Seks gesprek met ouders


Reputatie 2
Badge

Hoi,

 

Ik heb  een vriendje en van het laatst hebben we het voor de eerste keer gedaan. Mijn ouders gingen zojuist HET gesprek met mij aan, en vroegen of wij al zo ver waren. Ik zei dat we er beide open voor stonden en het er ook beide open over praten. Hiervan stonden ze al versteld en waren ze al een beetje in shock, omdat ze dit niet van mij/ons hadden verwacht. Nu vroeg mijn moeder of we het ook echt hadden gedaan, of we echt seks hebben gehad (ze zei dat ik haar recht in de ogen aan moest kijken en eerlijk antwoord moest geven). Ik was zo bang en zei nee, want ik was bang dat ze alleen maar nog meer teleurgesteld zou raken. Nu ik eenmaal op mijn kamer ben kan ik niet stoppen met huilen en heb ik er spijt van dat ik heb gelogen, maar ben ik ook erg bang om bijv. zo weer naar beneden te gaan en alsnog te vertellen dat we het wel al hebben gedaan. Help, wat moet ik doen? Mijn moeder kan er niet tegen als iemand liegt, dus ik weet dat ze alsnog erg meer teleurgesteld in me gaat raken als ze weet dat ik recht in haar gezicht heb gelogen, maar ze gaat ook teleurgesteld raken als ze weet dat ik het wel heb gedaan. Ook weet ik wel zeker dat ze het aan de ouders van mijn vriendje gaat vertellen, die daar erg bang voor zijn en er totaal niet open voor staan. Hierdoor wil ik het ook niet vertellen,  maar aan de ene kant ook weer wel want ik weet dat ik er wel mee blijf zitten. Ik vind het namelijk niet zo erg als mijn ouders het weten, maar wel die van mijn vriendje, want die zijn erg gevoelig. Iemand die me kan helpen, en adviseren wat ik moet doen!?


13 reacties

Vervelend dat je hier zo mee zit. Ik zou richting je ouders de volgende keer als ‘de eerste keer’ beschouwen. Tuurlijk heb je voor nu dan even gelogen, maar ik zou doen alsof het dan pas start - ook al weet je zelf dat dat niet helemaal klopt. :)

Reputatie 3
Badge

ahh ja dat s best lastig ik zou doen wat @eenanoniemejongen1 zegt en ik had ff vraagje

hoe voelde het? ik ben zelf namelijk maagd en wil best graag weten hoe de eerste keer dan gaat en was het awkward?

 

xx jess

Hey, 

Je kan je vriendje appen om hem te vragen of het voor hem oké is dat je het verteld, misschien kan dat de doorslag geven voor wat je moet doen.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi als je goed nadenkt wat je het liefst zou doen?  En dat doet ?  Dus als je denkt ik moet het toch vertellen want anders voel ik me er heel lang rot over. En dan leg je uit dat je zo schrok van haar vraag dat je niet goed kon nadenken en een verkeerd antwoord gaf.

En anders beschouw je de volgende keer als 1e inderdaad maar dan blijft dit dus voor altijd een geheim.  Ook voor je vriend  dus naar jouw moeder.  Moeilijk, maar wat zou je het liefste doen?

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 5
Badge +3

precies wat hier gezegd wordt, binnenkort gewoon nog een keer lekkere seks hebben met je vriend en dat is dan je eerste keer. Hoe sneller je weer seks hebt, hoe makkelijker het is om dan tegen je ouders te zeggen dat het je eerste keer was.

Reputatie 2
Badge

ahh ja dat s best lastig ik zou doen wat @eenanoniemejongen1 zegt en ik had ff vraagje

hoe voelde het? ik ben zelf namelijk maagd en wil best graag weten hoe de eerste keer dan gaat en was het awkward?

 

xx jess

Voor mij voelde het de eerste keer al goed. Hij had me namelijk al vaak gevingerd met meerde vingers, waardoor het niet als 1 klap opeens pijn ging doen, als je begrijpt wat het bedoel. Het was voor ons ook totaal niet awkward, omdat we er beide erg open  over zijn en er veel over praten (onze grenzen etc.) En als je toch bang bent dat het awkward wordt kan je ook tijdens dat je bijvoorbeeld aan elkaar gaat zitten gaan zoenen, zodat je elkaar zegmaar niet ziet. Dat deden wij ook in het begin, hihi

Reputatie 2
Badge

Hey, 

Je kan je vriendje appen om hem te vragen of het voor hem oké is dat je het verteld, misschien kan dat de doorslag geven voor wat je moet doen.

Hij zegt dat ik het niet moet zeggen, omdat mijn moeder het sowieso aan zijn moeder zou vertellen en zijn moeder zou helemaal gaan paniekeren.

Reputatie 2
Badge

Hoi als je goed nadenkt wat je het liefst zou doen?  En dat doet ?  Dus als je denkt ik moet het toch vertellen want anders voel ik me er heel lang rot over. En dan leg je uit dat je zo schrok van haar vraag dat je niet goed kon nadenken en een verkeerd antwoord gaf.

En anders beschouw je de volgende keer als 1e inderdaad maar dan blijft dit dus voor altijd een geheim.  Ook voor je vriend  dus naar jouw moeder.  Moeilijk, maar wat zou je het liefste doen?

Groetjes liefs Julian X

Ik vind het heel lastig, het liefst wil ik mijn moeder knuffelen en in huilen uit barsten (lol, dat kan ik echt op dit moment) en zeggen dat ik hen gelogen en het me daarvoor spijt, maar ik weet dat mijn moeder het dan tegen zijn moeder zou vertellen en die gaat dat echt niet leuk vinden. Om ons beide te “beschermen” wil ik het dus niet vertellen, maar om dit vreselijke schuldgevoel weg te krijgen wel 🙁

Hoi ik zou het alsnog vertellen, net wat Julian zei 🙂 dan ben je eerlijk en ben je van dit schuldgevoel af want het knaagt aan jou. wat gebeurt er als je het vertelt? Krijg je dan straf ?  Misschien kun je overwegen ( ligt ook aan wat de gevolgen zijn) of je dat kunt ondergaan/ dragen en daarna met een goed geweten verder of  niks zeggen zonder gevolgen en dan dat schuldgevoel dat aan je knaagt..  en zeg dan wat Julian zei, dat je overdonderd was en niet goed na kon denken en dus verkeerd antwoordde. Vertel het eerlijk, huil er maar bij, laat zien dat het je raakt.  En ja, als je dan straf krijgt ( hopelijk niet te erg) dan is dat heel naar maar kun je wel trots zijn dat je in elk geval je straf ondergaat terwijl je je geweten hebt laten spreken en eerlijk bent geweest. En daarna ben je ook opgelucht en niet meer belast met dat  nare schuldgevoel van de leugen. Ik ben alvast trots op je als je het doet :)

Ik hoop dat je het kunt en dat het lukt en ik wens je heel veel kracht en sterkte !

Sanny xxxx

 

( aangepast door de Kindertelefoon vanwege onduidelijkheid door samenvoegen topics )

Reputatie 7
Badge +18

Hoi je zit er vreselijk mee. Heb je de comment van Sanny gelezen? Ik vind dat wel een goeie. Alleen inderdaad wel ingewikkeld dat jouw mam dan naar zijn mam gaat. En jij wilt niet liegen en hij wilniet dat het bekend wordt.  Moeilijk hoor.  maar ik denk dat je toch moet nadenken of je je zo wilt blijven voelen want je mam gaat dat vast ook merken en als ze het dan pas later uit vind wat er is, dan is het misschien nog veel pijnlijker dan nu.  Ik denk dat je jezelf bevrijd als je eerlijk bent.  En misschien als je je mam heel erg dringend vraagt/smeekt om niks te zeggen? Maarja dat is ook weer niet eerlijk.  Jeetje ik heb wel met jou te doen. je kunt ook denken, jij en je vriendje houden van elkaar en seks hebben is geen  inbraak plegen of iets anders crimineels toch?  maarja ik kan hier makkelijk praten natuurlijk . Misschien moeten jullie met z'n 2en toch samen de moed vinden om het desnoods samen te vertellen en dan de gevolgen maar over je heen laten komen, hoe pijnlijk dat ook is. En anders blijft er niks anders over dan het niet vertellen en met je schuldgevoel te dealen , en denk dan maar: het was iets uit liefde, jullie hebben geen mensen bestolen ofzo hé :)  en als je dat dan voor je houd is dat je troost, dat het iets heel menselijks is en iets liefs.

Sterkte ermee, groetjes Liefs julian X

Reputatie 5
Badge +2

Kun je niet zeggen dat het wel zo is maar dat je niet liever niet weet dat zijn moeder het ook weet zeg maar

Omdat je er nu zo mee zit denk ik dat je het beste gewoon naar je moeder kan gaan en alles vertellen. Vraag haar dan gewoon heel duidelijk om niets door te vertellen aan de moeder van je vriendje, leg haar uit dat hij dat liever niet heeft en dat dat zijn zaken zijn.

Sterkte

Reputatie 6
Badge +7

Je hoeft het helemaal niet te vertellen en een schuldgevoel hoeft ook niet.

Je vindt dat je gelogen hebt. Maar je moeder had hier niet eens naar moeten vragen. Je hebt ook een eigen privéleven. Als jij daar iets over wilt delen mag dat. Maar het is jouw privéleven en niet het hare. 

Bovendien zeg je dat ze het zou doorvertellen aan de moeder van je vriendje.   Nou, simpel: als zij jouw privéleven niet kan respecteren heeft ze er ook geen recht op. 

Reageer