Vraag

Scheren

  • 5 February 2020
  • 5 reacties
  • 364 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo iedereen,

 

Ik heb een paar vraagjes want ik kom er met internet uit en ik ben niet zo open met mijn ouders hierover.

  1. Hie scheer ik mijn schaamhaar (Inclusief balzak)
  2. Hoe scheer ik mijn snor,

Ik wil echt van dat haar af want ik vind het lelijk,

 

Ik heb al een goed mesje.

Ik snap dingen niet als heb ik scheerschuim nodig, welke richting en hoe moet die balzak….

 

Alvast thx voor het antwoord.


5 reacties

Badge

Ik doe t meestal onder de douche, dan heb je geen schuim ofzo nodig. Een paar dagen na t scheren begint  wel alles te jeuken. Als iemand hier een oplossing voor weet zou ik t graag willen horen! Dan heb ik over me schaamhaar.

Heyy

Ik doe t meestal onder de douche, dan heb je geen schuim ofzo nodig. Een paar dagen na t scheren begint  wel alles te jeuken. Als iemand hier een oplossing voor weet zou ik t graag willen horen! Dan heb ik over me schaamhaar.


 Dit kan komen omdat je tegen de haarrichting inscheert, hierdoor kan ook acnee enzo ontstaan als ik het goed heb.

Scheer me “snor” en boven me penis gewoon met een mesje, me balzak helemaal niet want ik mag er niet aan denken dat je vast geraakt met je mesje in je balzak. Sorry voor het nutteloze antwoord

Groetjes

Kaas123

Badge

Heyy

Ik doe t meestal onder de douche, dan heb je geen schuim ofzo nodig. Een paar dagen na t scheren begint  wel alles te jeuken. Als iemand hier een oplossing voor weet zou ik t graag willen horen! Dan heb ik over me schaamhaar.


 Dit kan komen omdat je tegen de haarrichting inscheert, hierdoor kan ook acnee enzo ontstaan als ik het goed heb.

Thanks kaas123 🤜🏻🤛🏻

Reputatie 1
Badge +1

Hoihoi,

ik scheer zelf mn penis, balzak en snor. Penis is hierboven al uitgelegd. Balzak moet je met een nieuw mesje niet proberen. Eerst een beetje proberen boven je penis, en als je dat misschien 5x hebt gedaan kan je heel voorzichtig je balzak proberen. Dit zal je zelf wek aanvoelen. Een mesje komt niet zomaar vast in je balzak, want ze zijn gemaakt om niet vast te komen zitten. 

Gezicht is lastig. Het is belangrijk dat je goed scheerschuim op he gezicht doet. Overal op ‘smeren’ eerst op je hand tot schuim en vervolgens op je gezicht. Als je het mesje hebt doe ik zelf altijd mn bakkebaarden (langs je oor, wat Elvis bijvoorbeeld heel lang had gegroeid), vervolgens mn snor (doe dit heel voorzichtig de eerste keer net als je balzak gewoon aftasten wat wel gaat en wat niet. Dat voel je wel) en vervolgend mn kind. 

Zorg ervoor dat je van je oog naar je kin scheert. Als het haar dan nog niet weg is kan je voorzichtig van je kin naar je oog scheren maar dit heeft een grotere kans op bloeden. Pas hiermee dus op. 

Zorg ervoor dat je minimaal 2 mesjes hebt: 1 voor gezicht en 1 voor schaam en oksels. Als je ze door elkaar haalt of er maar 1 gebuikt kan je uitslag krijgen op je gezicht en dat moet je niet willen.

hopelijk heb je hier wat aam, succes!!

Hi Vliegende_Hollander19,

klinkt allemaal wel gevaarlijk met die mesjes. Gelukkig hoef ik m'n baard of snor nog niet te scheren, want die heb ik nog niet echt.

Voor schaamhaar gebruik ik zelf geen mesje(s). Ik doe gewoon met ontharingsschuim van de Kruidvat, zo'n roze blikjeachtigspuitding. Die stinkt iets minder dan andere merken. Ja, ik vind die nog steeds wel een beetje stinken, maar ok.

 

Als iemand dat ook zou willen proberen: goed de gebruiksaanwijzing lezen en eerst een klein plekje proberen en dan een dagje afwachten en als je denk, das wel ok, dan kun je de rest ook proberen.

Eigenlijk is t gewoon schuim aanbrengen. Ik spuit het schuim eerst in mn hand en verdeel het dan op de plekken waar je het nodig hebt. Dan je handen goed wassen en dus niet ff in je oog wrijven ofzo.

Kijk op de verpakking hoeveel minuten ze adviseren en dan kun je dat schuim met je haar er met een bijgeleverd spateltje ‘afschrapen’. Als het goed is zit je haar dan allemaal los. Anders kun je nog een minuutje langer wachten. Maar dat moet je zelf ff uitvinden. Te lang wachten gaat prikken, maar das binnen een week ook wel weer over. Zelfs binnen een uurtje ofzo, dus niet teveel schrikken hoor haha. Zelf doe ik dat niet met dat spateltje, ik gebruik gewoon een oud washandje. Dan lekker met veel water afspoelen. Niet gelijk er deo opspuiten, want dat kan een beetje gaan prikken.

Ik vind dat schuim een uitvinding, maar kijk altijd ff of het geschikt is voor de schaamstreek.

 

Niet gebruiken als je toevallig een wondje heb ofzo. Ik zou ook niet op je eikel spuiten, vandaar dat ik liever in mn hand spuit en dan verdeel ipv gelijk op mn piemel.

Kijk maar of je er iets mee kan.

 

Oh ja, ik doe het meestal voor het douchen. Das het makkelijkste. Voor douchen moet je je toch ook al uitkleden en das wel zo makkelijk om met dat schuim te gaan prutsen. Kan je daarna ook lekker nog een tijdje onder de warme kraan staan. Zalig.

 

Met schuim is gelijk alles weg hè en met scheren ook wel natuurlijk. Alleen met scheren kun je nog makkelijk een beetje laten staan als je dat wilt. Je kan ook met een tondeuse doen als je alleen maar minder haar wil, dus alles wat korter.

 

Anders gewoon scheren en dat is hierboven best wel uitgebreid al uitgelegd, dus dat moet ook wel lukken met al die tips..

 

Succes.

 

Groetjes,

M&M's

 

Reageer