Vraag

Seks, condooms

  • 7 March 2022
  • 8 reacties
  • 575 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi hoi,

 

Ik en mijn vriendje hebben vandaag voor de eerste keer seks gehad. Dit hebben we met een condoom gedaan, maar mijn vraag is of dit veilig genoeg is om het zeg maar vaker te gaan doen. Ik wil graag aan de pil, maar dat moet ik nog aan mijn ouders vragen en hun kennende gaat het dan nog wel een tijdje duren voordat ik daadwerkelijk ook echt aan de pil ga, dus vraag ik me af of het met een condoom echt veilig genoeg is? (Trouwens, zelfs met condoom trekt hij hem eruit voordat hij voelt dat hij binnen 10 seconden gaat klaarkomen.)


8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

een condoom is 1 van de meest veiligste manier om veilige seks te hebben. een condoom voorkomt niet alleen zwangerschap, maar ook soa's. als je aan de pil gaat is het hierdoor dus alsnog belangrijk om condooms te gebruiken omdat de pil alleen beschermt tegen zwangerschap en niet tegen soa's

Reputatie 2
Badge

Ja, dat snap ik heel goed, maar is het ook veilig genoeg om seks te hebben met alleen een condoom en niet de pil? Mijn vriendje zegt van wel, maar ik heb hier zo erg mijn twijfels over.

Reputatie 7
Badge +7

“op tijd eruit trekken” is een slechte techniek en gaat vaak mis, maar als je het over condooms hebt, kan zelfs zonder eruit trekken prima aflopen. Daarom dus ook complimenten aan hoe jullie dat voorzichtig en goed geregeld hebben.

Ik zou vragen om de pil en afwachten tot je het kan krijgen en ondertussen als je nog een keer een tijd met je vriendje hebt gewoon condooms blijven gebruiken. Eruit trekken voordat hij klaarkomt hoeft misschien niet eens, maar dat mag je natuurlijk blijven doen als jullie dat veiliger vinden en er een beter gevoel bij hebben.

Reputatie 4
Badge +2

Ja, dat snap ik heel goed, maar is het ook veilig genoeg om seks te hebben met alleen een condoom en niet de pil? Mijn vriendje zegt van wel, maar ik heb hier zo erg mijn twijfels over.

dat is veilig genoeg. je vriendje kan zelfs ook gewoon klaarkomen in het condoom en dan is het alsnog veilig voor zwangerschap, ookal ben je niet aan de pil

Condooms zijn heel veilig 

Als je maar goed gebruikt

 

Zelle

Reputatie 7
Badge +19

Condooms zijn veilig genoeg zonder pil behalve als hij scheurt

Hoi zijn sperma komt allemaal in het condoom terecht dus super goed en netjes van jullie !

Sanny xxxxx

Condooms zijn heel veilig.  Heel erg . Je hoeft geen zorgen te maken . Als je wel goed gebruikt heeft.  Misschien kon de condoom ook verscheurt zijn , maar groot kans van niet . Een condoom is veilig genoeg 

 

Emma 

Reageer