Seksueel misbruikt toen ik 7 was

  • 26 September 2015
  • 26 reacties
  • 2168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben vroeger seksueel misbruikt door mijn broer ik heb hier nu nog steeds last van heel veel pijn altijd en angst die altijd blijft hangen wat moet ik doen ik zit te denken om er een einde aan te maken
X

26 reacties

Loesje2007,

Ik heb dit zelf godzijdank nooit meegemaakt.  Antwoord even op de volgende vragen

Wat bedoel je precies met pijn?
Hoe oud was je broer toen het gebeurde?
Heb je nog contact met je broer?
Ik heb pijn in mijn vagina en me broer was 13 en ik woon nog steeds samen met hem ????
Ik zeg je dit vooral geen einde maken aan je leven. Er zijn nog genoeg leuke dingen om verder voor te leven! Als je pijn hebt moet je mischien is naar een dokter gaan ofzo. Ik neem aan dat je ouders er niets vanaf weten. Mischien moet je het hun vertellen. Ik begrijp dat het moeilijk is maar het kan heel veel goed maken. Praat je er nog wel eens over met je broer of niet?
Hey,

Heftig zeg!

Weten je ouders van dit misbruik? Ik denk dat het goed is als ze het weten. Als je t ze niet durft te vertellen kan je ook zeggen dat je vroeger iets hebt meegemaakt wat je graag met een psycholoog zou willen bespreken. Ik denk dat het heel belangrijk is als je hulp krijgt met dit te verwerken. Er zijn goede therapieën die je daar bij kunnen helpen.

En over je gedachten er een einde aan te maken:
Dont end it befor you've tried everything!

Kus,
Ik zou er met iemand over praten, dat lucht op!
maar wat je ook doet: niet opgeven meis!
keep your head up!
xx hartjefoood
Hee, ik zou het gewoon aan een volwassene vertellen.

Maak geen eind aan je leven. Ga naar een dokter als het pijn doet.

Als het vaker gebeurt, moet je echt een volwassene vertellen. Hij stopt vast!

xxxLimbie
Hoi limbie
Zoiets ligt voor mij ff moeilijker dan je misschien denkt ik laat niet zomaar iemand aan me zitten vooral geen man weet niet wat ik moet doen en ik wil wel naar de dokter maar ik durf echt niet ik raak in de stress als er iemand aan me zit en op die plek denk ik dat ik helemaal flip ????
heyy , een doktor heeft zwijgplicht en mag dus niks doorvertellen . er zijn speciale afspraken voor tieners die  zonder hun ouder willen gaan en je ouder hoeven het ook niet te weten te komen .
ik vindt het heel erg voor je ❤ succes
Reputatie 2
Badge +3
Hoi Hannahdragonegg,

Wat goed dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Bij kinderen tot 12 jaar heeft de huisarts geen zwijgplicht. Als je tussen de 12 en 16 bent bepaalt de huisarts zelf of hij het nodig vindt je ouders in te lichten. Als je 16 jaar of ouder bent heeft de huisarts volledig zwijgplicht.

Groetjes,

Hester van de Kindertelefoon
Het is nu meer een probleem dat ja ik ben gewoon zo bang voor mannen en jongens
Snap ik. Kun je niet naar een vrouwelijke huisarts? Kun je ook gelijk vragen of ze je een verwijsbrief voor een psycholoog wil geven.

Liefs,
Ja maar ik ben al bij een psycholoog geweest en ik kon goed praten met degene die ik had maar toen kreeg ik een wat oudere mevrouw en daar voelde ik me totaal niet op me gemak en vrouwlijke huisartsen hebben we niet in onze buurt
Hey,

ik snap het heel goed,
Het is ook moeilijk ik heb het zelf ook mee gemaakt alleen dan vanaf mijn 4de tot 17de met mijn vader
Het is allemaal heel moeilijk en lastig ik heb de afgelopen weken aangifte gedaan bij de politie voor het misbruik
Het is echt heel heftig en ik wens het niemand toe. Maar het is het beste! Praat erover hoe moeilijk dat ook is ik ben er op mijn 20ste pas over gaan praten en ik maak nu mee dat de politie me geloofd ookal werd ik nooit geloofd nu wel en dan voel ik me vrij en eindelijk kan ik het gaan verwerken ook ik woon al vanaf mijn 17de niet meer thuis maar natuurlijk ben ik nog bang! Wat gaat er gebeuren als mijn ouders erachter komen dat ik aangifte tegen hun heb gedaan?
Het komt goed maar stap niet uit het leven ik snijd mezelf ook en zie het vaak niet meer zitten maar denk dan aan:

waarom zou je het opgeven als je het al zolang hebt volgehouden!!

Bel/praat met iemand die je vertrouwd
Met mij mag je ook altijd praten
Het komt wel goed schatje,

Xxxx Noortje
Stay strong
Ik wil heel graag met jou praten misschien wel fijn iemand die me begrijpt maar hoe kom ik met jou in contact?
Ik wil heel graag met jou praten misschien wel fijn iemand die me begrijpt maar hoe kom ik met jou in contact?
c
Loesje,

Wat vreselijk zeg!!!
Ik denk dat je moet praten met iemand die je vertrouwd.

Ga vooral niet beginnen met snijden etc.
Als je het al zover hebt gered, waarom zou je dan stoppen met je leven?
Je gaat nog zoveel leuke en lieve mensen in je leven ontmoeten die je, ook bij dit probleem, kunnen helpen.
Ik mag helaas geen mail op het forum plaatsen, anders had ik dat sowieso gedaan, misschien dat we op een andere manier in contact kunnen komen?

Je mag me altijd opzoeken!
Gr,
Rick
Ga praten met noortje misschien werkt dat en er zijn nog zulke mooie dingen in het leven maak daar geen einde aan!
stay strong!
Loesje2007,

Het enige wat ik op dit moment kan zeggen is: PRAAT! Het maakt niet uit met wie, als je maar praat. Als je niet praat, ga je er onder uit.

Heel veel sterkte de komende tijd! Blijf sterk, hoe moeilijk het ook is. Eens zal het zonnetje weer gaan schijnen.
als je bang bent voor mannen kan je ALTIJD een vrouwelijke arts vragen daar heb je gewoon recht op.


-PAboy
Praten is zo moeilijk ik wil gewoon met iemand praten die ik vertrouw maar al vraag je om iemand waarmee je mag praten krijg ik altijd iemand die ik niet genoeg vertrouw en vertrouwen is voor mij zo belangrijk
Loesje2007,

Ik begrijp je punt. Praten is heel lastig en zeker als je al jaren gezwegen hebt. Loop je bij een hulpverlener? Of heb je een goede vriend(in) die je eventueel iets zou kunnen vertellen?

Niet opgeven hoor!
Ik liep bij een psychologe maar mijn eigen psycholoog ging weg en die ik kreeg kon ik niet mee praten en mijn vriendinnen maken zich nogal snel zorgen
Ik wil zo graag met die lerares praten maar het is de mentrix van mijn twee beste vriendinnen en was mijn engels lerares van vorig jaar vind het heel eng om op haar af te stappen
Loesje2007,

Je kunt ook een mail sturen naar die docent. Dan vertel je in het kort dat je een probleem heb en dat je er graag met haar over wilt praten. Dan zal zij zelf wel een datum en een tijd zeggen. Dat is anders als dat je gelijk op haar afstap he.

Succes.
Sorry dat ik zo lang niks zei ik moest goed nadenken en ik ben er nog steeds niet helemaal uit ik heb iemand waar ik me ei bij kwijt kan bedankt voor al jullie lieve reacties ik hoop dat ik ooit nog echt blij word
Erg zeg,

Ooit gedacht dat die klachten miss een soa kan zijn??

Reageer