Vraag

schuldig na klaarkomen

  • 26 March 2023
  • 6 reacties
  • 398 Bekeken

Hoi ik ben 13 en ik mastrubeer. Wanneer ik klaar ben met masturberen voel ik me nog al schuldig ofzo…

Heeft iemand dit ook?


6 reacties

Reputatie 2
Badge +1

ja maar meestal gaat dat vrij snel weer weg teminste bij mij dan

Badge

dit is zo omdat je bent klaargekomen maar meisje kunnen blijven doorgaan en kunnen meerdere keren achter elkaar klaarkomen jongens kunnen dit niet die hebben 1 uur tijd nodig om te herstellen.

Badge

Ik had dit vroeger ook omdat ik dacht dat seks iets vies of verkeerds was. Nadat ik erachter kwam dat dat niet zo is ging het schuldgevoel weg. Seks kan namelijk iets heel leuks zijn. Je eigen lichaam is niet vies en is niet iets waar je je voor moet schamen. Genieten en klaarkomen is dus ook niet erg of raar juist heel fijn (ook omdat je weet dat je lichaam gezond is en werkt). Dus niets om je schuldig over te voelen :)

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb dit zelf ook maar geen zorgen zoals hierboven al wordt gezegd helemaal niks om voor te schamen :)

Badge

Hallo,

het is heel normaal om je schuldig te voelen. In het begin is het heel raar en nieuw om te masturberen en dat is waarschijnlijk de reden dat je je zo schuldig voelt

Reputatie 2
Badge +2

Waarom zou je jezelf schuldig voelen omdat je hebt gemasturbeerd? Ik kan me dat eigenlijk alleen bedenken als je religieus bent. Als je dit werkelijk bent is hier niet veel aan te doen vrees ik. Ik kan je alleen maar adviseren je schuldgevoel te negeren want het is nergens voor nodig.

Reageer