Vraag

plas nog in mijn bed

  • 4 August 2021
  • 8 reacties
  • 1095 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hallo lezers!

 

Ik ben een meisje van 14 en plas nog in mijn bed, ik ben al meerdere keren naar de huisarts geweest en heb daar pillen voor gekregen, eerst begonnen we met 1 pilletje dat hielp niet, en nu dus met 2 pillen (die pillen zorgen er voor dat ik minder plas aanmaak in de nacht), ik zet dan een wekker om de 3 á 4 uur, ik word dan ook wakker maar dan ben ik gwn té moe en lui om uit bed te stappen en naar de wc te gaan. Het stomme hier aan is dat ik niet naar schoolkamp kan of bij vriendinne /vrienden kan logeren, ik draag wel altijd een luier alleen als ik een broek draag dan heb ik wel een hele dikke kont, dus dat zie je er door heen. Overdag heb ik er geen last van maar savond word ik niet automatisch wakker, alleen als ik een wekker zet en die pillen neem. Weeet iemand hier nog oplossingen voor?

Groetjes chayenna

 

PS. We weten al van een plaswekker af alleen mijn moeder wil dit niet, omdat zij dan telkens wakker word.


8 reacties

Reputatie 1
Badge +1

 (onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Hey plas je nog steeds in bed ?

Reputatie 4
Badge +2

Hey Chayenna! Ik herken je verhaal helemaal. Ik heb er zelf ook nog steeds last van en ben ook al 14 jaar. Ook die pilletjes heb ik geprobeerd, maar daar kreeg ik bij twee pilletjes heel erg hoofdpijn van zonder dat ik ervan droog werd.  Die plaswekker heb ik  wel geprobeerd. Hiervan werd iedereen thuis wakker behalve ik en als mijn moeder dan aan mijn bed stond had ik al geplast en was het bed nat. Omdat het nog steeds niet gelukt is droog te worden heb ik dus ook nog iedere nacht een luier om

Ik heb er voor gekozen om het aan mijn twee beste vriendinnen te vertellen. Dat heeft alles veel makkelijker gemaakt, ook met bij elkaar slapen enzo. Op kamp konden wij gelukkig samen in een huisje slapen. Voor het slapen gaan heb ik bij het logeren bij hun thuis en ook op kamp gewoon mijn luier om gedaan. De luiers die ik heb zie je ook wel duidelijk onder mijn pyama maar omdat ze het weten maakt gelukkig niemand daar een probleem van.

En Anoniempje plas jij ook nog steeds in je bed of niet meer?

Reputatie 5
Badge +4

Hey ik heb dat oik maar begin steeds minder te worden uit zich zelf tips heb ik niet  want heb er niet zoveel verstand  van  succes  en hopen dat het gouw minder wordt en weg gaat

Groetjes 

Reputatie 1
Badge +1

Ja maar draag je dan geen luier dan dat is toch veel makkelijker dan weet ik wel en mijn zusje ook wij draag gewoon nog luiers 7 daag 24 uur verder luier aan

 

Reputatie 1
Badge +1

Hey Chayenna! Ik herken je verhaal helemaal. Ik heb er zelf ook nog steeds last van en ben ook al 14 jaar. Ook die pilletjes heb ik geprobeerd, maar daar kreeg ik bij twee pilletjes heel erg hoofdpijn van zonder dat ik ervan droog werd.  Die plaswekker heb ik  wel geprobeerd. Hiervan werd iedereen thuis wakker behalve ik en als mijn moeder dan aan mijn bed stond had ik al geplast en was het bed nat. Omdat het nog steeds niet gelukt is droog te worden heb ik dus ook nog iedere nacht een luier om

Ik heb er voor gekozen om het aan mijn twee beste vriendinnen te vertellen. Dat heeft alles veel makkelijker gemaakt, ook met bij elkaar slapen enzo. Op kamp konden wij gelukkig samen in een huisje slapen. Voor het slapen gaan heb ik bij het logeren bij hun thuis en ook op kamp gewoon mijn luier om gedaan. De luiers die ik heb zie je ook wel duidelijk onder mijn pyama maar omdat ze het weten maakt gelukkig niemand daar een probleem van.

En Anoniempje plas jij ook nog steeds in je bed of niet meer?

Ja helaas wel ik weet niet wat ik best kan doen want ik voel me raar met een luier :((

Ja helaas wel ik weet niet wat ik best kan doen want ik voel me raar met een luier :((

Hey,

Ik heb zelf een plaswekker gebruikt, en het is vervelend dat je moeder dat niet wilt. Maar misschien toch een keer met je moeder over hebben, en zeggen dat je je er niet goed bij voelt en het rustig uitleggen dat jou dit de enige oplossing lijkt.

Groetjes,

Robin Hood

 

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

Ik heb zelf een plaswekker gebruikt, en het is vervelend dat je moeder dat niet wilt. Maar misschien toch een keer met je moeder over hebben, en zeggen dat je je er niet goed bij voelt en het rustig uitleggen dat jou dit de enige oplossing lijkt.

Groetjes,

Robin Hood

 

Plas jij ook nog in bed dan

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Hoi

Ik heb 12 jaar lang met bedplassen gekampt. Ik weet dus heel goed hoe het voelt.

Er kunnen verschillende oorzaken zijn:

-Stress/ depressie

-Erfelijkheid( vraag eens of iemand in je familie ook heel lang last van bedplassen gehad heeft)

-Overactieve nieren/blaas

-Te veel drinken in de avond- dan gaan ja nieren heel hard werken doordat je zoveel drinkt-

-Te diepe slaap, dat kan veroorzaken dat je niet voelt dat je moet plassen in de nacht.

-Te kleine blaas

Mijn tips hiervoor zijn: 

-Zet een wekker in de nacht, om dan eens te gaan plassen

-Drink de hele dag, niet alleen in de avond

-Probeer te kijken wanneer( hoe laat je in de nacht) plast.  Dan kun je proberen om wakker te worden wanneer je voelt dat je moet plassen.

-Train je baas. Dat doe je door te drinken en je plas zo lang mogelijk op te houden. Als je genoeg geoefend hebt, kun je langzamerhand een nacht doorslapen zonder te plassen.

Ik hoop dat dit helpt, en onthoud: je bent niet de enige. 

Reageer