Vraag

seks

  • 13 January 2020
  • 11 reacties
  • 5286 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo!! Ik ben een meisje van 13 jaar en ik heb onwijs veel zin in soort van seks, (val op jongens) maar ik praat nooit met jongens. Er is wel een jongen die in mijn klas zat in groep 8 (zit nu in klas 2) en ik zie hem nooit maar op de een of andere manier denk ik aan hem ( 2 jaar nii echt gezien) en fantaseer ik dan dat ik met hem verkering heb. En dat we dan gaan logeren en film kijken. Het lijkt me ook heel leuk om met hem te zoenen, niet echt seks ofzo maar een beetje spelen, en stoute spelletjes doen zoals dat hij mij vast bind en dan aanraakt enz.  En ben eigelijk ook echt verliefd op hem ook al zie ik hem niet hoe komt dat?

En hoe kan ik hem vragen of die verkering wilt en straks wil hij dat niet en dan is het awkward! Bij mijn sportclub praten ze ook heel vaak over hem, en dan zeggen ze dat hij dik is (hij is best dik), bij vrienden doet hij heel stoer maar zonder was hij altijd super lief. (Heb op de basisschool ook 6 jaar met hem gehad) hoe vraag je iemand verkering? Ik vind “wil je verkering” zo raar klinken maar ik wil hem ook niet gelijk zoenen zoals dat in films gaat!🤷🏼‍♀️🤷🏼‍♀️ Help!!!
 

is dit raar dat ik hier behoefte aan heb? 🤷🏼‍♀️


11 reacties

HoiHoi Susanne,

Hoooo! rustig aan.

Dit leer je je later nog, maar jij komt op een leeftijd dat de pubertijd bij jou begint, en in de pubertijd gaat alles bij jou in werking. Zo ook je hormonen (stofjes die van alles regelen in jou lichaam) die verantwoordelijk zijn voor je sexuele behoefdes. Ik citeer hieronder van een informatiebron online:

Bij mannen en vrouwen zijn verschillende hormonen in verschillende hoeveelheden in het lichaam aanwezig. Testosteron in de testikels van de man, progesteron en oestrogenen in de eierstokken van de vrouw. Aan de basis van deze hormonen ligt het hormoon dat verantwoordelijk is voor het ontstaan van seksuele verlangens: DHEA (dehydro-epiandrosteron). Dit hormoon is als het ware de moeder van alle andere hormonen. Ook ligt DHEA aan de basis van de feromonen, de geurstoffen die weer verantwoordelijk zijn voor seksuele aantrekkingskracht. Dat tijdens de puberteit seksuele verlangens ontstaan en seksuele interesse toeneemt is heel logisch, want in die periode neemt ook de concentratie van DHEA-hormonen toe.

Dus dat jij zin in sex hebt is best normaal. Maar probeer je nog een beetje gedeist te houden, misschien kan je beginnen met wat dingen met jezelf proberen? Dit klinkt misschien raar, maar ik weet dat bij jongens dit heel veel van de “druk” weg kan halen. (https://sense.info/nl/seks/sekstechnieken/met-jezelf-vrijen). Iedereen voelt dit, en iedereen gaat hier doorheen, alleen uit het zich bij iedereen op een andere manier, hier leer je later vanzelf mee om te gaan.

Over op jongens afstappen; Je komt op een leeftijd dat relaties misschien langzaam wel wat serieus kunnen worden, dit betekend dat je niet “gewoon” even een relatie kan beginnen, maar dat je er wat tijd in moet steken, een band moet opbouwen, en wanneer jij denkt dat jullie elkaar goed kennen, kan je vragen om een relatie met jou te beginnen. En als jullie het lang genoeg volhouden kunnen jullie ook denken aan sexuele handelingen samen. Dit hoeft niet perse meteen sex te zijn, maar elkaar aanraken en bevredigen kan ook al fijn zijn. (ook zijn sommige jongens met de “sexuele gevoelens” iets later waardoor je misschien een blauwtje loopt”)

 

Dus, rustig aan, probeer iets met jezelf als je de nodigheid voelt. En als je echt iets wilt, ga er dan niet in een keer voor, en bouw eerst een relatie op. Begin dan langszaam met elkaar aanraken en maak sex bijna het laatste honk dat jullie gaan doen. 

 

Ik wens je heel veel succes!

 

 

 

Het Susanne,

ik snap echt hoe je je voelt. Ik ben bijna 14 en heb ook heel veel zin in seks met iemand. Ik vinger mezelf wel alleen ik word daar nu een beetje zat van. Ik fantaseer ook over seks met een jongen. Helaas moet ik nog een paar jaar wachten maar het lijkt mij zo lekker! Ik denk dat het wel normaal is maar je zou denk ik nog wel een paar jaar moeten wachten. Groetjes 

Reputatie 3
Badge +1

Geil geil geil 

Badge

Rustig aan, he kan er later spijt van krijgen

Badge

Hey ik ben zelf een jongen van 13 ik wil ook heel graag seks 

 

Badge

Ik zou rustig aan doen met de sex enzo

Maar je kan altijd met hem gaan appen en zeggen dat je hem leuk vind. Als hij stom reageert weet je ook gelijk wat je aan hem hebt

En als hij lief reageert zal ik verder vragen

 

Groetjess xxx

Hi!

 

Je zegt dat je hem al 2 jaar niet gezien hebt. Heb je wel contact gehouden met die jongen? Zo nee, start het contact dan langzaam op. Insta-likeje hier, Facebook-commentje daar, en zo verder. Vervolgens kun je eens langzaam met hem gaan appen en misschien vragen of jullie iets leuks kunnen doen samen. Alles op z'n tijd, stapje voor stapje.

Succes!

^PJ

En hoe is het afgelopen? 

Badge

En hoe is het afgelopen? 

Jaa?

Hey Susanne, ik ben zelf 14 en heb soms ook wel zin in seks of gewoon dingen doen met een meisjs vingeren of naakt knuffelen of zulke dingen ook niet echt persee seks en denk ik liever niet op deze leeftijd persoonlijk zou ik het bij vingeren en aftrekken houden en als je het toch doet, doe het veilig, ik heb zelf nooit verkering gehad haha maar dat komt vanzeld hopelijk wel maar ik zou zeggem ga gewoon op je gevoel af en ik denk wel dat het normaal is want het is ook de leeftijd ;)

Badge

Hii nee hoor ben elf en geb er ook ENORME befoefting aan dus rustig maar😊

Reageer