Vraag

Seksueel misbruik en dwang

  • 29 December 2022
  • 11 reacties
  • 850 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hallo allemaal ik heb een vraagje.

 

Ik ben 17 en val op vrouwen dit was voor mij nooit een groot probleem, mijn moeder wist dit eigenlijk al lang en mijn broer vind het prima. Ik kwam uit de kast toen ik 10/11 was en ben eigenlijk sinds de middelbare erg open over mijn seksualiteit.

 

Nu kreeg ik in het 2de jaar van de middelbare een 'crush' op een vriendin van mij(ik noem haar even Emma). Ik gaf dit eerlijk toe en werd keihard afgewezen. 1 jaar later kregen we samen een vriendengroep waarvan iedereen lgbtq was en een transjongen. Ik ging erg goed met de jongen om totdat en roddels kwamen dat ik een relatie met hem had. Natuurlijk ontkende ik dit verhaal omdat ik op vrouwen val. En zo kwam het hele verhaal dat hij nog een vrouwlijk lichaam had... daar begon de groep al uit elkaar te vallen.

Emma gaf toe dat ze me leuk vond en we kregen een relatie. Ze was erg jaloers en er kwamen allemaal roddels over de groep. Het was allenaal erg geloofwaardig en ik trapte overal in. Emma deed zich altijd erg onschuldig voor maar achteraf is dit niet zo.

 

Even verder over hoe ik haar heb leren kennen. Ik kwam bij haar in de klas en ze had geen vrienden zo kwamenwij bij elkaar. Ik kwam er al snel achter dat ze erg depressief was en zichzelf sneed met alles en nogwat. Ik heb haar altijd proberen te beschermen en zorgde altijd voor haar. Ik was er toen ze zichzelf wilde vermoorden, toen ze een mes in haar arm zetten (die ik van haar heb afgepakt) en hoe ze door alle jongens werd misbruikt. 

Doordat ik er altijd voor haar was vergat ik mezelf en zo is het altijd geweest, alles draaide om haar. Zelfs in onze 2 jaar relatie. Ze was jaloers om alles en het kwam zover dat ik niet meer uit mijn huis kwam of met vrienden afsprak, zo ben ik al mij vrienden kwijt geraakt. 

Ik wist van mijzelf al dat ik eigenlijk niet seksueel was en dat ik ook geen seks hoefde te hebben. Maar dit was voor Emma erg belangrijk. Bij het begin bleef ze vragen voor seksuele aandacht die ik haar na een tijdje heb gegeven. Maar de seksualiteit werd steeds meer, ik werd gedwongen tot bdsm en haar pijn doen. Ik wilde dit echt niet en hier hebben we meerdere gesprekken over gehad. Ik deed alles wat ze wilde omdat ze anders depressief ging doen. En dit wilde ik niet. 

Als je dacht dat bdsm al genoeg was gaan we er een schepje bovenop doen. Ik werd gedwongen on haar te verbranden met kaarsvet en vuur. Hiervan heb ik heel veel spijt gekregen en hier hebben we WEER een gesprek over gehad. De laatste keer dat ze bij me was moest ik met een "bot" mes haar snijden. Ik dacht serieus dat het mes bot was en gaf al aan dat ik dit niet wilde. Ik werd bedreigd dat ik het moest doen. Dus pakte het mes op en sneed haar vanaf haar nek naar haar borst. Ik was erg blij dat het mes bot was en ging dus maar gwn door (wat moest ik anders) ze was erg tevreden en blij. 

Totdat ik opeens allemaal bloed zag en compleet in paniek raakte. Raad is hoe ik werd getroost.... er werd naar me geschreeuwd en werd verder bedreigd. Ik werd boos en pakte het mes en sneed haar een paar keer. 

 

Ik heb hier extreem veel spijt van. Eigenlijk van alles wat met haar temaken heeft. Ik heb echt last van trauma's en vind het soms extreem onprettig om aangeraakt te worden. Ook heb ik extreem last van mijn verlatingsangs die ik heb opgelopen door de scheiding van mijn oudens.

 

Kan ik hiermee naar de politie of word dat nadelig voor mij? Wat denken jullie dat ik moet doen.

O en sorry voor het lange bericht!

Heel erg bedankt!


11 reacties

Reputatie 2
Badge +1

dit is lastig. Dit klinkt inderdaad beetje als dwang en bedreigen. Als ze bedreigt om je te gaan slaan of eventueel te vermorden (ik hoop dat, dat niet het geval is) dan kan je altijd naar een vertrouwings persoon.

een gesprek met de kindertelefoon kan nooit kwaad, ook denk ik dat het verstandig is als je je ouder inlicht. Ik vind dit enorm zuur voor je en snap dat je er traumas aan overgelaten heb. Misschien in overleg met je ouders (of als je alleen wilt) kan je kiezen therapie te krijgen als je denkt dat nodig te hebben

 

Nogmaals ik vind het enorm zuur voor je en ik denk eerlijk dat je het bij een vertrouwings persoon kwijt moet. Bijv je ouders, mentoor, kindertelefoon of iets dergelijks

Ik wens je heel veel sterkte ❤

Reputatie 3
Badge +1

Wat erg wat je allemaal mee hebt moeten maken… Ik zit zeker naar de politie gaan, je wird denk ik niet un nadeel gebracht aangezien ze jou dwong, ook zal ik er zeker met je moeder of vader over praten (ligt aan waar je je beter bij voelt)

Veder kan je oo school naar een leraar die je vertrouwt, of naar een schoolpysigoloog.

 

Heel veel knuffels, beterschap, geluk en succes van mij😘

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Ash_notmyrealname 

Wat naar voor je dat je dit hebt meegemaakt. Dat gun ik niemand. Je kan hiermee inderdaad naar de politie gaan. Als je dat spannend vindt zou centrum seksueel geweld je kunnen helpen. Je kan met ze chatten of bellen naar 0800-0188. Neem zeker een kijkje op hun website. 

Succes! :) 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 4
Badge +1

Lieve mensen bedankt voor de tips ❤️

Reputatie 7
Badge +15

Wat naar dat je dit hebt meegemaakt! Kijk eens op www.centrumseksueelgeweld.nl.  Of op www.slachtofferhulp.nl.     

je kan samen met je ouders naar de politie, dit is niet okè! Ik gun het NIEMAND 

Groetjes 

Mij_Niet_Gezien 

 

Reputatie 1
Badge

Ik ben het eens met de rest. En als je echt trauma's hebt zou ik naar een psycholoog gaan of een dokter en het is sowieso het beste om er mee over te praten met je ouders.

Heel Veel sterkte veder!

Reputatie 1
Badge +1

ik zou naar de politie gaan want dan voel je een stuk beter en dat is ook goed voor haar dan kan ze nog meer hulp krijgen ik heb er van stand van want mn broertje heeft depresie ik weet hoe het is als je dat hept ik help zulke kinderen succses

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je krijgt hier al veel steunende reacties, en goede tips. Je kunt ook De Kindertelefoon bellen, we zijn er elke dag van 11:00 tot 21.00 uur,  (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte,  Groetjes, Mariska 

Badge
Leeft “Emma” nog??

 

Reputatie 4
Badge +1

Ja ze leeft nog

Reputatie 4
Badge +1

Wederom heel erg bedankt voor jullie tips. Ik ga er zeker wat mee doen.

Reageer