Vraag

sperma niet wit

  • 7 June 2021
  • 9 reacties
  • 2273 Bekeken

Badge

hey,

ik ben een jongen van 15 jaar en ben gister voor het eerst in mijn hele leven klaar gekomen. het was echt fijn en wil het nu wel veel vaker gaan doen maar toen ik klaar kwam landde het op mijn buik maar het was niet echt wit. het was wel slijmerig en plakkerig maar niet wit. moet ik mij hier zorgen over maken of maakt het niet uit?  laat me het weten! 

 


9 reacties

Heyy

 

Misschien je iets aan dit linkje. Daar staan veel antwoorden op deze vraag.

Stukje tekst daaruit:

 

Sperma

Sperma is zaad en zaadvocht dat vrijkomt bij een zaadlozing. Het is meestal dikke, kleverige vloeistof afkomstig uit de zaadblaasjes en de prostaat. Sperma is wit of witgeel. De kleur kan van dag tot dag wat verschillen.


 

Ik denk niet dat je je druk hoeft te maken hoor. Het was denk ik sperma met voorvocht. Het is niks raar in ieder geval!

 

Groetjes van mij!

Badge

Oke!

 

 

https://www.linda.nl/nieuws/achtergrond/alles-over-witte-goedje-man-plakkerig-waterig/ meldt het volgende:

 

“In de meeste gevallen is sperma een dikke, papperige vloeistof. Maar het kan ook zijn dat het wateriger is. Dat kan verschillende oorzaken hebben. Waterig sperma kan minder zaad bevatten. Daarnaast is de kans op waterig sperma groter als de man te regelmatig ejaculeert. Het kan ook liggen aan een zinktekort.

Ook handig om te bedenken wanneer je je afvraagt waarom het sperma (van je partner) waterig is: is het sperma wel sperma? Sperma wordt weleens verward met voorvocht. Voorvocht is wateriger dan het daadwerkelijke goedje.”

Hey,

Om alle berichten nog even samen te vatten want ze waren niet allemaal overzichtelijk.

Het geeft niet dat het even iets anders is. De ene heeft doorzichtig sperma de ander witgeel. De witheid geeft meestal aan hoeveel zaadcellen erin zitten. En omdat het je eerste zaadlozing is, is dat nog niet zoveel.

Maak je er vooral geen zorgen om, het komt vanzelf goed!

 

Groetjes van mij!

Badge

Oke maar wat is voorvocht dan eigenlijk?

 

Badge

En het duurt best kort voordat ik klaarkom. Is er een manier om het langer te laten duren?

 

Oke maar wat is voorvocht dan eigenlijk?

 

Voorvocht is een helder vocht dat vrij komt bij seksuele opwinden en dat kan vrijkomen zonder dat een man klaarkomt of een erectie heeft.

 

De functie van voorvocht is ervoor zorgen dat zaadcellen niet kapot gaan door restjes urine in de plasbuis.

 

Groetjes van mij.

Oke maar wat is voorvocht dan eigenlijk?

 

Voorvocht is een helder vocht dat vrij komt bij seksuele opwinden en dat kan vrijkomen zonder dat een man klaarkomt of een erectie heeft.

 

De functie van voorvocht is ervoor zorgen dat zaadcellen niet kapot gaan door restjes urine in de plasbuis.

 

Groetjes van mij.

Kleine toevoeging, in voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten. Dat is een veel gemaakte fout vandaar.

 Hi @RobinHood, @NaamNietBekend en verder iedereen die dit leest,

 

Oke maar wat is voorvocht dan eigenlijk?

 

Voorvocht is een helder vocht dat vrij komt bij seksuele opwinden en dat kan vrijkomen zonder dat een man klaarkomt of een erectie heeft.

 

De functie van voorvocht is ervoor zorgen dat zaadcellen niet kapot gaan door restjes urine in de plasbuis.

 

Groetjes van mij.

Kleine toevoeging, in voorvocht kunnen ook zaadcellen zitten. Dat is een veel gemaakte fout vandaar.

nog een kleine toevoeging, want het klopt niet helemaal dat er zaadcellen in voorvocht zitten.

 

Hoe zit het nu precies?

 

Voorvocht: geen zaadcellen, wel kans op zwangerschap

Voorvocht is het vocht dat vrijkomt voor de ejaculatie. Dat vocht bevat op zich geen zaadcellen. 

Let op: Er bestaat toch een kans dat je zwanger raakt van voorvocht als je geen anticonceptie gebruikt. Het voorvocht kan bovendien nog zaadcellen bevatten van een vorige ejaculatie. 

 

Bron: https://www.allesoverseks.be/ejaculatie#title2

 

Voorvocht bevat op zich geen zaadcellen. Als een jongen eerder is klaargekomen en niet geplast heeft en daarna weer opgewonden raakt kunnen er op dat moment wel zaadcellen in het voorvocht terecht komen. De zaadcellen zaten nog in de plasbuis van de vorige keer dat hij klaar gekomen is en als hij (kort)  daarna opnieuw geil en opgewonden wordt kan er voorvocht geproduceerd worden dat de nog aanwezige zaadcellen mee neemt naar buiten en dan is er dus wel een kans op zwangerschap.

 

Meer info vind je op:

https://www.zwangerenportaal.nl/sperma

Voorvocht

Voordat er een zaadlozing plaatsvindt, komt er eerst voorvocht uit de urinebuis van de man. Voorvocht bevat, zoals de naam al verklapt, alleen vocht en geen zaadcellen. Door het voorvocht wordt de urinebuis geneutraliseerd. Omdat het voorvocht uit de klieren van Cowper komen en niet vanuit de bijbal, zitten er geen zaadcellen in. Toch kan het voorkomen dat er een aantal zaadcellen van de vorige zaadlozing zijn blijven zitten in de urinebuis en bestaat er toch een kans op een zwangerschap.

 

Lees het hele artikel voor nog veel meer informatie.

 

 

Groetjes,

M&M's

Reageer