Vraag

seks op je 15de

  • 20 February 2023
  • 8 reacties
  • 547 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

hey hey..

ik heb dus een super leuke jongen leren kennen een paar maandjes geleden en nu hebben we veel gepraat over seks enzo en elkaar opgeilen even hij is 18 en ik 15 leeftijd is maar een getal haha, maar nu gaan we dus binnenkort afspreken hij komt naar mij toe. en nu ben ik aan de ene kant bang dat het dan gaat gebeuren ( seks ) maar ik wil het wel maar is 15 niet een beetje te jong??

tips en ervaringen zijn echt zeker heel welkom!!

alvast dankjeee! xx HelloHello 


8 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @Hello Hello,

Ik weet de wetgeving niet, maar als jij het wil moet je het gewoon doen.

Groetjes, ikkuh

Reputatie 7
Badge +17

In NL ben je vanaf 16 seksueel meerderjarig. Hij mag dus nog geen seks met je hebben.

Reputatie 7
Badge +15

Even los van de vraag of het überhaupt mag, zou je het zelf WILLEN. Ookal wordt dit gezien als verkrachting, is dit misschien wel de belangrijkste vraag, wat vindt jij ervan, wat zou jij willen?!

 

Even iets anders; heb je hem al ooit in het echt gezien?! Of ken je hem via tinder, of snap ofz?! 
 

Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 3
Badge +1

Hey ik ben een jongen gay ik leerde vorig jaar ook een jongen kennen we hebben nu een relatie en zal uitleggen hoe het bij ons ging ik 14,5 hij 16 bijna 17

 

we hadden gezoend en gingen steeds stapjes verder en toen hadden we een keer seks gehad het is eigenlijk voelde het gewoon heel fijn en helemaal niet raar omdat we allebij volledig achter stonden hij werd 17 en toen gingen we ook door, nu heeft hij zn rijbewijs en word in de zomer 18 en dat is juist een groot voordeel kunnen we makkelijk naar het buitenland enzo dus doe gewoon als je je veilig voelt 

Reputatie 7
Badge +9

Het mag officieel niet maar ik denk als beide partijen er toestemming tot hebben gegeven dat het dan gewoon zou moeten kunnen

Reputatie 7
Badge +17

@benebird nee, ook als iemand van 15 het wil mag een 18 jarige daar geen seks mee hebben.

Reputatie 7
Badge +15

Het mag officieel niet maar ik denk als beide partijen er toestemming tot hebben gegeven dat het dan gewoon zou moeten kunnen

Helaas is dat niet zo. In Nederland staat duidelijk in de wet, dat je of BEIDE tussen de 14/16 moet zijn of BEIDE 16+.  Anders wordt het automatisch bestempelt als “verkrachting”… 

Nu zeg ik niet dat iedereen zich daar aan houd.. maar dat is weer een ander verhaal. 
 

dus, ik weet niet wanneer je 16 wordt, maar je kan OF even wachten. OF de wet overtreden, en riskeren dat je vriend wordt gezien als een verkrachter.
Wij kunnen die keuze niet voor je maken, maar denk er wel goed overna. 
 

Mij_Niet_Gezien 

 

ps, en wat jullie keuze ook wordt, wanneer het ook gaat gebeuren; zorg wel dat jullie het veilig doen! 

 

Reputatie 7
Badge +9

@benebirdnee, ook als iemand van 15 het wil mag een 18 jarige daar geen seks mee hebben.

Ja sorry, ik had er bij moeten zetten dat ik het bedoel als in mijn mening. van de wet mag het inderdaad niet

Reageer