Vraag

Praten met volwassene over schaamhaar, aftrekken, sperma, enz?

  • 5 December 2022
  • 7 reacties
  • 1001 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Wij doen niet meer aan Sinterklaas thuis. We hadden zondagmiddag wel bezoek van kennissen. Man, vrouw, kleuter (meisje). Het gesprek was allemaal blablabla tussen vooral die vrouw en mijn ouders en het ging bijna alleen maar over dat kleine meisje en hoe leuk en schattig ze wel niet was. Ik was er een beetje klaar mee en ben naar boven naar mijn kamer gegaan.

 

Die man vind ik heel erg aardig. Ik wou dat het mijn vader was, heb ik al eens gezegd. Hij is wel jonger dan mijn vader. Ik was net op mijn mobiel op dit forum aan het lezen toen er op mijn deur geklopt werd. Hij was het. Ik voelde me een beetje betrapt, maar ook weer niet, want hij zag mijn scherm helemaal niet, en ik vertrouw hem heel erg. Als ik al met een volwassene zou willen praten, dan was het met hem.

 

Hij vroeg hoe het met me ging. En waarom ik boven zat. Ik vertelde dat ik het niet zo leuk vond met mijn ouders en gewoon liever niet beneden zat. Normaal mag ik niet overdag op mijn kamer zitten, maar nu er bezoek was kon ik mooi even ontsnappen. Dan kon ik mooi met kinderen van mijn eigen leeftijd praten, online. Veel leuker.

 

Hij vroeg waarover. Gewoon, dingen, mompelde ik. Ook over de puberteit, vroeg hij? Ik verslikte me bijna. Dit was wel heel direct. Maar ik voelde me veilig. Nee, zei ik naar waarheid, daar durf ik niet over te praten met mensen die ik ken. Ik was even stil. Maar soms lees ik wel eens op een forum over dat soort dingen, vervolgde ik. Dat durf ik wel.

 

Hij knikte begripvol. Het was even stil in mijn kamer, en we konden ze beneden horen lachen. Als je vragen hebt, of behoefte aan een gesprek, dan kun je altijd bij me terecht, zei hij zacht. Toen ging hij weg. Ik keek hem na en kreeg een raar gevoel in mijn buik. Het was ongemakkelijk, geweldig, lief en opwindend tegelijk. Heel raar. Wat nu?

 

  1. Heb jij een volwassene met wie je hierover praat? (En dan bedoel ik ook echt over persoonlijke puberdingen zoals schaamhaar, aftrekken, sperma, enzovoorts… ik heb zelf ooit wel iets daarvan besproken met een oom van me)
  2. Als je dat niet hebt, en je zou ooit iemand vinden die je heel erg vertrouwd en met wie je hierover zou kunnen praten, wat zou je dan het liefste willen vragen?
  3. Vind je dat ik met deze kennis moet gaan praten? Ik heb niet zo snel een vraag maar het lijkt me gewoon fijn om zo close met hem te zijn.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5
  1. Thuis zijn we heel open over naast zijn en al ik iets heb ga ik naar m’n vader of oudere broe
  2.  Als ik die niet zou hebben zou ik wel naar dit forum of andere forum gaan. 1x via snap gedaan met oudere man toen ik m’n piemel en ballen liet zien kreeg hij gelijk een stijve gelijk weggeklikt
  3. tuurlijk kun je met je kennis praten maar ken je grenzen als het op sexueel gaat

Hoi!

 

Het is heel fijn om met vrienden of een volwassenen te praten over dingen die gebeuren in de puberteit. Probeer iemand te vinden die je vertrouwd. Wat ik wel moet zeggen bij jou situatie met die man is dat je moet uitkijken om gevoelens te krijgen voor die man. Want het is een oudere man met een vrouw en kinderen niet iemand om verliefd om op te worden. Stel dat je wel met hem gaat praten wat kan geef dan goed aan dat je gewoon een fijn gesprek wilt houden met hem en dat je wat vragen hebt over de puberteit. 
 

 

Reputatie 1
Badge
  1. Thuis zijn we heel open over naast zijn en al ik iets heb ga ik naar m’n vader of oudere broe
  2.  Als ik die niet zou hebben zou ik wel naar dit forum of andere forum gaan. 1x via snap gedaan met oudere man toen ik m’n piemel en ballen liet zien kreeg hij gelijk een stijve gelijk weggeklikt
  3. tuurlijk kun je met je kennis praten maar ken je grenzen als het op sexueel gaat

Bedankt voor het antwoorden, @Aubien. Ik zou willen dat ik het gevoel had dat ik thuis zo open kan zijn. Maar ik wil dat niet met mijn ouders, daar ben ik niet zo open mee, ook niet over andere dingen, want ze luisteren nooit echt en begrijpen me gewoon niet en zijn vooral met zichzelf bezig. Ik heb ook geen broers helaas. Wat vond je het aller ongemakkelijkst dat je ooit aan je vader of broer hebt gevraagd?

Reputatie 1
Badge

Het is heel fijn om met vrienden of een volwassenen te praten over dingen die gebeuren in de puberteit.

Bedankt voor je reactie, @Barnes19. Welke ervaring heb jij met erover praten met volwassenen? Wil je daarover vertellen? Hoe oud was je en wat besprak je dan? Vond je het eng? 

Probeer iemand te vinden die je vertrouwd. Wat ik wel moet zeggen bij jou situatie met die man is dat je moet uitkijken om gevoelens te krijgen voor die man. Want het is een oudere man met een vrouw en kinderen niet iemand om verliefd om op te worden.

Ik denk dat ik iemand gevonden heb die ik vertrouw, die kennis dus. Ik denk niet dat ik verliefd ben of zo, en ik wordt ook niet opgewonden van hemzelf denk ik. Ik hoef hem ook niet bloot te zien of zo, maar dat mag wel. Maar het lijkt me wel fijn om over mezelf te praten met hem, over aftrekken enzo. En het te laten zien. Heel raar, maar het lijkt me heel vertrouwd en heel opwindend tegelijk. Ik snap zelf ook niet zo goed waarom ik dat wil. Een soort bevestiging dat het ok is en ik niet raar ben, misschien.

Stel dat je wel met hem gaat praten wat kan geef dan goed aan dat je gewoon een fijn gesprek wilt houden met hem en dat je wat vragen hebt over de puberteit. 

Ik weet niet zo goed hoe ik dat gesprek moet beginnen en wat ik dan zal vragen. Eigenlijk zijn die vragen ook wel een smoesje om gewoon met hem in gesprek te komen. Wat zou jij vragen om in gesprek te komen? 

Dag Palomino Ik weet uit ervaring als ik over seks praat ik redelijk snel opgewonden geraak .Ik denk dat het voor ander mensen niet anders zou zijn . Ik vind het niet echt verstandig is om dat zo maar mat een volwassen het over seks te hebben .En je ontwikkeling nu in je pubertijd vrij uit te praten . Ik denk dat volwassen mensen ook wel over seks praten . Maar dat is dan onder hun Groetjes Timotje

Reputatie 1
Badge

Update.

 

In de kerstvakantie zat ik op mijn telefoon dit forum te lezen. Ik zat op mijn bed in mijn kamer. Wordt er op de deur geklopt. Wat het die kennis. Ik wist niet eens dat ze op bezoek waren. Kom je beneden, of ben je bezig, vroeg hij. Ik rook mijn kans en zei dat ik las veel jongens hun schaamhaar scheren volgens vragenlijsten op internet. Oh, zei hij, ik doe dat zelf niet, maar ik kan je wel helpen als het wilt, laat maar weten.

 

Dat was niet wat ik vroeg. Sterker nog, ik had helemaal geen vraag gesteld. Maar het was wel een fijn antwoord. Terwijl ik er over nadacht was het even stil. Heb je veel schaamhaar, vroeg hij opeens.  Ik stond op van mijn bed en deed mijn broek een stukje naar beneden. Genoeg om al mijn schaamhaar te laten zien, maar ook genoeg om mijn stijve piemel te verbergen. Hij snapte wel dat ik het wilde scheren. Laat maar weten, zij hij. Je kunt altijd bij me terecht. En toen ging hij weer weg.

 

Het idee dat hij me ging helpen vond ik heel fijn en lief maar ook geil tegelijk. Ik geil niet op hem, maar dat iemand me helemaal bloot zou gaan zien vond ik wel heel erg opwindend. Ik heb me toen staand afgetrokken, met mijn broek op mijn knieën en mijn billen tegen de kamerdeur.

 

Gelukkig kon ik nog even een uurtje afkoelen voor ik werd geroepen voor het eten. Het bezoek was al weer naar huis, ze aten niet mee, ik heb hem niet meer gezien. Het avondeten was erg ongemakkelijk, ik moest er steeds weer aan denken en mijn ouders zaten te zeuren dat ik niet zo moest dromen aan tafel maar gezellig mee moest doen. Bah.

 

Moet ik nu een keer bij die kennis lang proberen te gaan of niet? Ik vertrouw hem echt wel. Ik hoef niet zonodig van mijn schaamhaar af of zo, maar het lijkt me wel fijn zoiets intiems met hem te doen. Wat nu?

Reputatie 7
Badge +15

(…)

Moet ik nu een keer bij die kennis lang proberen te gaan of niet? Ik vertrouw hem echt wel. Ik hoef niet zonodig van mijn schaamhaar af of zo, maar het lijkt me wel fijn zoiets intiems met hem te doen. Wat nu?

Nou, ik zoe me iig niet MET HEM gaan scheren…….

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer