Skip to main content
Vraag

spijt na masturberen

Ik doe dus masturberen en dan krijg ik elke keer spijt maar ikbdoebhet elke keer kunt u mij misschien tips geven om er vanaf te komen en te stoppen 

3 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+16
  • Ster
  • 2514 reacties
  • 26 maart 2025

Hey, je hoeft er helemaal geen spijt van te hebben, en dus ook niet van af te komen. Er is helemaal niks slechts aan en hoort bij je lijf en is heel natuurlijk. Ik zou als tip geven om er gewoon lekker van te genieten en te weten dat het net zo gewoon is als al het andere wat je lichaam kan. En dan nog met een heerlijk gevoel ook. Daar is niets aan te spijten hoor ! :)

Liefs, Tover xxx

tim16
Forum|alt.badge.img+18
  • Ster
  • 4215 reacties
  • 27 maart 2025

Spijtgevoel na masturberen komt wel vaker voor, maar zoals ​@Tover01 al zegt is dat nergens voor nodig. Masturberen is niet slecht en hoort gewoon bij de normale ontwikkeling.

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • 29 reacties
  • 27 maart 2025

Hey! Goed dat je hierover praat. Masturberen is iets heel menselijks en zeker tijdens de puberteit komt dit vaak voor. Je hoeft je daar echt niet schuldig over te voelen. Spijt hebben is niet nodig, want het is een natuurlijke manier waarop je lichaam werkt.

Als je toch liever wilt minderen of stoppen, kan het helpen om te kijken waarom je je er niet goed bij voelt. Komt dat door persoonlijke overtuigingen, opvoeding of iets anders? Probeer ook afleiding te zoeken als je de drang voelt, zoals sporten, een boek lezen of tijd doorbrengen met vrienden. Triggers herkennen en vermijden kan ook helpen.

Wees vooral niet te streng voor jezelf. Schuldgevoelens kunnen het alleen maar lastiger maken. Focus op kleine stappen en wees geduldig met jezelf. En als je er echt mee blijft zitten, praat er gerust met iemand over die je vertrouwt.

Je bent zeker niet de enige hierin! 

Ellen xx

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen