Vraag

Pil slikken maar toch zwanger?

  • 29 January 2022
  • 3 reacties
  • 340 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyy

Ik ben een meisje (15) met een vriend (15).

Mijn vriend en ik hebben gister seks gehad zonder condoom en hij is in mij klaargekomen. Ik slik elke dag netjes de pil en mijn stopweek is net 3 dagen voorbij. We hebben al vaker zonder condoom seks gehad maar hij is nu pas voor het eerst in mij klaargekomen.  Zou ik alsnog zwanger kunnen zijn?

Groetjes anoniem


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hey ik heb dit even opgezocht en dit vond ik op sense.info

 

Je slikt elke dag 1 pil op hetzelfde tijdstip. Na 21 dagen is de doordrukstrip leeg. Dan neem je 4 tot 7 dagen geen pil. In deze stopweek verlies je bloed. Je blijft beschermd tegen zwangerschap. Na 4 tot maximaal 7 dagen begin je weer met een nieuwe strip. Let op: de pil werkt beter als je al na 4 dagen met een nieuwe strip begint.

Dus nee er is geen kans dat je zwanger bent! 

Groetjes anoniem200678

Hey!

er is natuurlijk altijd ergens een kans dat je zwanger kan raken, ook als je de pil slikt. Voor de volgende keer zou ik iig wel een condoom gebruiken zodat je zeker bent dat je het veilig doet.  

Als de pil correct wordt geslikt, is deze zeer betrouwbaar. Er blijft natuurlijk altijd een hele kleine kans dat het toch mis gaat, maar waar het meestal fout gaat is dat de pil een keer vergeten wordt etc. Net zoals een condoom kan scheuren, is niets 100% betrouwbaar. Daarom wordt vaak geadviseerd de pil en condoom te combineren zodat je altijd een back-up hebt als er met eentje iets fout gaat.

Maar als je de pil dus niet bent vergeten, is de kans echt heel klein dat je alsnog zwanger wordt. Niet druk over maken.

Als ben je nou een beetje een vergeetachtig type, kan je andere vormen van anticonceptie overwegen waar je niet constant aan hoeft te denken, bijvoorbeeld de prikpil of een spiraaltje.

 

Doe anders eens de Anticonceptiekeuzehulp om erachter te komen welke vorm van anticonceptie voor jou het beste is. Ook kan je eens op www.anticonceptie.nl-anticonceptiepil kijken voor wat meer informatie over de pil.

Reageer