Vraag

soa door pijpen


Reputatie 5
Badge +3

Hoi hoi ik ben een meisje van 15 en ik heb vandaag mijn vriendje gepijpt. Dat was zonder een condoom. Ik lees nu op internet dat als hij niet klaarkomt je alsnog een soa kan oplopen door pijpen. Hij zegt dat hij nog nooit seks heeft gehad. Moet ik me zorgen maken?


24 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Wat is SOA? Als ik dat weet kan ik je misschien verder helpen

Reputatie 5
Badge +3

-onnodige quotes verwijderd-

Een seksueel overdraagbare aandoening

Reputatie 7
Badge +19

Oh je kan altijd een test doen en als hij positief is dan moet je je zorgen gaan maken

Reputatie 5
Badge +3

Maar hoe moet ik zo’n test aanvragen zonder dat mijn ouders het weten?

Reputatie 7
Badge +19

Stiekem erheen gaan en dan doen en navragen of dat kan

Reputatie 5
Badge +3

Hoe kom je in contact met zo’n test persoontje?

Reputatie 7
Badge +19

Welke test wil je doen?

Reputatie 5
Badge +3

Ik heb werkelijk geen idee miss nog een beetje vroeg 

Reputatie 7
Badge +19

Want dan kan je die naam invullen op google en dan ga je naar de dichtstbijzijnde locatie en dan kan je daar al je vragen stellen

Als hij eerlijk is over het feit dat hij nog nooit seks heeft gehad, is de kans heeeel klein dat hij een soa heeft. Er zijn een paar andere manieren waarop je geïnfecteerd kunt raken maar dit zijn echt uitzonderingen. Ik zou me dus niet zo druk maken. 

Als je per se wilt testen, zou ik je adviseren om je even in te lezen op Sense.info - Soa-test. Hier vind je onder andere informatie over waar je naartoe kunt voor zo'n test.

Reputatie 5
Badge +3

-onnodige quote verwijderd-

Okii thanks allebei ik zal kijken voel me al iets rustiger❤️

Reputatie 7
Badge +19

Fijn dat je je beter voelt vertel je de uitslag als je de test hebt gedaan?

Badge

Een std of soa kan worden overgedragen door orale seks

als je geen sperma of pre sperma in je mond hebt gekregen zou je goedt moeten zitten als je je toch niet veilig voeldt vraag dan aan je vriendje of hij een soa test kan doen en doe er zelf ook een.

Reputatie 6
Badge +7

Het is net als verkoudheid. Je kunt het niet overdragen als je het niet hebt. 

Je kunt zoenen met je vriendje en je dan afvragen of je verkouden wordt.

Het antwoord is: Als hij het niet is wordt jij het ook niet.

 

Nee , je hoeft je geen zorgen te maken.

Reputatie 5
Badge +3

-onnodige quotes verwijderd-

 

Bedankt voor de reactie voel me veel rustiger:)

Reputatie 4
Badge +2

ik heb al wel eens een soa in me keel gehad door het pijpen. orale gonorroe. dus het kan zeker. ik laat me testen bij de GGD soa poli

Reputatie 7
Badge +7

Heb je klachten? Zo nee, zou ik me geen druk maken om een SOA.

Reputatie 6
Badge +7

ik heb al wel eens een soa in me keel gehad door het pijpen. orale gonorroe. dus het kan zeker. ik laat me testen bij de GGD soa poli

 

Heel naar voor je.  Maar voor de ander was het dus zeker niet de 1e keer! Die moet het ook hebben opgelopen door sex.

Reputatie 4
Badge +2

Heb je klachten? Zo nee, zou ik me geen druk maken om een SOA.

ik had geen klachten. positieve test kwam aan het licht tijdens routine test

Reputatie 4
Badge +2

ik heb al wel eens een soa in me keel gehad door het pijpen. orale gonorroe. dus het kan zeker. ik laat me testen bij de GGD soa poli

 

Heel naar voor je.  Maar voor de ander was het dus zeker niet de 1e keer! Die moet het ook hebben opgelopen door sex.

viel opzich wel mee, was niet de eerste keer dat ik een soa had overigens. daarom test ik standaard om het half jaar

Heb je al die test ???

Reputatie 7
Badge +19

Ja ben ik ook benieuwd naar

Is hij ook klaargekomen in jouw mond? En Heb Je het doorgeslikt of gespuugd. Maakt miss ook nog uit?

Reputatie 4
Badge +2

Is hij ook klaargekomen in jouw mond? En Heb Je het doorgeslikt of gespuugd. Maakt miss ook nog uit?

Sperma doorslikken maakt geen verschil. Soa's worden overgedragen via het slijmvlies of afscheiding 

Reageer