Vraag

rare opmerking van docent

  • 20 April 2024
  • 5 reacties
  • 394 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hey, een tijdje geleden had ik een goed gesprek met een docent van me en toen zei hij opeens dat mannen veel sterker zijn dan vrouwen, en dat wij daar niet tegen kunnen trainen, en dat hij me kon verkrachten als hij dat zou willen. Ik schrok van dat hij dat zei en ben daarna snel naar huis gegaan want ik zat alleen met hem in een lokaal. Maar ik denk er nog wel vaak aan als ik op school ben. Als ik hem tegenkom glimlacht hij altijd  naar me en idk hij bedoelt het voor mijn gevoel allemaal te goed. Maar ik durf het niet tegen iemand van school te zeggen of mn ouders want stel dat ik met hem moet praten erover, of dat ie door mij wordt ontslagen? 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, wat een rare opmerkingen van hem. Slaat nergens op.  Je bereikt bovendien in je leven meer met je hersenen dan met alleen domme kracht.  Dat 'mannen' gedoe vind ik maar dom en ik heb er niks mee. Tuurlijk zijn er fysieke verschillen maar ik ken behoorlijk veel goed getrainde sterke vrouwen waar de gemiddelde man niks tegen in zou kunnen brengen 😉. Bijvoorbeeld mijn karate meesteres(sensei heet dat). De prestaties zijn er even knap om. En bovendien is dat maar 1 klein onderdeel van wie en wat je bent. In andere dingen zijn we eig gewoon gelijk. Ik heb dat stoere mannen gezeur eigenlijk nooit wat aan gevonden, zo dom. Ook ken ik veel  mensen waar ik leiding van krijg, of begeleiding of die mijn baas zijn (winkel, Scouting, school) en waar ik heel goed naar luister en respect voor heb en dat zijn dus ook vrouwen.  De voorzitter van mijn afdeling bij de scouting is een meisje van 17. Mijn lief is 14  net als ik en ik vind haar geweldig, wijs en ontzettend krachtig en kan soms echt tegen haar op kijken. En zo kan ik heel wat opnoemen. Ik vind dat helemaal top en weet hoe goed zij allemaal zijn en ik doe graag wat ze zeggen, zoals mijn leraressen en mijn baas in de winkel, die ook net 17 is. Dus kortom, wat die leraar daar zegt is onzinnig en dat van dat verkrachten mag ie wel eens uitleggen wat dat is helemáál raar om te zeggen! Weird hoor!   Laat je niks aanpraten want je bent gewoon een topper! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reputatie 2
Badge

Heyy, thanks voor je reactie:) echt heel lief. Ik zou hem niet direct erop willen aanspreken, misschien eerst het tegen een andere docent zeggen die ik goed ken en dan daarna kijken hoe het loopt.  Ik wil er wel iets mee doen maar idk precies wat, want ik wil vooral voorkomen dat ie dit soort dingen ook tegen andere meiden zegt op school/ooit iets geks doet   

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Oei wat een domme uitspraken van die man!  Daar zou ik echt boos om worden. Ik ben het ook helemaal met @Tartan14  eens.  Ik vind dit soort uitspraken echt nergens op slaan. Als je ziet hoeveel  lieve en sterke en leuke vrouwen er zijn, in mijn omgeving iig, dan denk ik, waarom zegt zo'n man dat nou? Hij moet ook eens nadenken over wat hij zegt, want ik ben er van overtuigd dat vrouwen bv beter leiding geven ( ik generaliseer een beetje) en veel beter nadenken over gevolgen op lange termijn.  En ik heb nu alleen leraressen en ik vind ze echt top, en ik ga toch niet denken “misschien ben ik lichamelijk wel sterker”?  Ik snap helemaal niet hoe hij er bij komt om daar aan te denken.  Ik heb, net als Tartan, bij scouting een meisje (14) als leidster bij mijn patrouille(subgroep), en bij voetbal doet een meisje in ons team mee en zij kan voetballen hoor ! Eèn van de belangrijkste mensen in mijn leven is mijn moeder. En een ander persoon die héél belangrijk voor mij is geweest is de juf van mijn groep 8 die mij  de weg wees zeg maar.  Mijn bestie is een meisje, mijn bff's  zijn 2 jongens en 3 meisjes en ik zou ze nooit willen missen! Ik heb daarnaast ook geen enkel probleem ermee als een meisje mijn baas is ofzo, zelfs als ze net zo oud is. Juist niet! Want dat vind ik prima. Haha ik typ heel veel maar ik bedoel om je te bemoedigen en je niks aan te trekken van van die “mannen” die dit soort dingen zeggen. Lichamelijke kracht hebben meisjes en vrouwen ook best en iig genoeg, en al die zogenaamde spierbundels zijn vast heel leuk maar aan verstand heb je meer ;)

En ook eens met Tartan: als hij het allemaal niet zo kwaad bedoelde mag ie wel eens uitleggen wat dan wel en excuses aanbieden. Want over dingen als verkrachten praten vind ik wel super cringe zeg!  Ik zou daar echt nooit aan denken laat staan het zeggen, bah.

Be strong, be yourself, be the best that you are!  😘

Liefs, Tover xxx

Reputatie 2
Badge

Wauw, echt geweldig hoe je hier in staat 🫶 thanks. Idk ik denk dat mannen oprecht wel fysiek sterker zijn dan vrouwen, maar ik ben mentaal al veel verder dan die docent van 40 van me. Dus tis maar net op wat voor manier je sterker kan zijn hahaha. Anyways ja ik denk er zelf ook nooit over na en ik vind het gewoon bizar hoe hij ermee obsessed lijkt te zijn en mij ermee lastig valt. Maarja 

Reputatie 7
Badge +11

Ik vind persoonlijk dat vrouwen veel sterker zijn.

Mannen kunnen volgens mij niet zwanger worden.

(Behalve transmannen natuurlijk 🫃)

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reageer