Vraag

Praten over seksualiteit met vrienden

  • 30 May 2020
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

Badge

Hoi

wat vinden jullie ik ben een meisje 13 jaar .en ik vind het moeilijk om over sexualiteit met vrienden te praten. Hun doen niet aan masturberen dus wat kan ik doen om het gemakkelijker te maken en vanaf welke leeftijd mag het?


4 reacties

Ik herken het inderdaad ook wel. Mijn vrienden vinden het ook wel lastig en soms awkward. Hierbij kan helpen is dat je er zelf zo normaal mogelijk over doet, er geen doekjes om bind en gewoon de woorden en dingen zegt waarom het gaat en dat ook niet verbergt tegenover je vriendinnen. Hierdoor gaan ze merken dat jij het niet raar vinden, dat ze zich niet hoeven te schamen tegenover jou. Dat akwardte gedoe is eigenlijk allemaal onzekerheid. Als iedereen er gewoon normaal over zou doen wordt het een stuk makkelijker, maar helaas is dat niet zo. Dat kan komen door de opvoeding van de ouders, maar ook of ze er al geintereseerd in zijn of niet. Pas daar wel een beetje mee op, vooral de meiden die er nog niet zo mee bezig zijn hoefen ook niet alle details enzo te weten. Hun tijd komt nog wel, maar ook tegen hun kun je laten en zien en merken dat ze tegen over jou niet hoefen te schamen en dat het gewoon normaal is. Zo komen ze ook sneller naar je toe als ze vragen hebben of als er iets gebeurd is en ze het niet aan anderen durven te vertellen. 

 

Ik hoop dat ik je zo wat heb kunnen helpen:hugging:

 

Groetjes een lieve meid van 14, kusjess:kissing_heart:

Badge

Dankje ik snap het

Reputatie 1
Badge +1

Hoi

wat vinden jullie ik ben een meisje 13 jaar .en ik vind het moeilijk om over sexualiteit met vrienden te praten. Hun doen niet aan masturberen dus wat kan ik doen om het gemakkelijker te maken en vanaf welke leeftijd mag het?

Het mag eigenlijk altijd maar als je vrienden het niet willen zou ik zeggen zoek vrienden op Instagram of misschien zijn er mensen op het forum die daarover willen praten. 

Reputatie 1
Badge +1

Hoi

wat vinden jullie ik ben een meisje 13 jaar .en ik vind het moeilijk om over sexualiteit met vrienden te praten. Hun doen niet aan masturberen dus wat kan ik doen om het gemakkelijker te maken en vanaf welke leeftijd mag het?

Het mag eigenlijk altijd maar als je vrienden het niet willen zou ik zeggen zoek vrienden op Instagram of misschien zijn er mensen op het forum die daarover willen praten. 

Het is voor mij ook wel herkenbaar ik heb precies hetzelfde maar ik vindt het niet zo erg

 

Reageer