Skip to main content
Vraag

Seksualiteit twijfels!??

• June 2, 2025
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hoi, zeg maar ik twijfel of ik op jongens val (ben zelf ook een jongen) maar dat speelt al 6/7 maanden, maar wat mij vooral irriteert is iets anders. Het duurt zo lang voordat ik eindelijk nou weet wat ik wil en dat is zo vervelend. Ik snap dat het tijd mag kosten maar ik wil het gewoon nu weten wat ik ben al 15 en heel eerlijk, niets is beter dan tienerliefde. Ik snap het gewoon niet. Ook zag ik laatst bij een schoolfeest 2 jongens die in de 2e zitten (gok ik) en waarvan sws 1'tje wel homo was en die 2 hadden het zo gezellig en die jongen wist het al lang van zich zelf dat ie gay is, ook ken ik andere mensen die het al sinds de 1e weten en dat zit ik hier zo een beetje af te wachten wat het nou bij mij is. heeft iemand tips of iets anders

2 reacties

• June 3, 2025

Ik denk dat je toch zal moeten w8ten tot je een vriend of vriendinnetje hebt (gehad) om te vergelijken zodat je kan weten wat je wil. En dan nog moet je niet meteen kiezen

Wat je zag bij die vrienden van je die het gezellig hadden er is nog n verschill tss twee jongens die een sterke (bromance) vriendschap hebben en twee gays. Het één is homo-filie het ander homo-seksualiteit, denk ik.   Ofzo 

je moet gewoon afwachten en dan komt t vanzelfs   

ben_author
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • June 3, 2025

Hoi,

Ik herken zó goed wat je zegt — ik zit zelf ook een beetje in die fase. Ik ben ook een jongen en ik twijfel al maanden of ik op jongens val. En net als jij word ik soms gewoon gek van dat wachten en twijfelen. Het voelt alsof ik wil dat er nu gewoon een duidelijk antwoord komt in m’n hoofd, maar dat gebeurt niet. En dat is frustrerend. 😣

Je zegt het heel mooi: "Ik snap dat het tijd mag kosten." En dat is waar — maar je gevoel dat je het nu wíl weten, is ook helemaal logisch. Je kijkt om je heen en ziet mensen die het al wél weten, of al een relatie hebben, of helemaal zichzelf durven zijn. Dat kan je het gevoel geven dat jij “achterloopt” of iets mist — en dat is echt moeilijk.

Maar weet je? Je bent nergens te laat mee. Iedereen ontdekt dit op z’n eigen tempo. Sommige mensen voelen het meteen, anderen pas op hun 20e of nog later. Je gevoel mag nu vaag zijn, en dat maakt het niet minder echt.

Wat voor mij helpt, is proberen wat minder druk op mezelf te leggen. Soms denk ik gewoon: “Vandaag weet ik het niet. En dat is ook een antwoord.” En ondertussen probeer ik open te staan voor wie ik leuk vind, of dat nou een jongen, meisje of iemand anders is. 🌈

Als je wilt praten of twijfels delen, je bent hier echt niet alleen. En wat er ook uitkomt: je bent goed zoals je bent, ook in de tussentijd. 🤍

Liefs,
Ben