewoon doen. En weet dat God je niet straft ,wat je doet is menselijk meerdere mensen doen dit soort dingen. Het is niet strafbaar en soms heb je gewoon een een rot dag of week (of langer). Maar dat gaat wel weer over.

groetjes x

Ik heb nu dus contact verbroken

Wilt een van hen dat ik weer foto’s ga sturen. Ik had dus nee gezegd. Vervolgens blijkt hij mijn adres te weten, ik heb het gevraagd en het klopte.

Ik kom niet van hem af, wat moet ik doen?

Misschien komt hij niet en zegt hij het om je bang te maken of iemand die je kent die een grap met je uithaalt ofzo? Ik zou er niet te veel op letten maar moest je toch bang zijn, zeker de politie erbij halen. Je weet nooit wie da kan zijn.

Reputatie 1
Badge +1

Hoi, jullie hadden gelijk, gwn blokkeren. Ik heb het gedaan. 
En die ene gozer met mijn adres heb ik wijs gemaakt dat ik ergens anders woon, in een andere stad zelfs.

Dus iedereen bedankt voor het helpen.

ps moet er miss een topic worden gemaakt om die hele godsdienst discussie (wel op een leuke manier) door te zetten?

Reputatie 7
Badge +17

Mooi, hoop dat je er vanaf bent nu.

Iedereen mag topics maken dus als jij er een over godsdienst wilt beginnen, ga je gang.