seksueel geweld

  • 23 October 2023
  • 7 reacties
  • 266 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Ik  ben verkracht geweest daardoor ben ik helemaal mentaal kapot gemaakt me zelfmoord gedachtens zijn nog erger geworden. 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Anoniempje xx,

Wat erg dat je verkracht bent! Je kan het altijd met een vertrouwenspersoon over hebben of met de kindertelefoon bellen/chatten.  Ook naar die zm gedachtes, je kan daarvoor ook 113 bellen/chatten. 

Groetjes, @Monkeyboy08

Badge

Hey!

Wat vreselijk om te horen! Ik begrijp dat het wel heel zwaar voor je moet zijn. Heb je iemand om er over te praten in je omgeving, een goeie vriend(in), je ouders… Misschien kun je best ook eens langs de huisarts gaan, die kan je doorverwijzen naar  een psycholoog of psychiater die je zeker en vast verder kan helpen. Weet dat je er zeker niet alleen voorstaat en er mensen zijn die je kunnen helpen om te leren omgaan met die gedachten 😊 Moest die drempel te hoog zijn of je hebt dringend nood aan een gesprek, bel dan 113,  dat zijn mensen die klaar staan voor jou ten allen tijde.

Ik hoop dat ik je alvast een beetje heb kunnen helpen, en dat verder de hulp krijgt die je nodig hebt

Veel sterkte alvast!

Reputatie 7
Badge +8

Ik snap je totaal. Ben ook sexueel mishandeld en heb daardoor meerdere mentale klachten zoals suicidale gedachten en cptss. Je kan zoals @Monkeyboy08 al zei met een vertrouwenspersoon, 113 of de kindertelefoon praten. Je zou hiermee hulp kunnen krijgen van geestelijke gezondheids professionals, zoals ik dat nu krijg. Je zou met een therapeut of psycholoog in contact kunnen komen en die kunnen je helpen. Je hoeft dit niet nu allemaal uitgevogeld te hebben en je mag echt geholpen worden, hoe eng en stom het ook maar is. 

Reputatie 5
Badge +1

Ja maar kijk dan moeten me ouders er ook van weten en die weten nergens van.

Reputatie 7
Badge +17

Wat erg.  Zoek sws hulp. Je hoeft hier niet alleen mee te dealen.  Hierboven worden al een paar goede tips gegeven. 
Heel veel sterkte.

Reputatie 5
Badge +1

Tnxx 

 

Reputatie 7
Badge +8

@Anoniempje xx 

Je kan naar de huisarts gaan, die kunnen je helpen. Daarvoor hoef je je ouders niet te hebben. En op dit moment is jouw leven toch iets belangrijker denk ik. Als je het je ouders moet vertellen vertel de volwassenen die je het meeste vertrouwt. 

Reageer