Skip to main content
Vraag

stiefvader geil help

• June 4, 2025
  • 3 reacties
  • 993 Bekeken

Ster
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ik ben S, en ik heb een vraagje maar eerst wil ik even dit zegen. Ik heb nu al twee jaar een stiefvader en hij is super aardig voor me moeder mij en me broer, alles is eigenlijk goed tussen ons, maar nu is er iets gebeurd laatst want ik heb hem naakt gezien en nu zie ik dat steeds en wordt ik heel geil. Maar hij ja super oud en zo en ik heb allemaal fantasieën over hem enzo maar dat wil ik niet en drm de vraag: HOE DENK IK DAAR NIET MEER AAN :( 

bedankt voor iedereen die tips heeft en reageert 

3 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 4, 2025

Probeer gwn jezelf te vingeren en nadat je klaar bent gesquirt hebt denk je van huh heb ik dit echt gedaan

anoniempje1578
Forum|alt.badge.img+3

Hoiii@Ster,

als ik het verkeert zeg moet je het zeggen hé! maar als ik het goed begrijp woon je met je moeder, stiefvader en jezelf. het gaat goed tussen jullie maar nu heb je je vader laatst naakt gezien en dat vind je geil en je weet niet hoe je hiermee moet omgaan maar…. je wil er wel vanaf.

durf je het tegen je moeder te vertellen? 

als je dit niet durft is het volgende mijn tip:

bel een huisarts die het dichts bij jou in de buurt zit en zeg dat je een afspraak wilt maken om te praten over iets wat je hebt gezien/meegemaakt waar je last van hebt en het niet '’uit je geheugen kan wissen'’ en je hier graag zal willen over praten om de beste oplossing te zoeken.

als je moeder vraagt '’waar ga jij heen?'’

dan zou jij kunnen zeggen: '’ik ga naar een vriendin ik heb afgesproken om haar te helpen met school om (noem tijd van de afspraak bij de huisarts) '’

dan ga je naar de huisarts en als die je niet kunnen helpen (daar ga ik niet vanuit maar als dat niet lukt is een plan '’B'’ altijd fijn!) kun je met een psycholoog overleggen of met

de Kindertelefoon tel nr: 0800-0432  of met een van de medewerkers chatten: https://www.kindertelefoon.nl/chat

ik wens je heel veel sterkte! en weet dat je altijd een reactie achter kan laten of een qoute bij mijn reactie om iets te vragen ​@Ster ! ;)

Suc6 nog ​@Ster !!!!!

Heel veel liefs, K <3

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 4, 2025

Lieve S,

Dankjewel dat je de moed hebt gehad om dit te delen. Het kan ontzettend verwarrend en ongemakkelijk voelen als je lichaam of gedachten iets doen waar je hoofd eigenlijk helemaal niet op zit te wachten. Maar laat me dit meteen duidelijk zeggen: jij bent niet raar, niet fout, en niet vies. Wat je voelt, gebeurt vaker dan mensen denken — zeker in de puberteit, wanneer je lichaam en je brein van alles aan het ontdekken zijn.

🧠 Waarom gebeurt dit?

Je hebt per ongeluk iets gezien wat je hersenen niet gewend zijn, en dat is blijven “hangen”. Combineer dat met de enorme hoeveelheid hormonen die in je lichaam actief zijn op jouw leeftijd, en het is niet gek dat er verwarring ontstaat tussen wat je denkt, wat je voelt, en wat je wil.

Dat je lichaam ergens op reageert, betekent niet dat je dat ook echt wil. En het betekent ook niet dat je gevoelens voor je stiefvader hebt. Je brein maakt soms gewoon rare sprongen. Het betekent dus niet dat je hem écht aantrekkelijk vindt — maar dat je hoofd erdoor getriggerd is. Dat kan iedereen overkomen, ook volwassenen.

🧹 Hoe krijg je die gedachten uit je hoofd?

1. Accepteer eerst dat ze er zijn.
    Hoe harder je probeert iets niet te denken, hoe meer je brein het blijft herhalen. Zeg tegen jezelf: “Oké, mijn hoofd doet raar. Dat is irritant, maar het gaat weer voorbij.” Zie het als een wolk die langsdrijft — je hoeft hem niet vast te houden.

2. Leid je focus af.
    Als de gedachten opkomen:

• Ga iets actiefs doen: wandelen, tekenen, muziek luisteren, sporten.

• Zoek gezelschap op: praten met een vriend(in), je moeder, je broer.

• Gebruik een app of video die je helpt focussen (zoals ademhalingsoefeningen of ontspannende muziek).

3. Slaap en stress beïnvloeden je gedachten.
    Als je moe of gespannen bent, kunnen ongewenste beelden of gevoelens sterker worden. Probeer dus goed te slapen, en zoek wat rust op.

4. Praat erover met iemand die je vertrouwt.
    Als het blijft terugkomen en je merkt dat het je erg dwarszit, kan het helpen om met een vertrouwenspersoon te praten. Denk aan een mentor, iemand van school, of zelfs de Kindertelefoon (0800-0432). Anoniem, veilig en zonder oordeel.

❤️ Jij bent oké

Je hebt niets verkeerd gedaan. Dit is een verwarrende situatie, maar het maakt je niet raar of slecht. Je bent een mens, in ontwikkeling, en dit soort dingen gebeuren vaker dan je denkt — alleen praat bijna niemand er eerlijk over. Dus nogmaals: ik vind het moedig dat jij dat wél hebt gedaan.

Je bent welkom om nog meer vragen te stellen of je hart te luchten. Alles wat je voelt, mag er zijn.

Liefs,
Ben 🌙💬